سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ازدواج با مردی با اختلاف سنی زیاد

پرسش

تاریخ ثبت : 22 بهمن 1397
541  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من 32 ساله و دانشچوی دکتری در یکی از دانشگاه های خوب آلمان هستم. سال گذشته با مردی آشنا شدم که ملیت شون آلمانی هست، مدرک دکتری در رشته مشابه داره. بعد از یک سال آشنایی ایشون از من درخواست ازدواج کرد و من نمیدونم که باید چه تصمیمی بگیرم. ایشون نکات مثبت خیلی زیادی داره اعم از تحصیلات، شرایط مالی مناسب و تمام اخلاقیاتی که من همیشه برام ایده آل بوده، اعم از اهل سفر بودن، اجتماعی بودن و غیره. تنها مسئله این هست که ایشون 19 سال از من بزرگتر هست و ظرف مدت یک سالی که با هم ارتباط داشتیم نه تنها خودم، بلکه دوستانم هم فکر کردند که ما زوج خیلی خوبی هستیم اما خانواده ام فکر می کنند که اختلاف سنی در آینده مشکل ساز میشه.

مهمترین سوال :
نظر شما چیه؟ ما مناسب هم هستیم یا ... ؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

سارا میرزامحمدی
سارا میرزامحمدی
16 اسفند 1398 ساعت 13:06

همراه گرامی

نوشته شما را خواندم 

در خصوص معیارها و ملاک هاى مربوط به ازدواج، به عوامل متعددى اشاره شده است که از میان آنها مى توان به عامل کفویت بین همسران و در تمامى موارد مربوط به عامل کفویت مى توان به همسانى در سن زن و مرد اشاره کرد.

تفاوت سنى که در مواقعى از آن به عنوان اختلاف شدید سنى و یا شکاف سنى یاد مى شود از جمله موازین زیربنایى و اساسى در ازدواج است که بى توجهى به آن، زمینه ساز بسیارى از کج خلقى ها و ناسازگارى ها در زندگى خانوادگى است.

در تشکیل خانواده و موفقیت یک ازدواج عوامل مختلفی نقش دارند. نمى توان ادعا کرد که تنها یک عامل خاص باعث تهدید، جدایى و انفصال حیات خانواده شود.

نمونه هاى زیادى در جامعه وجود دارد که زوج ها با تفاوت سنى زیاد توانسته اند زندگی شان را ادامه دهند اما اگر بخواهیم به دلایل زیربنایى و ریشه اى خانواده نگاه کنیم، عامل تفاوت سنى، از آن دلایلی است که زیاد باعث اختلاف و طلاق می شود.

تفاوت سنى عامل مخفى و پنهانى است که پشت پرده تفاوت هاى اخلاقى و جسمانى زن و مرد قرار می گیرد و مانع تفاهم بین شما می شود. چگونه؟ از این روش ها:

ناهمسانى هاى روحى و فکرى: 

در چارچوب این مسئله سؤالى در ذهن مطرح مى شود که تفاوت سنى تا چه اندازه اى موجب ناهمسانى در اندیشه و افکار فردى و اجتماعى بین همسران مى شود؟ دکتر ساروخانى در کتاب جامعه شناسى خانواده به نقل از کارسون مى نویسد: «چون انتظارات و شیوه نگرش اشخاص در سنین مختلف فرق مى کند و بین افرادى که در سن متفاوت هستند در فرهنگ و اندیشه نیز تفاوت وجود دارد. تفاوت سنى با خود تفاوت هاى وسیع فرهنگى و جهان بینى را به همراه خواهد آورد و بر بقاى زوجیت و سعادت زناشویى تأثیر خواهد گذاشت.»

برای شما که مردی از ملیت و دین و فرهنگ متفاوت تری میخواهید ازدواج کنید این تفاوت بیشتر به چشم خواهد آمد.

ممکن است بپرسید چطور در قدیم چنین ازدواج هایى وجود داشته ولى هرگز به جدایى نرسیده است؟ خب علت این اتفاق را در سبک زندگی و تغییرات آن در سال های اخیر باید جستجو کنید. در روزگار ما افراد بسیار سریع تر از گذشته تغییر می کنند. شما هر روز تفکراتتان را به روز می کنید، گاهی تلاش دارید تا با شرایط روز جامعه منطبق شوید و سازگاری های جدیدی پیدا می کنید که شخصیت شما را هر سال با سال قبل تفاوت می دهد

در حالى که در جوامع گذشته شرایطى حاکم بود که شخصیت فردی و اجتماعی مردم در اولین سال هاى زندگی شان شکل می گرفت و تا پایان عمرشان همان دانسته ها و همان ویژگی های شخصیتی را به کار مى بردند.

ناهمسانى جسمانى: 

در زندگى زناشویى بخصوص تمایلات جنسى مشابه، بیشتر در زن و مردى که از لحاظ سن با هم تناسب داشته باشند به چشم می خورد و زن و مرد بهتر خواهند توانست به نیازهاى همدیگر پاسخ دهند. اختلافات شدید سنى موجب اختلاف در حیات جنسى، درک و لذت جنسى و… است که باعث مى شود زندگى توأم با عشق و سازش نباشد.

التهاب جوانى از حدود 40 سالگى در مردان و از حدود 35 سالگى در زنان تقریبا فرو مى نشیند. در چنین سنى دیدها و درک ها، تا حدودى عوض مى شود و در آن صورت تفاوت هاى سنى خود را کاملاً نشان مى دهند.

امیدوارم این نوشته ها بتوانند کمک کننده باشند خصوصا بعد از این همه مدت!


از اعتمادتان به مجموعه ما سپاسگذارم

سارا میرزامحمدی


معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
بسته از سی سالگی به بعد 1 تا 4
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه