سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مشکلات بعد از رابطه عاطفی

پرسش

تاریخ ثبت : 29 بهمن 1397
465  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من مدت چند سال با نوه عمه ام که 3 سال از من کوچکتره رابطه داشتم که از طرف ایشون با ابراز علاقه شدید شروع شد ولی بعد از مدتی خواست که تموم بشه، در صورتی که به شدت نشون میداد که از روی اجباره و من هم وابسته شده بودم. اما اون میخواست بره خدمت سربازی. تا اینکه دوباره رابطه شکل گرفت. بالا و پایین زیاد داشت. به رابطه جنسی رسید. آخرای خدمتش گفت به خانوادش گفته و مخالفت کردند و خودش هم بخاطر شرایط مخالفه. با من بود ولی همه حرفش این بود که برو ازدواج کن. من هم یه روز تمومش کردم. و اون هم دیگه پیگیر نشد. ولی حالا هربار خودش یا خانواده اش رو میبینم حالم بده. وقتی میبینم تموم حرفهایی که به من میزد رو داره برعکس عمل میکنه. وقتی الان با یه خانومی که بچه داره ولی شوهر نداره در رابطه است. احساس کمبود میکنم. حس مقایسه دارم. و اینکه من با تمام وجود دوستش داشتم و خیلی از خواستگارهام رو رد کردم. و اون الان باخیال راحت زندگیش رو میکنه. و چون مادرش خیلی حساسه فکر میکنه من قاپ پسرش رو دزدیده بودم. واقعا اذیت میشم و دوست ندارم دیگه ببینمشون. چه کنم؟؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

زهرا محمدی
زهرا محمدی
14 دی 1398 ساعت 03:05

سلام. 

نامه شما را خواندم.

اشاره داشتید "هربار خودش یا خانواده اش رو میبینم حالم بده" حق دارید. این احساس شما متناسب با موقعیتی ست که تجربه کردید به نظرم شرایط سختی را پشت سرگذاشته اید. 

هرچند می توانیم بررسی کنیم چه چیزی باعث شد در این رابطه بمانید؟ چه چیزی در این رابطه برایتان جذاب بود؟ چقدر احساس می کنید فرد ارزشمندی هستید و لایق احترام، امنیت، توجه و حمایت هستید؟ 

با این حال سوال شما این است که در این موقعیت می توانید چه رفتار کارآمدتری داشته باشید؟

لازم نیست شما احساس کمبود کنید و دست به مقایسه خودتان بزنید. شما از رابطه ای که سرانجامی نداشته است بیرون امده اید و از آسیب بیشتر جلوگیری کرده اید و این جای تبریک دارد.

شما حسابداری خوانده اید و میتوانید چشم ازانداز بلندی برای خودتان داشته باشید. توانایی ها، استعدادها و علاقمندی هایتان را پیدا کنید و در جهت آنها برای خودتان برنامه بچینید. به دنبال کسب اطلاعات از رابطه ایشان نباشید که با چه کسی و به چه شکلی دررابطه هستند. می توانید برای مدتی فاصله بیشتری داشته باشید تا روی عزت نفس و ارزشمندی ای که در این رابطه تحت تاثیر قرار گرفته کار کنید و بعد بتوانید با حفظ حد و مرز و حال بهتری در جمع های فامیلی حضور داشته باشید. 

به شما کتاب "تکنیک های شناختی افزایش عزت نفس" نوشته میتو مک کی، ترجمه مرتضی ارحمندی نسب، انتشارات ارجمند و همینطور کتاب "زندگی خود را دوباره بیافرینید" ترجمه دکتر حسن حمیدپور، انتشارات ارجمند را معرفی می کنم و همینطور بسته غیرحضوری "شخصت سالم تر" را پیشنهاد می دهم که می توانند در ادامه خودسازی و ساختن عزت نفس به شما کمک نمایند. 


باتشکر

زهرا محمدی- خانه توانگری طوبی




معرفی کتاب
تکنیک های شناختی افزایش عزت نفس
زندگی خود را دوباره بیافرینید

معرفی درس
بسته کامل مجموعه شخصیت سالمتر من (4 جلسه)

توصیه های پیشنهادی
عدم کاوش و جستجوگری در روابط بعدی ایشان
موقتا فاصله گرفتن از موقعیت هایی که ایشان حضور دارند
نپرداختن به خاطراتی که با هم داشتید و بال و پر ندادن به افکاری که به ذهن تان خطور می کند
عدم سرزنش خودتان و کسب خرد ِتجربه
پرداختن به توانایی ها و علاقمندی هایتان و افرایش دایره دوستان تان
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه