سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مهاجرت

پرسش

تاریخ ثبت : 30 بهمن 1397
386  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
با پسری آشنا شدم که دو سه سال دیگه میخواد مهاجرت کنه برای همیشه. در حال حاضر هم خانواده اش ایران زندگی نمیکنند. ایشون از خیلی جهات ویژگی های همسر ایده آل من رو داره و فقط موضوع مهاجرت برام نگران کننده شده. خودم زندگی کردن تو کشور دیگه رو در حد تجربه کردن دوست دارم و خیلی مشتاقم، اما فقط برای چند سال، نه همیشه.
از اونجا که پدرومادرم نسبتا سنتی هستند و رفت و آمد با بچه ها و نوه ها بخش مهمی از زندگی شون هست، نسبت به قضیه مهاجرت رضایت ندارند (هم از بابت دلتنگی و هم اینکه همون طور که خودشون نسبت به پدربزرگ و مادربزرگم رفتار میکنند و مدام بهشون سر میزنند و رسیدگی میکنند، از بچه های خودشون هم این رفتارها رو انتظار دارند و این احساس دلتنگی و دور بودن برای خودم هم سخته و فقط در صورتی میتونم تحملش کنم که بدونم شرایط دوری موقت هست)
این رو هم بگم که من فقط یه برادر کوچکتر از خودم دارم.

مهمترین سوال :
کار درست چیه؟
به خاطر مهاجرت جوابم منفی باشه؟
ازش بخوام که اون برنامه مهاجرتش رو تغییر بده؟ با توجه به اینکه خانواده اش ایران نیستند، چطور این خواسته ام رو بهش بگم و چقدر انتظار داشته باشم ازش؟
یا راه حل های دیگه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
24 اسفند 1398 ساعت 22:56

درود بر شما

تغییر و ورود به دنیای ناشناخته، بیرون آمدن از دنیای امن شناخته شده فعلی احساس ترس و ابهام را به همراه دارد. یکی از این تغییرات مهم، مهاجرت کردن است.

به طور کلی ترس از دست دادن و فقدان یکی از بزرگ ‌ترین اضطراب‌های انسان بوده و هست. انسان‌ها معمولاً از فقدان می‌ترسند. این فقدان یا از دست دادن می تواند مسائل و آیتمهای مهم زندگی یک فرد را در بربگیرد مثل محل زندگی و هر آنچه همراه با آن است (وابستگی ها، تعلق خاطرها، آدمهای اصلی که عدم حضورشان اضطراب زاست).

تفاوت در دیدگاههایی نظیر مهاجرت دائمی در بین افراد به خودی خود نمی تواند مشکل ایجاد کند اما آنجا که بحث ازدواج پیش می آید قضیه تفاوت پیدا می کند. زیرا همسو نبودن نظام ارزشی طرفین می تواند آسیب جدی به رابطه بزند. شما خانواده ای سنتی دارید و خانواده ایشان در خارج از کشور زندگی می کنند. همین مدل متفاوت ارتباط خانوادگی می تواند ابعاد وسیعی در زندگی و ارزشهای افراد داشته باشد. چرا که بیانگر دو سبک زندگی متفاوت است. نمی توان کسی را یافت که ارزشهای والدینش را ناخودآگاه درونی نکرده باشد.

نکته بسیار مهم دیگر، عدم تمایل شما به اقامت دائمی در کشوری دیگر است. نکاتی که در حال حاضر برای شما اهمیت دارد بعد از ازدواج بی اهمیت نمی شوند. یعنی اگر شما آدمی هستید که تمایل به ماندن دائم در کشوری دیگر ندارید پس از ازدواج نظرتان نه فقط تغییر نخواهد کرد بلکه دلتنگی بیشتری حس خواهید کرد.

در حال حاضر برای اینکه تصمیم نهایی بگیرید می توانید نظرتان را با ایشان مطرح کنید (بهترست از ترسِ تمام شدن، چنین موضوع مهمی را نادیده نگیرید). اگر نظر ایشان این بود که به دلیل تمایل به ازدواج با شما از اقامت دائم می تواند صرفنظر کند، می توانید مدتی معین را در خارج از کشور زندگی کنید. اما اگر ایشان تمایل به زندگی دائم داشت و پذیرش این موضوع برای شما و خانواده تان امکان نداشت؛ بهترست قضیه را تمام کنید و ادامه ندهید. انتظار هم نداشته باشید الزاماً با درخواست شما موافقت کند. ایشان نیز حق دارد به شیوه ای که مدل زندگی شان است، کنار والدینش زندگی کند.

از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه