سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

سرکوب شدن بخشی از نیازهای عاطفی

پرسش

تاریخ ثبت : 30 بهمن 1397
534  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
من از همسرم رضایت کامل دارم. بعد از عقد، به من حس محدود شدن نداد، همه چیز مثل قبل ازدواجم هست.
ایشون خیلی منطقی برخورد میکنه با مسائل پیش رو. این موضوع من رو خوشحال میکنه. خداروشکر به ایشون حس یه تکیه‌ گاه امن رو دارم. از ته دل دوستش دارم.
مشکل من با ایشون زیادی منطقی عمل کردنش تو نود و نه درصد مسائل هست. مثلا وقتی ایشون سر کاره (شغلش راننده کامیون داخل شهریه) من با پیام یا فقط یک بار زنگ زدن سراغ میگیرم و دوست دارم از حالش با خبر باشم، ولی گاهاً هیچ سراغی سعی میکنم نگیرم تا ایشون سراغ بگیره. اون همه کنترل کردن خودم با شنیدن صداش از دست میره و بعد این‌ که حرف زدیم دوساعتی بعدش من دوست دارم بدونم چه کارهایی میکنه. ولی ایشون دیگه تمایلی به حرف زدن مجدد نشون نمیده. در حد حتی سه چهار تا پیام. میگه ما که تازه صحبت کردیم. ولی من با یه زنگ در حد یکی دو دقیقه ارضا روحی نمیشم و بعدش تصمیم میگیرم کم‌محلی کنم. ولی باز هم نمیتونم کنترل کنم و خودم اذیت میشم. ایشون هیچ سراغی جز یه زنگ کوتاه نمیگیره.
من سعی میکنم با بعد والد روحیم با مسائل برخورد کنم‌، ولی نه در مورد همه مسائل. وقتی هم اعتراض میکنم که کم‌سراغ میگیری، میگه من دوست داشتن رو تو این‌ کارها‌ نمیدونم. میگه من دوست داشتن رو تو این میدونم‌ که کار میکنم برای هر دو مون. من هم قدردان هستم‌ ولی نیازهای عاطفی من ارضاء نمیشه و این من رو خیلی اذیت میکنه. همیشه سر این موضوع مشکل دارم و هیچ وقت هم حل نشده
ما دوران عقد رو میگذرونیم و در هفته ۴ روز هم رو میبینیم. بقیه روزها من انتظار دارم ازم سراغ بگیره، ولی یا خودم‌ اکثرا سراغ میگیرم یا ایشون در حد یه دقیقه زنگ میزننه. ولی این منو راضی نمی کنه

مهمترین سوال :
با همه ی مسائل خیلی منطقی برخورد میکنه ولی من زنم و احساسات بیشتر غلبه داره بر منطقم. باید چه کار کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
10 فروردین 1399 ساعت 00:03

سلام . وقتتان به خیر .

 از زمانی که مساله تان را با ما در میان گذاشته اید زمان زیادی می گذرد که متاسفانه به حجم بالای سوالاتی که از ما پرسیده می شود مربوط است . از این بابت از شما عذر خواهی کرده و امیدوارم که پاسخ دهی فعلی ما بتواند راه گشای شما باشد .

بیان کرده اید که همسرتان از جهات زیادی با استاندارد های شما هماهنگ بوده و فقط از جهت توجه به نیاز عاطفی شما مثل احوال پرسی در طول روزبا شما تفاوت دارند . درک می کنم که انتظار شما از ایشان در این باره انتظار نا به جایی نبوده و حق دارید که چنین خواسته ای از همسرتان داشته باشید . این خواسته خود را می توانید با تکنیک fact /feeling / offer  با ایشان در میان بگذارید . به این ترتیب که حقیقت و اتفاقی که به صورت واقعی بین شما اتفاق می افتد را به ایشان متذکر شوید .

 fact : من از اینکه تو در طول زور سراغی از من نمیگیری ....

feeling : احساسی است که شما از این اتفاق تجربه می کنید . مثلا احساس خوبی ندارم . ناراحت می شوم و.....

offer :  پیشنهاد یا انتطاری است که از ایشان دارید .مثلا دلم میخواهد که در طول روز به من زنگ بزنی و......

با این شیوه ایشان با خواسته های شما آشنا شده و احتمالا سعی در برطرف کردن نیاز شما خواهند کرد . ضمن اینکه ایم مشکل نیز با ازدواج کردن و در کنار یکدیگر بودن تان تا حدودی تعدیل خواهد شد . فراموش نکنید نیاز های عاطفی شما با همسرتان تفاوت داشته و سطح بر آورده شدن این نیاز باید با سطح توانایی های ایشان نیز هماهنگی داشته باشد . 

 کم محلی کردن شما تا کنون در این باره به نتیجه مثبتی نرسیده است پس لازم است که شیوه مقابله خود را تغییر دهید . با بیان صریح خواسته  و پذیرش خلق و توانایی های ایشان در ابراز علاقه سعی کنید که این مشکل را نیز به خوبی مدیریت کرده و زمینه بروز اختلافات دیگر را فراهم نکنید .

 با ارزوی رابطه ای سالم و زندگی روشن برای شما...

 نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی 


معرفی درس
رهایی از بی ارزشی
رابطه عاطفی بهتر
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه