سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مشکلات با نامزد

پرسش

تاریخ ثبت : 26 خرداد 1398
912  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام.ممنونم از پاسخگویی های خوبتون.من دوسال ک نامزد کردم وتو دانشگاه بانامزدم اشنا شدم و همدیگرو دوست داریم و لی بینمون یکسری مشکلات هست از جمله مشکلات عقیدتی و فرهنگی و مشکلاتی نظیر حجاب وجنس مذکرو اینجور موارد ایشون کوتاه نمیان و میگن ک مشکل از طرف منه و همیشه یه زن باحیا دوست دارن، درصورتی ک من در تمام این مدت واقعا متعهد بودم و لی بخاطر درسم و شغلم مجبورم با مرد درارتباط باشم ولی ایشون همیشه حساس بوده و حدود یکسال هست ک قبول کرده حتی من تو گروه کلاسی عضو بشم و در این حد با جنس مذکر مشکل داره درصورتی ک من واقعا ب کسی جز اون فکر نمیکنم ولی راحت میتونم با جنس مخالفم ارتباط برقرار کنم ولی حد خودم رو میدونم و همیشه رابطه سالمی بادیگران داشتم ولی این موضوع ایشون رو بشدت عصبانی میکنه و باعث قهرطولانی بین ما میشه و درنهایت براثر دلتنگی باهم اشتی میکنیم و مشکل همچنان بینمون باقی...

مهمترین سوال :
جز یکی از مشکلاتی ک بانامزم دارم اینه ک هیچ دوست مشترکی باهم نداریم و درواقع تمایل نداره ک در یه جمع دوستانه حاضر بشیم و یا گاهی با دوستانمون و همسرانشون بیرون بریم و یا اینکه بریم سفر حتی مخالف سفر باتور و دسته جمعی ان درصورتی ک من دوست دارم علاوه بر ارتباط با خانواده هامون بادوستانمون هم بریم بیرون و ایشون میگن ک چون جنس مذکر توجمع من خوشم نمیاد و این رو ب عنوان بی حیایی از طرف من تلقی میکنه و میگن ک من با دوستای خودم و توام بادوستای خودت برو بیرون ولی جمع مشترکی نباشه و هیچ جوره هم کوتاه نمیاد و تا چیزی میشه این رو ب عنوان غیرت خودش و بی حیایی از طرف من تلقی میکنه.ما کلا از نظر مذهبی و فکری فرق داریم ولی خیلی متفاوت نیستیم و یکسری جاها باهم موافقیم ولی همیشه سر این موارد و حجاب وتفریحات مشترکمون دعوامون میشه و حتی میگم ک بریم مشاوره ک ببینیم کی اشتباه میکنه هم مخالفن میگن ک مشاور حتما میگه تو اشتباه میکنی .من بابت این ناراحتم و نمیدونم چجوری مشکلمو حل کنم و از طرفی من برااین چیزا راحت برخورد میکنم و حساسیتی روی جنس مخالف ندارم.لطفا کمکم کنید و بفرمایید ک چطور مشکلموحلش کنم

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
14 مهر 1398 ساعت 22:48

باسلام واحترام

باتوجه به آنچه مطرح فرمودید بهتر است برای داشتن یک تصمیم درست تعریفی درست از دوران نامزدی و ویژگی آن داشته باشیم، ازدواج بی شک یکی از مهم ترین تصمیماتی است که هر فرد در زندگی خود می گیرد. بنابراین برای دست زدن به چنین اقدامی معمولا افراد در دوره ای که به آن نامزدی می گویند، برای شناخت هرچه بهتر طرف مقابل خود می کوشند. بنابراین  بسیاری از ابعاد شخصیتی و ارتباطی طرفین در این دوران قابل بررسی است.  در این دوران ازدواج قطعی نشده یعنی تصمیم طرفین در مورد هم با مقداری شک همراه است. فلسفه وجود دوران نامزدی همین آشنایی و مطمئن شدن در مورد انتخاب می باشد.بهترین اتفاق در دوره نامزدی شناخت همدیگر می باشد. شما از نامزدی تا ازدواج فرصت های زیادی برای شناخت همسر آینده خود دارید. شناخت از طریق ارتباط مداوم ودقت وتوجه به رفتارهای طرف مقابل به وجود می آید. از آنجاییکه این دوران، دوران پرهیجانی برای طرفین است و احساسات آتشین و عاشقانه در اوج خود قرار دارد،در چنین حالتی شناخت ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد ولی اگر صادقانه با خودبرخورد کنید، میزان موفقیت بیشتر خواهد بود، بطور مثال میدانید که یکی از رفتارهای ایشان اشتباه است اما از روش ناکارامد مثل قهرهای طولانی به جای حل مسئله استفاده میکنید وبعد بر اثر دلتنگی مشکل به دست فراموشی سپرده میشود.در یک دوران نامزدی موفق، افراد می توانند به یک تصویر کلی از همدیگر دست پیدا کنند و علاوه بر نکات مثبت، نکات منفی همدیگر را هم پیدا کنند تا بتوانند تصمیم بگیرند برای هم مناسب هستند یا خیر؟

در نظر داشته باشید که خشت اول رابطه زناشویی شما با همسرتان در دوران نامزدی گذاشته می شود، بنابراین اگر آن را کج بگذارید، تا ثریا دیوار کج خواهد رفت و صاف کردن آن کار دشواری خواهد بود. پس رابطه تان را به گونه ای منطقی شکل دهید که فکر می کنید تا آخر عمر بتوانید از آن لذت ببرید.

برخی از مسائل هستند که برای یک ازدواج مخربند.  و اگر به آن ها برخوردید، در مورد رابطه و ادامه آن تجدید نظر کنید:

نامزدتان هیچ دوست صمیمی ای ندارد.

  • مبتلا به اختلالات روانی شدید و اختلال شخصیتمی باشد و حاضر به درمان نیست.
  • او به خاطر شما از یک رابطه بیرون آمده است.
  • شما را تهدید به خودکشی می کند.
  • پنهان کاری می کند و مسائل خیلی بزرگی را پنهان کرده که با فراموشکاری عادی توجیه نمی شود.
  • کنترلگر و دستور دهنده است.
  • به شما شک و سوء ظن دارد.
  • برایتان جذابیت جنسی ندارد.

تمامی موارد ذکر شده برای رابطه درست تهدیدآمیز هستند. سعی کنید مطمئن شوید هیچ یک از این ها در نامزد شما وجود نداشته باشد.

اینها موارد بودند که ممکن است شما درگیر یکی از آنها باشید،اما از آنجاییکه این مسئله ای که مطرح فرمودید مسئله مهم وجدی است ( به لحاظ ارتباطات اجتماعی) بنابراین علت این مشکل قطعا باید مشخص شود، مثلا آیا دارای اختلال پارانوئید است؟ یا از این میترسد که مبادا ارتباط شما با دیگر مردان ، برای ایشان احساس خطر ایجاد کند؟ یامثلا اعتقادات مذهبی ایشان بگونه ایست که ارتباط با مردان را نامناسب میدانند؟ ودلایل دیگر...پیشنهاد من به شما اینست که به رفتارهای ایشان توجه داشته باشید وبا بی تفاوتی یا تحمل کردن اشتباه از کنار آنها عبور نکنید، ضمن اینکه مشاوره پیش از ازدواج قطعا راهکار بسیار خوبی میباشد.

توجه داشته باشید که وجود بلوغ های ششگانه ازدواج لازمه یک ازدواج موفق است ، که بلوغ مذهبی وبلوغ فرهنگی دوتا از این بلوغ هاست. 

امیدوارم بادرنظر گرفتن معیارهایتان وکمی دقت نظر تصمیم درستی بگیرید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب
عشق هرگز کافی نیست

معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه