سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

اضطراب و پانیک

پرسش

تاریخ ثبت : 30 بهمن 1397
467  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
خیلی اضطراب دارم. البته تحت درمانم. ولی احساس خوبی از زندگی ندارم. خیلی همه چیز رو پیچیده و سخت میگیرم

مهمترین سوال :
چه کارکنم برای زندگی راحت تر؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
10 اسفند 1398 ساعت 19:13

باسلام واحترام

توضیحات شما بسیار مختصر است وبرای ارائه راهکار نیاز به اطلاعات جامع تر ودقیق تر میباشد اما بطور کلی اختلالات اضطرابی از جمله مواردی هستند که نیازمند درمان میباشند و
اگر شما تا به حال از حملات
 پانیک رنج برده باشید، می‌دانید که پانیک چیست و چقدر این نوع حملات می‌توانند آزاردهنده باشند.اماهر کسی که دچار اختلال پانیک واضطرابی است، باید در وهله اول یک بررسی کامل پزشکی را پیش از آغاز درمان شناختی رفتاری خود انجام دهد. تحقیقات بر روی اختلالات اضطراب نشان می‌دهد که شما کاری انجام می‌دهید که تصور می‌کنید آن کار باعث می‌شود ایمن بمانید. اگر شما دچار اختلال پانیک هستید، ممکن است برخی از رفتارهای ایمنی‌جویی زیر را که باعث تداوم فکر خطرناک بودن پانیک می‌شود، انجام دهید: نشستن در نزدیکی درب خروج، داشتن یک نفر همراه، قدم زدن آرام یا محکم، تلاش برای نگه داشتن نفس خود، تکیه دادن به دیوار ساختمان یا یک تکیه‌گاه، عینک آفتابی زدن، نوشیدن الکل یا استفاده از داروی ضد اضطراب،جستجوی حامی و غیره. همچنین ممکن است خود را در حال تکرار جملات دلگرم کننده یا دعا خواندن ببینید. مشکلی که تکیه بر رفتارهای ایمنی‌جویی دارد ان است که شما باوجود قرار گرفتن در معرض شرایط ترس‌آور، این باور را دارید که دلیل نجات شما از این شرایط تکیه بر تفکرات و رفتارهای ایمنی‌جویی شما بوده است. سعی کنید از رفتارها و تفکرات ایمنی‌جویی خود دست بردارید. می‌بینید که آسمان به زمین نمی‌آید. یکبار که شما این چرخه را ترک کنید، می‌توانید مسیر خود را پیدا کنید.

مانند هر اختلال اضطرابی، شما باید یک لیست از وضعیت‌هایی که در آن احساس ترس دارید، تهیه کرده و شروع به مواجهه‌سازی کنید. شما می‌توانید با تمرین تصور وضعیت ترس‌آور شروع کنید. بنابراین، اگر مثلا شما از ورزش کردن ترس دارید، تصویر قرار گرفتن خودتان روی تردمیل، ضربان قلبی شما را بالا خواهد برد. سپس راه رفتن روی تردمیل را تمرین کنید تا زمانی که اضطراب شما افزایش یافته و سپس کاهش پیدا کند. کم کم، شدت و مدت در معرض قرار گرفتن خود را افزایش دهید. به رفتارهای اجتنابی خود توجه کرده و آنها را کنار بگذارید.

تفسیرهای منطقی و غیرفاجعه‌آمیز درباره برانگیختگی که در بالا اشاره شد را به‌خاطر بیاورید. حواس بدنی به آسانی برانگیخته می‌شوند و افکاراغلب پیام‌های غلط می‌دهند. به این فکر کنید که در حال تماشای یک فیلم هستید ولی در آن حضور ندارید. این فقط یک داستان تخیلی است. و هیچ چیز وحشتناکی روی نخواهد داد و فیلم به پایان خواهد رسید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه