سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بهترین انتخاب برای برقراری رابطه عاطفی و ازدواج

پرسش

تاریخ ثبت : 05 اسفند 1397
523  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
من بین 2 تا گزینه برای برقراری رابطه عاطفی و نهایتا ازدواج شک دارم. نفر اول فردی است که تقریبا 10 سال میشه دورادور میشناسمش. ایشون در این مدت چندین بار پیشنهاد دوستی داده و من نپذیرفتم و پارسال مدت 3 ماه دوست بودیم با هم ولی به علت عدم عشق و هیجان اولیه برای زندگی زناشویی و ساکن بودن ایشون در کشور بلژیک و ترس از مهاجرت و زندگی بدون عشق نتونستم قبول کنم.
مورد دوم شخصی که از نظر ظاهری و تا حدی اخلاقی من رو مجذوب کرده ولی وضعیت مالی خیلی خوبی نداره. تحصیلات کمتر از من داره وموقعیت شغلی خوبی نداره.
تقریبا این دو نفر بر عکس هم هستند یا بهتر بگم مکمل هم هستند.
من هدفم از زندگی مشترک عشق و گرما و ساختن زندگی کنار هم و خانواده هست، یعنی چیزی که نفر دوم داره، ولی انتظار خانواده و به خصوص مادرم از من، ازدواج منطقی و پر زرق و برق کم ریسک تر هست یعنی نفر اول.

مهمترین سوال :
با توجه با اینکه 28 سالم هست و نیاز به تشکیل خانواده و مادر شدن دارم و اینکه دوران جوونی آرومی داشتم و با کسی تو رابطه نبودم و تجربه مسائل جنسی رو نداشتم و خوشحالیه مادرم خیلی برام مهم هست واقعا نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
05 اسفند 1398 ساعت 13:18

درود بر شما

توضیحات تان را خواندم دوست عزیز.

توجه بفرمایید:

- جذابیت جنسی در ازدواج بسیار مهم است. ازدواج بدون جاذبه نسبت به طرف مقابل توصیه نمی شود. سلیقه جنسی در هر فردی با فرد دیگر متفاوت بوده و جدا از مواردی مثل دستاورد و شرایط و خانواده و تحصیلات و... است. نبودن جذابیت جنسی و عدم ایجاد هیجان نسبت به طرف مقابل قدرت ضربه زدن به یک زندگی را خواهد داشت. بنابراین هر قدر هم یک فرد، موقعیت مناسبی داشته باشد، اگر برای شما ایجاد هیجان نکرده ازدواج کردن با او توصیه نمی شود.

مضافاً اینکه محل زندگی ایشان نیز مورد قبول تان نبوده و خوبست که شما نسبت به خواسته خود در این زمینه آگاهی داشته اید.


- میزان تحصیلات نمی تواند تعیین کننده منش و رفتار یک آدم باشد. ولیکن اگر تفاوت تحصیلی در حدی باشد که سبب دو سبک زندگی مختلف و حتی متضاد با هم شود لازمست که دقت زیادی صورت بگیرد. چنانچه در سایر موارد تناسب وجود داشته و آقاپسر، بلوغهای لازم برای ازدواج را کسب نموده و تنها مسئله؛ تفاوت در سطح تحصیلات باشد، یک یا دو مقطع بالاتر بودن تحصیلات خانم نمی تواند به تنهایی مشکل آفرین باشد.

مسئله دیگر در مورد ایشان، مورد قبول نبودن اوضاع مالی اش است. بلوغ مالی در موقع ازدواج باید چک شود. منظور این نیست که یک آقاپسر حتماً از تمکن مالی خیلی بالا برخوردار باشد بلکه بایستی شغلی داشته باشد که بتواند از طریق آن امرار معاش کند و نیز توان مدیریت مالی خانواده را داشته باشد. همچنین مدل خرج کردن دخترخانم و آقاپسر نیز باید با هم همسو باشد و باید یکی، نباید دیگری نباشد. ضمن اینکه فقط جذابیت طرف را ملاک ازدواج قرار ندهید. تناسبها، ارزشهای خانوادگی و فردی، مدل ارتباطات درون خانواده، اخلاق و شخصیت طرف مقابل و میزان تناسب با اولویتها و انتظارات خود را حتماً چک بفرمایید.


- در ازدواج البته نظردهی و حمایت و راهنمایی خانواده ها مهم است. اما نهایتاً شما باید با طرف مقابل زیر یک سقف بروید. پس این شما هستید که با توجه به خواسته ها و اولویت بندی این خواسته ها، تعیین می کنید که کدام فرد با حداقل انتظارات شما همخوانی دارد. حالا اگر فردی با بیشتر از حداقلهای شما همخوانی داشت که حتماً مقبولیت بیشتری احساس خواهید کرد. اما لازمست که هم خودتان را خوب بشناسید هم انتظارات تان را اولویت بندی کنید تا دست به انتخاب بزنید.


- ما برای کسب مزایای ازدواج نسبت به آن اقدام خواهیم کرد نه الزاماً خوشحالی پدر و مادر. البته که حفظ حرمت والدین بایستی وجود داشته باشد اما در انتخاب همسر، جایی برای تعارف و مادرم راضی بشه و مواردی از این دست وجود ندارد. شما اول خواسته های خود را مشخص کنید، سپس آگاهانه و با راهنمایی خانواده دست به انتخاب بزنید. موفق باشید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری- خانه توانگری طوبی


معرفی درس
ازدواج مثبت

توصیه های پیشنهادی
چک کردن جذابیت جنسی خواستگار/ اگر هیجان مثبت نداشتید بهترست ادامه ندهید/ بررسی تناسب بین شما و خواستگار
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه