سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ببخش

پرسش

تاریخ ثبت : 26 بهمن 1397
832  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
خواهرم ٢٧ سالشه تحصيلاتش هم ارشده. از نظر قيافه و تحصيلات و ... از شوهرش سر تره، شوهرش توكار ساخت و ساز و املاكه و ديپلم. خواهرم قبل ازدواج با آقايي در ارتباط بود براي ازدواج ولي به خاطر شرايط خانواده (سنتي بودن و...) اون ازدواج صورت نگرفت و خواهرم با يكي از فاميل كه معرفي شده از سمت خانواده بود ازدواج كرد.
دوران عقد متوجه پيامکي از سمت خانومي شد توی گوشي همسرش ولي با معذرت خواهي و... خواهرم بخشيد و فرصت دوباره داد. تا اينكه بعد از گذشت يك سال از زندگي مشتركشون متوجه پيام هايي مشكوك شد ولي با انكار همسرش مواجه شد، انكار شديد.
بعد از اثبات خواهرم، شوهرش گفت از مشتري هايش است و ... بعد از كلي معذرت خواهي و قسم و آيه به زندگيشون ادامه دادند
باز هم بعد از گذشت يك سال دوباره اين اتفاق تكرار شد. خواهرم به اون خانوم زنگ زد و خانوم با داشتن دو فرزند بزرگ ادعا كرد كه همسر خواهرم مزاحم ايشون شده، درحالي كه همسر خواهرم باز انكار ميكنه و ميگه براي كار بوده.
خواهرم ميگه دلزده شدم نسبت به زندگيم. به همسرش ديگه اعتمادي وجود نداره. شوهرش هم پيش مشاور نميره و ايندفعه گفته جلوي تمام خانواده اش قول ميده.

مهمترین سوال :
به نظر شما آیا ادامه دادن در این زندگی درسته؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
23 دی 1398 ساعت 12:15

درود بر شما

از کارکردهای مهم ازدواج، احساس آرامش و امنیت خاطر است. بدیهی است همسری که اقدام به ورود به هرگونه رابطه خارج زناشویی می پردازد، به این بخش مهم خانواده لطمه می زند. اعتماد، به راحتی به دست نمی آید و اگر خدشه دار شود ممکنست دیگر بازسازی نشود.

وقتی خیانت یا لغزشی اتفاق می افتد هر دو طرف لازم هست به هم کمک کنند تا با شفاف سازی و تلاش اعتماد از دست رفته را برگردانند و صمیمیت را دوباره ایجاد کنند که این پروسه زمان بر است و نیاز به خواست و همراهی هر دو طرف دارد. این همراهی به صورت تغییر رفتار و عدم تکرار آن است و صرفاً ابراز زبانی نمی تواند تغییر محسوب شود.

وقتی یک رفتار، بارها تکرار شود نمی توان آن را به حساب خطا کردن گذاشت یعنی احتمال تکرار این رفتار از سوی همسر خواهرتان باز هم وجود خواهد داشت.

کسی که بارها ارتباط فرازناشویی برقرار می کند نمی تواند از شخصیت سالمی برخوردار باشد که البته تشخیص قطعی این مسئله بر عهده روانکاو یا روانپزشک می باشد. ولی تا زمانی که خودش نخواهد، شما یا خواهرتان یا اعضای خانواده اش و کلاً هیچ فرد دیگری نمی توانید تغییری در رفتار ایشان ایجاد کنید.

گاهی پیام ها و استعاره های فرهنگی ناشی از کوتاه آمدن در برابر عقاید مردسالار، موجب تضعیف و نادیده انگاشته شدن نیازهای هیجانی اساسی زن در خانواده می شود که یکی از آنها امنیت روانی و پایبندی شوهر به اوست. تجربه ای که به نظر می رسد خواهر شما چه در انتخاب همسر و چه در حال حاضر در این سالها با آن روبرو بوده اند. گذشت و چشم پوشی های متعدد از لغزشهای ایشان بدون اینکه پیامد خاصی را تجربه کنند، باعث تداوم این رفتار مخرب خواهد شد. حتی اگر کسی از مسائلی در رابطه با همسر، ناراضی باشد چاره اش گفتگو و یافتن راه حل و در صورت لزوم مشاوره های زوج درمانی است نه رابطه موازی؛ آنهم به صورت تکرار شونده با افراد مختلف.

همسر خواهر شما با هزینه واقعی رفتارهایش روبه رو نشده و دلیل آن رفتار منفعلانه خواهر شماست. وقتی کسی لغزش همسرش را می بیند و می بخشد در واقع فرصت اینکه طرف مقابل با هزینه رفتارش روبه رو شود را می گیرد. این بار جلوی اعضای خانواده قول بدهد که چه شود؟ مگر دفعات قبلی قول نداده بود؟ به نظر می رسد که ایشان نمی تواند نسبت به همسرش متعهد باشد و این مسئله هر از گاهی در زندگی خواهر شما قابلیت تکرار خواهد داشت.

در حال حاضر، گرفتن تصمیم اصلی بر عهده خواهرتان خواهد بود و بهتر است از سوی شما مداخله مستقیمی صورت نگیرد. خواهرتان نیز لازمست قاطعیت بیشتری به خرج دهد و محکمتر رفتار کند؛ اگر میخواهد زندگیش را ادامه دهد، حتماً در حضور خانواده با همسرش اتمام حجت کند که در صورت تکرار، امکان هیچگونه بخششی وجود ندارد و حد و حدود و خط قرمزهای خود را برای همسرش مشخص کند؛ از همسرش هم بخواهد که حتماً بطور حضوری به مشاوره بروند. 

نوع رفتار همسر خواهرتان مشخص خواهد کرد که تکلیف این زندگی چیست و در نهایت خواهر شماست که تصمیم می گیرد به ادامه زندگی و یا ادامه ندادن.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


توصیه های پیشنهادی
خواهرتان لازمست قاطعیت بیشتری به خرج دهد و محکمتر رفتار کند؛ اگر میخواهد زندگیش را ادامه دهد، حتماً در حضور خانواده با همسرش اتمام حجت کند که در صورت تکرار، امکان هیچگونه بخششی وجود ندارد و حد و حدود و خط قرمزهای خود را برای همسرش مشخص کند؛ از همسرش هم بخواهد که حتماً بطور حضوری به مشاوره بروند. نوع رفتار همسر خواهرتان مشخص خواهد کرد که تکلیف این زندگی چیست و در نهایت خواهر شماست که تصمیم می گیرد به ادامه زندگی و یا ادامه ندادن
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه