سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ايجاد رابطه عاشقانه با همسر

پرسش

تاریخ ثبت : 04 اسفند 1397
443  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من تازه ازدواج كردم. يك ماهه عقد كرديم و همسرم از لخاظ اخلاقي و شخصيتي و خانوادگي و موقعيت اقتصادي شرايط خوبي داره و من منطقي انتخابش كردم، نه احساسي. ولي من مدام با فردي كه قبلا تو زندگيم بود و عاشق هم بوديم مقايسه ميكنمش و به اون شدت نميتونم دوستش داشته باشم و عاشقش بشم. با اينكه همسرم از خيلي لحاظ بهتر از اون فرد هست، ولي نميتونم اندازه اون عاشقش بشم. احساس ميكنم رابطه مون اون شور و شوقي كه با فرد قبلي داشتم رو نداره.

مهمترین سوال :
چيكار كنم عاشق همسرم بشم؟ چه كار كنم محبتم بهش زياد بشه؟ متاسفانه هيچ اشتياق قلبي بهش ندارم مدام سر مسائل كوچك بحث و دعوا ميكنم. از رابطه ي جنسي هم لذت نميبرم، نميتونم اون طور كه بايد بهش لذت بدم، هم خودم اذيت ميشم هم همسرم رو ميرنجونم
روزهاي سختي رو سپري ميكنم

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
05 فروردین 1399 ساعت 19:12

باسلام واحترام

ممنون از اینکه ما را معتمد خود دانستید.

گاهی اوقات  افراد بعد از ازدواج دائما به مقایسه یار قبلی خود با همسر فعلی شان می پردازند و بر اساس جهت گیری ذهنی مبنی بر ضعیف تر بودن همسر فعلی شان، دچار حس سرخوردگی می شوند.

واقعیت این است که به علت بالا بودن هیجانات در شما، احساستان به معشوق قبلی مانند یک بت ستودنی و بدونه نقص است.اما این مقایسه به دوصورت است:

مقایسه بیرونی:

که بیان کردن و عیان نمودن کاستی‌های همسر در مقایسه با هرفرد دیگریدر حضور خود همسر است.

مقایسه درونی:

یعنی دائماً همسر را در بوته‌ی ذهنی با مقایسه کردن و مورد هجمه‌ی انواع نواقص و کاستی‌ها قرار دادن ومقایسه با عشق سابق.

اما مقایسه درونی ،یک خیانت ذهنی به خودتان وزندگیتان است.

خیانت_ذهنی به این صورت است که  فرد در تخیلش مدام به شخص دیگری (یار سابق) فکر می‌کندوآن فردرا شخصی ایده‌آل می‌داند و چون در ذهنش وی را مدام باشریک زندگی خودش مقایسه می‌کند، در ارتباط با همسرش به مشکل بر می‌خورد و رابطه‌شان رو به سردی می‌رود ودرنتیجه برای زندگی مشترکشان خطر به وجود می‌آید.

بنابراین اولین نکته اینست که به این مسئله که در ازدواج رنگ وبوی عاشقی تغییر میکند وجای خود را به شناخت میدهد وهیجان رابطه کمتر از دوران آشنایی است توجه نکرده اید.

در ثانی هیجان رابطه در بهترین حالت بیشتر از چند ماه نمی تواند در بالاترین حد خود باشد وتوصیه میشود تا زمانیکه هیجان فروکش نکرده ازدواج نباید رخ دهد.

اما نکته ای که از همه مهمتر است اینست که به نظر میرسد شما رابطه قبلی تان را به درستی تمام نکرده اید یا پرونده آن در ذهنتان بسته نشده است.یا اینکه بالافاصله بعد از قطع ارتباط با یار قبلیتان ازدواج کرده اید.تمام این موارد میتواند در این مقایسه کردن ها تاثیر گذار باشد.

سوالی که مطرح میشود اینست که با وجود اعتقادتان به انتخاب درست همسرتان وآگاهی از مشکلات فکر کردن به رابطه قبلیتان ،برای حل این مسئله تا کنون چه کرده اید؟

توجه داشته باشید تا زمانیکه پرونده یار قبلیتان را در ذهنتان به درستی نبندید همسرتان اگر ایده ال ترین فرد هم که شود شما باز

مشکل خواهید داشت ونمی توانید هیجان وصمیمیت در رایطه داشته باشید.

بنابراین پیشنهاد میشود که یکبار دیگر دلایل وملاک های انتخاب همسرتان را به یاد اورید ودلایل قطع ارتباطتان با یار قبلیتان را چک کنید.

همچنین مزایای فکر کردن ومقایسه همسرتان با فرد سابق را بررسی کنید.تبعات این فکر را بپذیرید وهرآنچه شما را به یاد فرد قبلی می اندازد باید شما از ان دوری کنید.در کنار آن باید به نقاط قوت همسرتان بیشتر توجه کنید وسعی در ایجاد هیجان وصمیمت در رابطه تان نمایید.

باسپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی 



معرفی کتاب
تئوری انتخاب

معرفی درس
20+40 نکته نبوغ عاطفی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه