سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

دروغگویی پارتنر

پرسش

تاریخ ثبت : 08 اسفند 1397
637  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
بعد از 7 سال که سالهای اول به خیانت پارتنرم گذشت، قول داد دیگه دروغ نگه. باز هم چند بار پشت هم بهم دروغ گفت و ساعت ها جواب تلفنم رو نداد. شک کردم.
میگه خیلی دوستت دارم، بدون تو نمی تونم، ولی حرف ازدواج که میشه، با اینکه خودش پیشنهادش رو داده بود، بهانه میاورد. تا اینکه گفت می ترسم ازدواج کنیم ولی بعدش جدا بشیم.
من به خاطر دروغش ترکش کردم، چون چند بار فهمیدم من رو پیچونده، نفهمیدم چی کار می کرد ولی دوباره تکرار کرد. ترکش کردم ولی هنوز مطمئن نیستم، چون خیلی دوستش دارم

مهمترین سوال :
جدا شدن ازش کار درستی بوده؟ اگر بله چطور از فکرش بیام بیرون و اگر نه تا کی باید باهاش ادامه میدادم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
19 بهمن 1398 ساعت 09:48

سلام. وققتان به خیر .

نوشته شما را خواندم . ممنونم که به ما اعتماد کردید و مساله خود را با ما در میان گذاشتید.

بیان کردید که 7 سال با فردی در رابطه بودید که بارها به شما دروغ گفته و خیانت های ایشان را نیز شاهد بودید. روزهای سختی را گذرانده اید .موردی که نظرم را جلب کرد این بود که چطور با وجود تمام این مواردی که مطرح کردید باز هم در رابطه با ایشان ماندید و با این موارد کنار آمدید. اینکه به ایشان علاقمندید را درک می کنم اما تا چه حد به ارزشمندی خودتان بها می  دهید؟  به نظر می رسد ایشان به ماندن های شما عادت کرده اند و شما با بخشش و کنار آمدن با قضیه،  هر بار ناراحتی اصلی خود را فراموش کرده اید.در چه موقعیت های دیگری در زندگی نیز به همین شیوه رفتار کرده و برای اینکه دیگران شما را ترک نکنند و یا از دست شما ناراحت نشوند به خواسته های آنها تن داده و از خواست خود گذشته اید؟

بیان کرده اید که ایشان اعتقاد دارند از ترس اینکه جدا نشویم ازدواج نکنیم .این دقیقا به معنای این است که بگوییم از ترس اینکه دوباره گرسنه نشویم غذا نخوریم! به خاطر اتفاقی که ممکن است در آینده برای ما پیش بیاید که نمیتوان از انجام دادن آن کار صرف نظر کرد.

فراموش نکنید دوست داشتن صرف برای ادامه دادن یک رابطه به هیچ وجه کافی نیست . همان طور که در هر رابطه ای حس علاقمندی و عشق را باید تجربه کنیم نیاز به امنیت و حس ارزشمندی ما نیز باید تامین شود. 

اگر به رابطه برگردیدو ایشان دوباره به همین شیوه رفتار کنند آینده رابطه تان را فرضا در5 سال آینده به چه شکل می بینید؟ ادامه دادن با چنین شرایطی بستگی به میل و نظر خودتان دارد . مزایا و معایبی که ادامه رابطه با ایشان برای شما به همراه دارد را یادداشت کرده و خودتان تصمیم بگیرید که ادامه چنین رابطه ای برای شما توجیه دارد یاخیر؟ گاهی حضور ناکار آمد فردی در زندگی ما باعث از این رفتن سایر موقعیت های انتخابی ما می شود . به این مورد توجه کنید که شما 7 سال را با ایشان طی کرده اید واکنون 33 سالگی خود را تجربه می کنید. مطالعه کتاب توصیه شده و همچنین سی دی های آموزشی میتواند در روند تصمیم گیری شما تاثیر مثبتی به همراه داشته باشد. 

با آرزوی موفقیت برای شما....

 نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید جفری یانگ

معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
رهایی از بی ارزشی
پس از جدایی عاطفی و طلاق
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه