سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

خشونت شوهر

پرسش

تاریخ ثبت : 05 اسفند 1397
717  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
باسلام و احترام
من ۷ ساله ازدواج کردم و یه پسر ۳ ساله دارم. من بامخالفت شدید خانواده ام با همسرم ازدواج کردم و اون موقع شرایط سختی براش گذاشتند. ولی از بعد عروسی با یادآوری اونها شوهرم همیشه من رو تحقیر میکنه و میگه عقده دارم از خانواده ات. همه چیز رو میشکونه، داد و فریاد میزنه و همیشه لباس میپوشه و تهدید به رفتن میکنه. دو بار من رو زده، سربچه دادمیزنه. پسرم خییلی میترسه و خیلی پرخاشگر شده. خودم هم خیلی عصبی شدم. اینم بگم خانه ای که توش زندگی میکنیم مال پدرمه وشغل همسرم هم هم پدرم براش درست کرده، ولی میگه کاش به شهرتون نمیومدم و تهران میموندم. در حالی که تهران تو یه خونه ی محقر مستاجر بود و کارش خوب نبود. با اینکه با عشق و علاقه ی زیاد زنش شدم، ولی انگار داره ازش بدم میاد. به خاطر پسرم هستم و اینم بگم که اصلا اصلا دوست ندارم حتی بغلم کنه

مهمترین سوال :
نمیدونم باید به این زندگی ادامه بدم یا نه؟ سرنوشت پسرم چی میشه اگر طلاق بگیرم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
23 اسفند 1398 ساعت 18:56

با سلام

وقت شما بخیر


پرسش تان را خواندم. بابت تاخیر در ارسال پاسخ از شما پوزش می خواهم.  نمی دانم اکنون در چه شرایطی هستید و چه تصمیمی را اتخاذ کرده اید. و چنانچه در حاضر با مساله ای روبرو هستید با ما مطرح نمایید.


 با این حال با توجه به نکاتی که در متن به آن اشاره داشتید در شرایط دشواری هستید. و رابطه دارد از مسیر کارامدش خارج می شود. رفتارهای پرخاشگرانه کلامی و فیزیکی در رابطه مشترک، هشداردهنده های جدی هستند که لازم است پیش از تداوم یافتن شان اقدامات موثر و حرفه ای صورت پذیرد. طبیعتا فرزندان در راستای هر تصمیمی که اتخاذ نمایید میزانی از آسیب را متحمل خواهند شد؛ با این حال این مهم است که این تنش ها با تصمیمی کارامد ، به حداقل برسد.


بنابراین چنانچه تاکنون تصمیمی برای تغییر این وضعیت اتخاذ نکرده اید، توصیه می کنم حتما از یک زوج درمانگر بهره مند شوید. تا بتوانید ضمن ردیابی، ریشه یابی و شناسایی الگوهای ناکارامد در این رابطه، که منجر به تداوم برخی رفتارها و واکنش های مخرب شده است؛ گزینه ها و تعامل های کارامدتری را  مورد توجه قرار دهید.


با تشکر از شما

شایان غدیری



معرفی درس
مجموعه نجات رابطه عاطفی 1 و 2
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه