سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تمام كردن رابطه بدون مقدمه

پرسش

تاریخ ثبت : 01 اسفند 1397
444  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
ما ٧ ماه پيش از طريق يكي از دوستان مشترك با هم آشنا شديم. پارتنرم كانادا بود و من ايران. چند ماهي از طريق مجازي ارتباط داشتيم تا آمدند ايران. براي سه هفته به نظر هر دوي ما اين ارتباط خوب بود، حتي به اصرار خودش براي آينده كلي برنامه داشتيم. زماني كه ايران بود به جهت اشتباهي و عجله (بيشتر از طرف ايشان و رضایت من) كه هر دو براي ايجاد ارتباط جنسي داشتيم (نه كامل البته) مقداري مشاجره بين مان شد. احساس ميكرديم از لحاظ جنسي مشكلي هست، در صورتي كه فقط زود بود. ايشان برگشتند و ما كمي در اين مدت ميزان مشاجرات مان بالا گرفت. بيشتر هم به جهت نوع برخورد ايشان با مسائل كه ميگفتند مشكلاتمان خيلي دير از ذهن من پاك مي شود و مدام كنايه ميزد و به جهت كنايه ها من واكنش ميدادم و بحث آغاز ميشد. الان ١ روز است كه ايشان بعد از يك سفر دو روزه كه با دوستانشان رفته بود و قبلش هم بحثي نداشتيم، به من خيلي مصمم اعلام كرد تمام كنيم و ميگويد مشكل از من است كه كنايه مي اندازم و تو اذيت ميشوي، اين را نميخواهم. و اين كه از هم دوريم

مهمترین سوال :
من كاملا شوك هستم چطور بايد تحليل كنم اين اتفاق رو؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
24 فروردین 1399 ساعت 01:45

باسلام واحترام

باتوجه به اینکه رابطه شما از طریق فضای مجازی بوده وفقط سه هفته به صورت حضوری فرصت داشته اید که یکدیگر راببینید بنابراین نمی توان انتظاری فراتر ویا بهتر  را پیش بینی کرد.چرا که شناختی که از طریق فضای مجازی ایجاد میشود نمی تواند قابل اعتماد باشد، اما وابستگی وایجاد علاقه شکل میگیرد.مدت سه هفته نیز زمان بسیار کوتاهی است برای شناخت درست.

اما باتوجه به تمامی اشتباهات و علایقی که شکل گرفته است به نظر میرسد که باید به این نکته توجه داشته باشید زمانیکه فردی به دنبال رابطه جدی نیست یا از ادامه دادن رابطه منصرف شده است به هر کاری متوسل میشود تا رابطه را به پایان برساند از جمله دلایل شایع اینست که شخص از خودش ایراد میگیردواینکه اینگونه وانمود میکند  نگران طرف مقابل است.به عبارت دیگر برای پایان دادن رابطه آن فردی که عاشق نبوده وهدفی جز خوشگذرانی نداشته،سخنرانی عاطفی بهتری میکند.همچنین نوع رفتار ایشان برای اتمام رابطه نیز ناشی از عدم بلوغ روانی ایشان است.چرا که همان طور که شروع یک رابطه اصولی دارد،پایان آن نیز دارای قاعده است وباید برای اتمام رابطه طرف مقابل حضور داشته باشد،تا هر دو دلایل خود را بگویند ودر نهایت احترام از یکدیگر جداشوند نه اینکه یک طرف ،خود تصمیم به پایان رابطه بگیرد وطرف مقابلش را با هزاران سوال بی جواب تنها بگذارد.

پیشنهاد میشود که بپذیرید که وارد یک رابطه اشتباه شده اید واین رابطه را پایان دهید.

به خاطر این رابطه خود را سرزنش نکنید اما سهم خود را نیز در این مشکل بیابید وآن را اصلاح کنید.

برای کنار امدن با این جدایی،از روش های نادرست مثل جایگزینی  فرد دیگر استفاده نکنید( به عبارتی نباید حداقل تا چند ماه وارد هیچ نوع رابطه عاطفی شوید).

احساسات خود را بپذیرید.افکار گذشته را مرور نکنید.

در دوران جدایی ،تصمیمات مهم نگیرید.

خود را ایزوله نکنید.

بر روی تقویت عزت نفس خود کارکنید.

نقاط ضعف شخصیتی خود را بشناسید.

در نهایت باید بتوانید حس انتقام را از خود دور کنید در عوض به فراگیری سواد عاطفی بپردازید و در این حوزه اطلاعات درستی را فرا بگیرید.

باسپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
آیا تو آن گمشده ام هستی؟ ثر: باربارا دی آنجلیس

معرفی درس
رهایی از کمال طلبی منفی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه