سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

میخواهد مهاجرت کند...

پرسش

تاریخ ثبت : 04 بهمن 1397
1,194  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
پسری بیست و شش ساله هستم و با دختری دوست اجتماعی پنج ساله هستیم. ایشان شش ماه برای من کار کرده. دو سال گذشته هم همکلاسی ارشد بودیم. شش ماه از من کوچکتر است.
در این پنج سال با دو نفر در رابطه عاطفی بودم (یکی از آنها دوستش بوده که پارسال تمام کردیم). از روابطم مطلع بود. خودش در رابطه نبود. میداند به دلیل اینکه آینده ای در روابطم نمیدیدم، آنها را تمام کردم. (دو ماه هست که سینگلم). ایشان میخواهد اردیبهشت به کانادا برود. دو الی سه سال دیگر (شاید) باز گردد.
فهمیده توجه بیشتری به او دارم اما مستقیم چیزی نگفتم. سلایق مان تا حدود زیادی مشترک است. ظاهری، فرهنگی و خانوادگی با معیارهای من می‌خواند. شاید بزرگترین تفاوت مان درونگرایی او وبرونگرایی من باشد.
خودم هم در شرایط ازدواج نیستم. درتلاش برای توفیق بیشتر مالی هستم. پدرش از پدر من پولدارتر است. در مقابل این شخص همیشه منطقی نیستم و حس میکنم در اوج منطقی بودن اما برای او خیلی احساسی ام. فکرم درگیرش است. میخواهم همسرم باشد نه دوست دختر. اما ظاهرا هیچکدام شرایطش را نداریم. ایدئولوژی او از ازدواج و پارتنر را نمیدانم.

مهمترین سوال :
آیا باید جلو بروم؟ میخواهم شروع کنم اما از کجا شروع کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نعیمه داودی منش
نعیمه داودی منش
26 خرداد 1398 ساعت 12:46

سلام!

در متن نامه اشاره کردید از طرفی تمایل به ازدواج و تشکیل زندگی دارید و از طرفی امکانش رو ‌ندارید چون برای پیشرفت کاری تون زمان لازم دارید، به نظر میرسه در شرایط ابهام و تعلیقی قرار دارید!

با توجه به اینکه فردی که بهشون علاقه مند شدید قصد مهاجرت دارند ، بهتر هست خودتون رو از این ابهام خارج کنید و موضوع رو‌با ایشون مطرح کنید که در صورت داشتن چشم انداز مشترک از این سالها به بهترین نحو استفاده کنید. چون در صورت مطرح نکردن موضوع امکان حسرت براتون وجود داره و این حسرت میتونه منجر به خودسرزنشی شما بشه!

پس موضوع  رو با شفافیت با خانم مطرح کنید. منظور از شفافیت، دلایل علاقه مندی خودتون به ایشون و هدف تون از ادامه ی رابطه و آشنایی و نهایتا رسیدن به نقطه نظر ایشون درباره ی ازدواج و رابطه و مخصوصا رابطه ی لانگ دیستنس که مهارتهای خاصی رو میطلبد و چالشهای خاص خودش رو داره

و نکته ی نهایی اینکه با توجه به علت کات کردن رابطه ی قبلی که به خاطر ندیدن آینده این رابطه ها رو تموم کردید، به نظر میرسه تحمل ابهام و بلاتکلیفی براتون کار سختی هست که این عدم تحمل بلاتکلیفی نه تنها در روابط که در جاهای دیگه ی زندگی هم میتونه براتون مسئله ساز بشه

عدم تحمل بلاتکلیفی به خوبی نشون میده که شما در زمینه های مختلف از اول نگرانِ آخر و‌نتیجه ی ماجرا هستید که این موضوع حاکی از نیاز شما به پیش بینی پذیری و کنترل پذیری شرایط هست که انعطاف پذیری و قدرت حل مسئله رو‌در شما تحت الشعاع خودش قرار داده و همین عدم مهارت در تحمل بلاتکلیفی در رابطه ی پیشِ رو‌هم میتونه زمینه ساز اضطراب و تصمیم های ناگهانی تون بشه.  بهتر است حواستون بهش باشه!


معرفی درس:
بسته ازدواج مثبت ۳۶۰
بسته کامل مجموعه شخصیت سالمتر من (۴ جلسه)


توصیه های پیشنهادی
بهتر هست خودتونو از این ابهام خارج کنید و موضوع رو‌با ایشون مطرح کنید که در صورت داشتن چشم انداز مشترک از این سالها به بهترین نحو استفاده کنید! عدم مهارت در تحمل بلاتکلیفی در رابطه ی پیشِ رو‌هم میتونه زمینه ساز اضطراب و تصمیم های ناگهانیتون بشه که بهتر هست حواستون بهش باشه! که در این خصوص درس غیر حضوری شخصیت سالمتر کمکهای خوبی بهتون میکنه.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه