سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

احساس تنهایی و پوچی شدید بعد از جدایی

پرسش

تاریخ ثبت : 03 اسفند 1397
468  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام و خدا قوت
دو سال ست که ازدواج کردم. نزدیک یک سال است که همسرم به دلیل بدهی مالی، منزل را ترک کرده و از کشور خارج شده و تا الان هیچ خبری ازش ندارم. بعد از درگیری های فراوان با مشکلات زندگی و دادگاه، الان به منزل پدری بازگشتم و به شدت احساس پوچی، تنهایی و افسردگی دارم. انگار زندگی و هرچی که به دست‌ آوردم رو باختم و هیچ توانی برای ادامه زندگی ندارم. اصلا انرژی انجام هیچ کاری را ندارم. به یک همراه و همدم نیاز دارم تا باهاش درد و دل کنم، اما هیچ کسی را ندارم و این حس تنهایی به شدت آزارم میده. از طرفی آقایی (هم سن خودم،بدون هیچ شناختی) را دورادور میشناسم که تمایل دارم با ایشان هم صحبت بشم، اما در این شرایط، اصلا این کار را منطقی نمیدانم‌ و فقط اسمش را توهم میگذارم. حس تنهایی و تصورات پوچی که در مورد آن شخص دارم به شدت آزارم میدهد. حس بی ارزشی و طرد شدن، انگیزه هایم را از بین برده.

مهمترین سوال :
با این احساس پوچی و تنهایی خودم چه کار می توانم بکنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

ساجده ودودی
ساجده ودودی
29 بهمن 1398 ساعت 21:41

سلام سوال شما را خواندم .. شرایط بسیار سختی دارید زندگی را با امید آغاز کرده اید و یک سال از دو سال تنهایی زمان بسیار زیادی است . چطور از همسرتان هیچ خبری ندارید ؟ پس به  چه امیدی به انتطار نشسته اید . یک سال زمان طولانی است . اینکه به این شرایط ادامه دهید یا خیر دقیقا انتخاب شما است . شما حق زندگی دارید و تا چه میزان در این شرایط سهیم بوده اید نقش خانواده شما و خانواده همسرتان چیست ؟ 

تمامی این سوالات مسائلی هستند که باید بررسی شوند . صرفا تا علت تحمل این شرایط را بررسی نکنید نمی توانید احساس پوچی را از میان بردارید . 

از اعتماد شما سپاسگذاریم 

ساجده ودودی 

خانه توانگری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه