سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

وابستگی عاطفی

پرسش

تاریخ ثبت : 05 اسفند 1397
508  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
33 سالمه و دانشجوی دکتری در فرانسه هستم. چند وقت پیش با پسری فرانسوی آشنا شدم که بعد از مدتی بهم ابراز علاقه کرد و می خواد همراهش باشم. میدونستم که توی فرانسه، همراه بودن، یعنی با هم بودن و رابطه داشتن. خودم هم دوستش داشتم اما بهش گفتم من نمیتونم.
من خیلی مذهبی نیستم اما اهل نماز وروزه ام، از رابطه جنسی میترسم و با رابطه جنسی پیش از ازدواج به شدت مشکل دارم.
چند روز ازش بی خبر بودم اما چون دوستش داشتم تصمیم گرفتم باهاش شفاف حرف بزنم. قرار گذاشتیم. گفتم اگر پیشنهادش رو قبول کنم چه انتظاری ازم داره به عنوان دوست دخترش. گفت نوازش کردن هست، بغل کردن هست، کلمات و نگاه ها فرق می کنه. گفتم تا اینجا مشکلی نیست اما ازم انتظار رابطه جنسی هم داری؟ گفت: آره. گفتم:پس من نمی تونم. موقع رفتن ازم خواست اجازه بدم تا نزدیک خوابگاه همراهیم کنه. نزدیک خوابگاه محکم بغلم کرد. فقط گفتم: متاسفم
از اون روز ازش بیخبرم. هیچ وقت نفهمید دوستش دارم. پشیمون نیستم که تن به رابطه جنسی ندادم، اما دلم نمیخواست از دستش بدم. چند روزه برگشتم ایران که یک ماه بمونم.

مهمترین سوال :
دائم بهش فکر می کنم و دلم تنگه. نمی دونم باید چکار کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
05 فروردین 1399 ساعت 12:22

درود بر شما

توضیحات تان را خواندم دوست عزیز. احساس شما قابل احترام است.

ولیکن زمانی که فردی در مسیر زندگی ما قرار می گیرد که ارزشها و خواسته های او با نظام ارزشی ما نه فقط متفاوت، که در تضاد کامل است؛ یعنی این فرد علیرغم جاذبه هایی که برای ما دارد مورد مناسبی برای سرمایه گذاری عاطفی نیست. هر چند که جذابیت جنسی هم وجود داشته باشد. در بحث ارزشها موضوع این نیست که چه کسی درست می گوید و کدامیک درست نمی گوید؛ موضوع همسویی ارزشهاست.


بعضی مواقع افراد به طور منطقی می دانند که باید رابطه خود را تمام کنند و نمی توانند در کنار هم عشق سالمی را تجربه کنند. اما درگیری احساسی نیز وجود دارد که کار را سخت می کند. بدیهی است که جدا کردن مسیر زندگی از فردی که مورد علاقه ما است با حس دلتنگی همراه باشد. اما به هر حال همه تصمیمهای زندگی بنا نیست برای ما شادی آفرین باشد. گاهی درست ترین تصمیم باعث ایجاد ملال می گردد. اما به هر حال وقتی که ایشان انتظاری از شما داشته که مورد قبول تان نبوده، رفتار بالغانه ای انجام دادید که نظرتان را صراحتاً اعلام کردید. بهتر است از فرصتی که در کنار خانواده دارید استفاده کنید و البته تماسی هم با آن آقا نداشته باشید تا بتوانید این دوران را پشت سر بگذارید.

ضمناً پشت سر گذاشتن این دوران به معنای فراموش کردن آن فرد نیست، مدیریت کردن ذهن و احساس تان است. موفق باشید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


معرفی درس
پس از جدایی عاطفی و طلاق
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه