سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

جبران گذشته و جلب اعتماد

پرسش

تاریخ ثبت : 27 بهمن 1397
547  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
باسلام. پنج سال پيش ازدواج كرديم. متاسفانه در شبكه هاي اجتماعي چندين بار با افرادي آشنا شدم كه با اينكه از راه دور بود اما چندين بار گفتگو هاي خارج از عرف و عاطفی و حتی جنسی انجام شد. اين قضيه خيلي تكرار نشد، اما دو سه باري كه اتفاق افتاد همسرم فهميد. البته طي دو سال اين اتفاق افتاد. من عميقا خواهان ادامه زندگي و جبران هستم. درحال حاضر با همسرم پيش مشاور ميرويم. نگراني همسر من از تكرار اين قضيه است.

مهمترین سوال :
من چطوري ميتونم اعتماد سازي كنم؟ رفتار من با همسرم درحال حاضر به چه صورت باشه كه اين طور برداشت نكنه که من دارم فيلم بازي ميكنم تا زندگي رو حفظ كنم؟ تو اين برهه از مشكلات سراغ رابطه جنسي بريم؟ من بايد پيش قدم بشم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
26 اسفند 1398 ساعت 17:33

باسلام واحترام

از آنجاییکه یکی از اساسی ترین موارد در زندگی صداقت واعتماد طرفین نسبت به یکدیگر است بنابراین دور از ذهن نیست اگر این اعتماد به وسیله لغزش ویا خیانت آسیب ببیند. مدت زمان زیادی نیاز است تا دیوار اعتماد ترمیم یابد ضمن اینکه علاوه بر زمان، نوع رفتار شما نیز در ترمیم این اعتماد بسیار حائز اهمیت است.

ازدواج می‌تواند از یک خیانت جان سالم به‌ در ببرد، اما نکات زیر را باید همواره به‌خاطر داشت:

۱. خیانت یا لغزش همراه خود درد و آسیب بسیاری به‌همراه دارد و به‌سلامت عبور کردن از آن راحت نیست.

۲. خیانت باعث خشم، غم و افسردگی زیادی می‌شود.

۳. بهبود رابطه نیازمند صرف زمان و تلاش بسیاری است.

۴. در صورتی زندگی به بقای خود ادامه می‌دهد که شما مسئولیت کار خود را بپذیرید و همسرتان را مسئول آن ندانید (به من محبت نمی‌کردی، رابطه جنسی خوبی نداشتی، همیشه غر می‌زدی، و …). پذیرفتن مسئولیت رفتار به‌معنای انجام فعالیت‌ها و رفتارهای زیر است:

الف) هرگونه ارتباط و تماس ممنوعه را قطع کنید. نمی‌توان به بهانه‌های مختلف از جمله او ناراحت می‌شود اگر، کارم را از دست می‌دهم و غیره بخواهید وضعیت را مانند گذشته حفظ کنید. باید درک کنید که شرایط تغییر کرده است.

ب) خیانت خود را توجیه نکنید. قبول کنید که اشتباه کرده‌اید و هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد. شما صاحب اراده و اختیار هستید.

ج) همه دروغ‌هایی که مجبور بودید برای پوشاندن رابطه خود بگویید را به‌طور روشن و آشکار بیان کنید.

د) انگیزه‌های خود را از رابطه خارج از ازدواج به‌طور شفاف توضیح دهید. دلایل خود را توضیح دهید، اما جزییات رابطه خود را نگویید. همسر شما سوال‌های زیادی می‌کند، زیرا داستان زندگی که به آن باور و اعتماد داشته است از بین رفته است و باید داستان جدیدی بر اساس واقعیت‌های موجود برای خود بسازد. او مانند گم شده‌ای است که به‌دنبال راه می‌گردد، زیرا راهی که همیشه از آن گذر می‌کرده است دیگر قابل اعتماد نیست. بنابراین او لبریز از سوال است. با آرامش و صبوری باید به سوال‌های او پاسخ دهید.

* برای حداقل یک سال باید همیشه در دسترس باشید. هر زمان همسرتان تماس گرفت باید پاسخگو باشید. اگر در جلسه هستید ارتباط را برقرار کنید، بدون آنکه مکالمه‌ای انجام دهید و اجازه دهید همسرتان صدای محیط را بشنود. اگر قرار است جایی بروید، به همانجا بروید و بگویید قرار است با چه کسانی همراه شوید و درصورتی که برنامه‌تان تغییر کرد، تغییر برنامه خود را به همسر اطلاع دهید. موبایل و کامپیوتر شما نباید رمز داشته باشد تا همسرتان هر زمان بخواهد بتواند به آن دسترسی داشته باشد.

*ممکن است حتی پس از آنکه مدتی ارتباط شما به‌حالت طبیعی برگشته بود، احساسات و عواطف خشم و یا غم به همسرتان هجوم آورد و ناگهان با خشم و پرخاش شدید همسر مواجه شوید. این حالت طبیعی است. به همسرتان فضا و زمان بدهید تا بتواند با احساسات خود کنار بیاید.

*زمان بیشتری را با همسر خود سپری کنید. زمان‌های باهم بودن را از قبل برنامه‌ریزی کنید و آن را به اتفاق و تصادف واگذار نکنید.

*درباره رابطه خارج از ازدواج خود هر از گاهی گفتگو کنید و تلاش برای فراموش شدن آن نکنید، زیرا در این صورت همسرتان تصور می‌کند میزان دردی را که او متحمل شده است، درک نمی‌کنید و او در تحمل این درد تنها می‌باشد. برای شنیدن حرف‌های همسرتان درباره موضوع خیانت همیشه باید گوش شنوا داشته باشید.

رعایت نکاتی که خدمتتان ارائه شد وادامه مشاوره هایتان میتواند شما را در بازسازی اعتماد کمک کند.

باسپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب
پیوند زخم خورده

معرفی مقاله/فیلم
شش اشتباه زنان در رابطه جنسی

معرفی درس
پیشگیری و بهبود رابطه پس از لغزش و خیانت
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه