سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

شک و تردید در ادامه رابطه

پرسش

تاریخ ثبت : 08 اسفند 1397
458  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
۲ ساله با آقایی که ۲ سال از خودم کوچکتر است رابطه دارم. رابطه به مدت ۳ ماه به هم خورد. ایشون با خانمی آشنا شد و به من گفت قصدشون ازدواج بوده. متوجه شدم با خانوم خیلی صمیمی شدن و با هم‌ مسافرت هم رفتند. تو این ۲ سال دعوا زیاد داشتیم. امسال رابطه مون رو نزدیکتر کردیم. به من میگه بعد از این اتفاق، علاقه اش به من بیشتر شده. حالا بعد ۲ سال ازش پرسیدم آیا هدفی برای ادامه رابطه داره؟ گفت: دوست داره با من ازدواج کنه ولی شرط های زیادی داره. در ضمن خانواده ای مذهبی داره. قبلا ازدواج کرده و یک بچه داره. زیر بار مهریه اصلا نمیره، شاید یک سکه. شرط ضمن عقد که اموال پنجاه پنجاه تقسیم بشه رو هم قبول نمیکنه. پوشش مانتو و روسری باشه. من بی حجابم. ما قصد مهاجرت داریم. رفتاری که اذیتم میکنه اینه که عصبی هست. عصبی که میشه داد میزنه. اگه مخالفت کنم بیشتر داد میزنه. وقتی ازش خواستم رفتارش رو تغییر بده گفت من همین مدلی هستم. تو باید همیشه کوتاه بیای حتی اگه زدمت.

مهمترین سوال :
من دوستش دارم اما آیا ازدواج باهاش درسته؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
29 بهمن 1398 ساعت 21:48

سلام . 

نوشته تان را خواندم . ممنونم از اینکه به ما اعتماد کرده اید.

بیان کرده اید با فردی در رابطه هستید که با شما در جنبه هایی متفاوت هستند و از نظر اخلاقی نیر تا حدودی عصبی به نظر می ایند. در ازدواج لازم است که ما با فرد مورد نظرمان ویژگی های مشترکی داشته باشیم. این اشتراکات در جنبه های مختلف فرهنگی ، مذهبی ، خانوادگی ، تحصیلی، شغلی ،  اقتصادی ،اجتماعی و ویژگی های فردی بهتر است وجود داشته باشد ودر صورتی که در یک یا چند مورد تفاوت هایی وجود داشته باشد ریسک انتخاب ما بالا خواهد رفت. در رابطه شما همان گونه که خودتان نیز اشاره کرده اید تفاوت های شما در مسایل مذهبی ، سنی و سلیقه ای وجود دارد . علاوه بر اینها ایشان سابقه ازدواج و فرزند هم دارند که توجه به این نکته نیز بسیار اهمیت دارد.

لازم است بررسی کنید با وجود مسایلی که مطرح کرده اید مثل عدم تفاهم در مورد مهریه و حق مساوی در زندگی و نوع پوشش و رفتار های  پرخاشگرانه ایشان و.. عاملی که باعث می شود شما به این رابطه ادامه می دهید چیست؟ به نظر شما در مورد مساله مهمی مثل ازدواج آیا صرفا ایتم دوست داشتن و علاقمندی کفایت می کنید؟ تا چه حد می توانید با شرایط اخلاقی ایشان کنار آمده و به دوست داشتن خودتان تکیه کنید؟ بعد از ازدواج که هیجانات و احساسات شما تا حدود زیادی کنترل و تعدیل شد آیا ویژگی های اخلاقی ایشان نمود بیشتری پیدا نخواهد کرد؟

اینکه ایشان اعتقاد دارند که شما باید همیشه کوتاه بیایید و حتی اگر برخورد فیزیکی هم کنند شما باید تحمل کنید کاملا قابل بررسی است . به این موضوع توجه کنید که در رابطه هایتان تا چه حد ترس از تنها ماندن دارید؟ اینکه اگر ایشان را از دست بدهید دیگر کسی را نخواهید داشت چه احساسی را در شما بر می انگیزد؟  گاهی  بهتر است در موقعیت هایی ما به عنوان نفر سوم به موضوع مان نگاه کنیم . اگر این رابطه را یکی از نزدیکان یا دوستانتان برای شما تعریف کرده و نظر شما را می خواستند چه پاسخی به آنها می دادید و چه توصیه ای می کردید؟

برای انتخاب درست و تصمیم گیری صحیح لیستی از مزایا و معایبی که ارتباط با ایشان برای شما دارد تهیه کرده و با توجه به آن انتخاب کنید . دوست عزیز شما خانمی هستید که از نظر اجتماعی دارای جایگاه مناسبی هستید . با شناخت بیشتر و نه صرفا با تکیه بر علاقه مندی خود انتخابتان را انجام دهید.



معرفی کتاب
ژرفای زن بودن مورین مورداک

معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
رهایی از تنهایی
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه