سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

پاسخ منفی به خواستگار

پرسش

تاریخ ثبت : 27 بهمن 1397
461  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام.
من 33 ساله هستم. از 3 سال پیش یکی از همکارانم که 1 سال از من کوچکتره، خواستگارمه. ایشون خیلی آدم سالمیه. اما خیلی خجالتی و کم حرفه و همچنین ظاهرش اصلا مورد سلیقه من نیست. اصلا به ایشون علاقه ندارم.
از همون دفعه اول، اختلاف سنی رو بهانه کردم و بهش جواب رد دادم. اما تو این مدت همچنان اصرار داره و معتقده که اختلاف سنی مون مهم نیست و با این دلیل قانع نمیشه.

مهمترین سوال :
سوال من از شما اینه که آیا این درسته که من با صراحت دلایلم و نظرم رو راجع به خودش بهش بگم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
12 اسفند 1398 ساعت 20:56

باسلام واحترام

در اینکه یکی از اصلی ترین ملاک های انتخاب همسر،ظاهر وجذابیت فیزیکی اوست شکی نیست واگر باتوجه به عدم علاقه تان ومورد پسند نبودن ظاهر خواستگارتان جوابتان منفی است این نیز منطقی است اما مدت زمان سه سال برای پاسخ منفی اصلا معقول ومنطقی نمی باشد واین زمان ودلیل شما برای مخالفتتان باعث امیدواری هرچه بیشتر طرف مقابلتان شده است. بنابراین هر چقدر نه گفتنتان را بیشتر به تاخیر بیاندازید، قبول کردن این جواب منفی برای ایشانسختتر خواهد شد. درست است که جواب رد دادن آسان نیست و نمی‌خواهید او را ناراحت و آزرده خاطر کنید و در عین حال می‌خواهید از خودتان محافظت کنید اما نیازی نیست که خیلی با صراحت به ظاهر ونقاط ضعف ایشان اشاره کنیدو لی باید جواب قاطعانه باشد بطوریکه طرف مقابل تکلیفش روشن باشد وبین زمین و آسمان نباشد.

بهترین راه، هم برای حفظ امنیت خودتان و هم برای احترام گذاشتن به مردی که شما را انتخاب کرده است، این است که پاسخ‌تان را در نهایت صداقت و روراستی بدهید. البته هنگام نه گفتن باید باملاحظه باشید و سنجیده رفتار کنید. مودب باشید و به خصوصیات فردی او حمله نکنید. وقتی به او می‌گویید: “خیلی به نظرم جذاب یا جالب نمیای.” روی نقاط ضعفش انگشت می‌گذارید و این کار اکثر مردان را عصبانی می‌کند ، میتوانید دلیلتان را اینگونه بگویید:

به نظرم مرد خیلی خوبی هستین، اما من یه تیپ دیگه‌ای رو می‌پسندم.”

“خیلی ممنون از این که من رو انتخاب کردین. اما متاسفانه فکر نمیکنم که ما به هم بخوریم.

توجه کنید این حق شما است که به خواستگارتان جواب رد بدهید، اما این کار را باید هوشمندانه انجام بدهید. مهربان و دلسوز و در عین حال رک و شفاف باشید. جایی برای ابهام باقی نگذارید. یک روش مودبانه و صادقانه باملاحظه‌ترین راه برای جواب رد دادن به یک خواستگار محترم است.

باسپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی درس
ازدواج مثبت
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه