سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ارتباط جنسی در رابطه عاطفی قبل از ازدواج

پرسش

تاریخ ثبت : 08 بهمن 1397
1,247  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام و عرض احترام
من دختر ۲۲ ساله هستم ، حدود ۳ماه پیش برای ادامه تحصیل به تنهایی به آمریکا مهاجرت کردم . تا قبل از مهاجرتم دو ارتباط عاطفی رو تجربه کردم ولی رابطه جنسی برقرار نکردم . بزرگ‌ترین چالش این روز های زندگیم تصمیم گیری در مورد داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواجه ! من در خونواده تقریبا مذهبی بزرگ شدم و این دسته از مسایل جزو خط قرمز های خونوادگی ماست . اما من انقدر ذهنم درگیر این مسله شده که خودم رو محکوم به تنهایی میدونم . بزرگ‌ترین دلیل مخالفتم با سکس خونوادست . من اینگونه فکر می کنم که همه دختر ها به اندازه پسر ها باید بتونن با بدن خودشون راحت باشن و ازش لذت ببرن بدون وجود هیچگونه عذاب وجدانی چون این غریزه ماست و سرکوب کردن این حس در وجودمون ما رو خیلی از زندگی عقب میندازه ولی واقعیت امر اینه که بنده همه ی این حرف هایی که زدم رو قبول دارم ولی چون همیشه به نسبت این موضوع ذهنم با چالش مواجه بوده در شناخت آدم های اطرافم ناکام موندم و احساس میکنم توانایی شناخت درست رو ندارم و با وجود موفقیت های زیادی که تو زندگیم دارم به شدت چیزی درونم سرکوب شده

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
12 اسفند 1397 ساعت 10:09

شبنم گرامی سلام


من نامه شما را خواندم و متوجه دغدغه ها و نگرانی هایتان شدم. مساله تان را برای بررسی بهتر،  به دو بخش تقسیم می کنم : 

نیاز به رابطه جنسی پیش از ازدواج

شناخت آدم های اطرافتان


شبنم عزیز اشاره کردید به تازگی و به تنهایی مهاجرت کرده اید به شهری که در مشخصات تان به آن اشاره داشتید. با این حال این موقعیت ممکن است کمی شما را از فضای ارتباطی بالقوه قبل، محدودتر کرده باشد. و نگرانی تان را بیشتر. با این حال اشاره به تجربه روابط عاطفی پیش از مهاجرت داشتید که با چه کیفیتی دنبال و خاتمه یافته اند. طبیعتا دغدغه تان آن  هم در 22 سالگی قابل درک است. وضعیتی که شما در مقابل آینده ای قرار می گیرید که سرشار از ابهامات و نگرانی های قابل توجهی ست، و از سویی دیگر نیازهای جنسی تان که به واسطه خانواده خط مرز تلقی می شده اند ، مضطربتان می کند. عوامل تشدید کننده تنهایی ، عدم هماهنگی فرهنگی در آن کشور ، شن شروع جوانی و نگر


بررسی عمق مساله تان نیازمند توجه و ارزیابی های بالینی بیشتر است.چیزهایی که درونت سرکوب شده. نیاز به واکاوی های دقیق تر است. تا بررسی شوند. ویژگی های تعاملی با خانوادتان، الگوهای روابط عاطفی گذشته تان و ویژگی های شخصیتی و تله هایی که گاها ما را در موقعیت هایی ناسازگار گرفتار می کنند. و وقتی ریشه یابی و ردیابی می شوند هسته اصلی مشکلات و مسائل به دست می آید. دقیقا مثل عصب دندان وقتی مدام شما را آزار میدهد تا وقتی ردیابی نشود درد همچنان با شما خواهد بود. 


درگیری طبیعی و تضادِ روانیِ جوان در دهه سه زندگی صمیمت در برابر انزوا ست. جوان از انزوا نگران می شود. مدام دغدغه رابطه دارد. و وقتی این موقعیت را محدوتر میبیند به انزوا می کشد.


 شما به لحاظ رشدی در سن و دهه ای قرار دارید که نیازمند روابط صمیمانه و در عین حال متعهدانه نیز هستید.  اشاره به شناخت دارید. و این شناخت به معنای دریافت نقطه ی اطمینان و امنیتی ست که لازم دارید ابتدا در رابطه به دست بیاورید. طبیعتا شما در شرایطی هستید که روابط تحصیلی و اجتماعی گسترده تری را در مرور تجربه خواهید کرد. این تجارب به شما کمک میکنه به الگوهای رفتاری و ارتباطی موثر بیشتر شناخت پیدا کنید. وقتی اسکیماها و تله های خودتان را و ویژگی هایی که باعث می شوند آدم ها با آنها وارد رابطه شوند را شناسایی می کنید یاد میگیرید با چه کسانی و در چه روابطی سرمایه گذاری کنید. من برای شما در این موقعیت درس غیرحضوری شخصیت سالم تر من را ابتدا برای شناخت خودمان و الگوهای مهم در روابط مان پیشنهاد میکنم.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی


معرفی درس
بسته کامل مجموعه شخصیت سالمتر من (4 جلسه)
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه