سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

نجات زندگی بعد از خیانت

پرسش

تاریخ ثبت : 12 اردیبهشت 1398
1,029  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام بعد از 3 سال زندگی همسرم بهم خیانت کرده. خودش میگه خوشی زده بود زیر دلش که اینطور کرده. خیلی زندگی مشترکی نداشتیم، همه کاره ایشون بودند با تمام اصرار من به حقوق برابر ایشون تکروی میکردند. ازش هم شماره و آدرس طرف رو میخوام نمیده.

مهمترین سوال :
آیا زندگیم رو ادامه بدم یا تمومش کنم؟ خیلی احساسمون بهم کم شده و هنوز مطمئن نیستم که کات کرده باشه. چطور از برگشتش مطمئن شم چطور مطمئن شم دلش با منه یا نه؟ آیا به بچه دار شدن فکر کنم یا نه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
08 دی 1398 ساعت 07:33

باسلام واحترام

در اینکه خیانت ،به دیوار اعتماد طرف آسیب دیده لطمه جدی وارد میکند شکی نیست وبازسازی آن به زمان طولانی که همراه با صداقت دررفتار وگفتار فرد پیمان شکن است نیازمند است.اما نوشته تان بسیار مختصر وکمی مبهم است.مثلا منظورتان از اینکه زندگی مشترک زیادی نداشتید یا ایشان همه کاره اند یعنی چه؟

در هر صورت باید علت اصلی این مشکل مشخص  شود ، سپس در زمینه حل مشکل اقدام کرد.

اما یک سوالی که مطرح میشود اینست که شماره خانمی که همسرتان با ایشان در ارتباط بودند به چه درد شما میخورد؟ به دنبال چه هستید، که مثلا اطمینان حاصل کنید ارتباط ندارند یا اگر دارند این ارتباط را قطع کنید؟ فکر نمیکنید این کار اصلا بالغانه نیست؟ چرا که اگر مشکل شما وهمسرتان بصورت درست واساسی حل نشود ،این اتفاق میتواند با فرد دیگری ودر زمان ومکان دیگریرخ دهد؟ البته منظور این نیست که نسبت به همسرتان همیشه بدبین باشید اما با این کار شما به جای حل مسئله ،صورت مسئله را پاک میکنید، در صورتیکه مشکل چیز دیگر وجای دیگریست،که قطعا با بررسی میتوانید علت را بیابید.

نکته دیگر اینست که بسیاری از افراد از خیانت به عنوان یک فرصت طلایی برای ساختن زندگیشان به شکل درست استفاده میکنند ،اما به این شرط که طرف آسیب دیده هم فرصت جبران مجدد را به طرف مقابلش بدهد وسهم هریک در ایجاد مشکل مشخص شود وطرفین نسبت به حل آن تلاش کنند، به عبارتی به این درک‌ متقابل برسندکه رابطه شان نیاز به مراقبت دارد وباید تمام توانشان را در زمینه حفظ و مراقبت از آن بگذارند . گرچه قرار نیست که فورا وبدون اینکه همسرتان تلاشی کند وتبعات کارش را ببیند ،فرصتی به وی داده شود .

به طور کلی :

خیانت در زندگی، مساوی طلاق نیست.
 یکی از باورهای غیرمنطقی در خیانت زناشویی این است که زندگی زناشویی بعد از پیمان شکنی دیگر درست نمی شود و بایستی به سمت طلاق رفت. اگرچه ضربه روحی این پدیده بسیار بزرگ است اما نه به این وسعت. تصمیم به بازسازی، با علم به سهیم بودن هر دو طرف در شکل گیری چنین اتفاقی در زندگی زناشویی، نشان دهنده درک منطقی  طرفین دارد.
 پذیرش سهم و نقش خود و مسئولیت پذیری مهم ترین گام در بازسازی است. یادمان باشد که پاک کردن صورت مساله از مکانیزم های دفاعی است. افراد رشد یافته و منطقی می کوشند تا مساله را شناخته، عوامل زمینه ساز را از بین برده و راه حل مدارانه به دنبال تجدید ساختار رابطه باشند.
امیدوارم اجازه دهید هیجانات منفی غالب بر شما کمی فروکش کنند ،سپس با مراجعه به یک مشاور در این زمینه تصمیم گیری کنید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
پیوند زخم خورده

معرفی درس
پیشگیری و بهبود رابطه پس از لغزش و خیانت
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه