سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

با دست پس میزنه با پا پیش میکشه

پرسش

تاریخ ثبت : 08 اسفند 1397
997  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
پارتنرم ۲۸ سالشه. ۴ سال با دختری بوده، وقتی باهاش آشنا شدم نمیدونستم. ازش خوشم میومد. اون پیشنهاد داد که آشنا بشیم. اولش دو دل بود. یه کم گذشت، گفت من بلاتکلیفم، بهت ضربه میزنم، دوست معمولی باشیم. گفتم اوکی. ولی هر چی گذشت هی من رو به لحاظ عاطفی درگیر کرد. یه روز گفتم تکلیف خودم رو روشن کنم. گفتم اگه دوستیم چرا از نظر عاطفی و تا حدودی جنسی درگیرم میکنی؟ من با دوست داشتنم کنار میام ولی اینکار رو با من نکن. وقتی دید واقعا جدی ام، پسم زد، بلاکم کرد و گفت من نمیتونم صمیمی بشم، تو نمیفهمی. گفتم اتفاقا من میفهمم، تو داری درگیرم میکنی. رفت و بعد از یک سال یه عکس گذاشت با یه دختر. شوکه شدم. پیام دادم و بهش گفتم پس مشکل اصلیت من بودم؟ بحث رابطه جنسی رو پیش کشید. من هم میخواستم ببینم جدی هست یا نه؟ تو مسیج گفتم اوکی قبول میکنم و رفتارهای اشتباهم باهات به خاطر این بود که تو تکلیفم رو روشن نمیکردی. رفت و چند روز بعد گفت نمیتونم به اون دختر خیانت کنم. اصلا نمیخوامت. گفتم پس چرا برگشتی و بازیم دادی؟ اصلا چرا خودت گفتی دوست دختر داری؟ من رو با کلی سوال گذاشت و رفت.

مهمترین سوال :
اصلا نمیدونم اشتباه من چیه؟ چرا اون اینجوری رفتار کرد؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
12 اسفند 1398 ساعت 12:36

با سلام

وقت شما بخیر


امیدوارم زمانیکه این پاسخ را می خوانید در شرایط مطلوبی باشید. یا چنانچه با مساله ای مواجه هستید آن را مجددا برای ما ارسال نمایید. حال با توجه به پرسشی که مطرح نمودید به نظر می رسد وجود برخی الگوهای دلبستگی ناایمنِ در طرفین،  و همچنین ترس از صمیمیت به واسطه نگرانی از دست دادن در فرد مقابل، موجب بروز رفتارهای پرنوسان و افزایش بلاتکلیفی و بی تصمیمی در رابطه عاطفی می گردد.


در جایی از متن اشاره داشتید:

..... تو تکلیفم رو روشن نمیکردی

با توجه به اینکه وضعیت ناکارامد این رابطه برایتان مشخص بوده است آنجا که به او می گویید : اتفاقا من می فهمم. ، با این حال همچنان منتظر بوده اید تا او تکلیف شما و رابطه را مشخص نماید! 

دیدن سهم و میزان مسئولیت پذیری ما در مواجهه با رویدادها و گرفتن تصمیم شفاف ، بخشی از ذهنیت بزرگسال سالم می باشد او علی رغم دلبستگی ها و وابستگی های اجتناب ناپذیر تصمیم های پایدار و با عمر مفید بالا را اتخاذ می کند که می تواند برای فرد و رابطه موثر و بالغانه باشد.

بنابراین می توانید با درنظر گرفتن این نکات ، بیش از آنکه بخواهید خود را در بلاتکلیفی یک نوسان، محصور نمایید تصمیم واضح و قاطعی را اتخاذ نمایید.


باتشکر از شما

شایان غدیری


دوره حضوری پیشنهادی:

من بهتر


معرفی درس
بسته کامل مجموعه شخصیت سالمتر من (4 جلسه)
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه