سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

با حساسیت نامزدم چیکار کنم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 16 خرداد 1398
701  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام من یه دختر ۲۷ ساله هستم و نامزد دارم.از خیلی از رفتاراش و موقعیتش راضی هستم ولی یه سری از رفتاراش منو میترسونه. مثلا اینکه همیشه من باید مرتب باشم روی موی بدن خیلی حساسه واین منو کلافه میکنه حتی موهای روی دستم یک میلیمتر دراومده باشه واکنش نشون میده من خودم دختر مرتبی هستم و همیشه بدن تمیزی دارم ولی این اخلاقش بهم استرس میده و مدام باید ورزش کنم چون میگه باید خوش اندام باشی این خوبه ولی وقتی اجبار باشه خسته کننده میشه میخواستم بدونم که من باید باهاش رابطه م رو قطع کنم یا نه ...خیلی گیج شدم.

مهمترین سوال :
نامزدم روی اندام و اراسته بودن بدنم به صورت استرس اوری حساس

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
14 آبان 1398 ساعت 18:28

باسلام واحترام

باتوجه به آنکه در دوران نامزدی به سر میبرید بنابراین باید نگاهی دقیق تر نسبت به مشکلات داشته باشید که آیا رفتاری که از سمت طرف مقابل شما وجود دارد،رفتاری غیر قابل تحمل وغیر قابل اصلاح است یا خیر؟ 

اما یک نکته بسیار مهم در نوشته شما وجود دارد و آن اینست که با وجود شرایط خوب و رفتارهای درست ایشان، به محض وجود مشکلی که بین شما وجود دارد، از بین راه حل هایی که به ذهنتان رسیده است ختم رابطه یکی از آنهاست. البته که یک سمت نامزدی میتواند جدایی ونخواستن طرفین باشد این نیز به شر وجود موارد غیر قابل اصلاح و عدم سازگاری، نه اینکه تا مشکلی بوجود آمد آماده جدایی بود. این مسئله میتواند ناشی از تصویر نادرست شما از ازدواج باشد که شاید تصور کرده اید ازدواج یعنی عدم وجود مشکل وآمدن شخصی که باعث خوشبختی شما شود.اما مسئله ازدواج نیاز به آمادگی همه جانبه برای روزهای خوب وبد دارد،نیاز به داشتن روحیه حل مسئله برای چالشهای روبه رو دارد.

اما راهکار درست با مشکلات در این دوران چیست؟

 شاید یکی از مخرب ترین رفتارهای فرد در روابط عاطفی صحبت نکردن در مورد مسائلی باشد که باعث رنجش در او میشود.

دختر وپسری که به عنوان نامزد یا همسر در کنار یکدیگر قرار می گیرند نمیتوانند در تمام شرایط با یکدیگر شاد و خوشحال و سرخوش باشند، اگر اینگونه باشد قطعاً دارای ایراداتی هستند که مخفیانه در حال رشد در رابطه شان است. 

زمانی که زنی از همسر خود ناراحت میشود بهتر است ناراحتی خود را پس از بررسی بیان مطلب در روشن ترین نوع خود بدون هیچگونه پرخاشگری بیان کند.

در واقع رفتار بالغانه را بیاموزد و پس از آن به صورت واضح و بدون هیچ گونه خودسانسوری ناراحتی خود را ابراز کند تا این ناراحتی ها باعث ایجاد سؤ تفاهم های مداوم و یا ناراحتی های پس از آن نشوند.چرا که شاید نامزد شما اصلا نمیداند این رفتارش باعث ایحاد احساس بد واسترس در شما میشود بنابراین یک بار بدون حاشیه رفتن ،با آرامش از این مشکل صحبت کنید ،از احساستان بگویید ودر نهایت پیشنهاد دهید وبه یک توافق برسید .

در بسیاری از مواقع افراد فکر میکنند طرف مقابلشان میداند که او از چه ناراحت میشود ویا موظف است که اورا کشف کند.گاهی برای بیان ناراحتی در صدد غیرمسقیم گویی بر می آید که تمامی اینها از جمله موارد ناکارامد هستند.

اما در نهایت بعضی از موارد وجود داردکه طرفین ممکن است با مثلا رعایت بهداشت شخصی و یا طرز پوشش او مشکل داشته باشند و همیشه از این موضوع در رنج باشند ،باید بدانید وقتی نمیتوانیدرفتار ایشان را با هر روشی که شده تغییردهید، بهتر است بپذیرید که اگر این ایراد برایتان مشکلات پیچیده وفراگیر ایجاد نمیکند واز خط قرمزهایتان رد نمیشود ،نامزدتان در کنار چند حسنی که دارد چند عیبی هم دارد وباید پذیرفت که بعضی از مسائل در زندگی به گونه ایست که طرفین باید ایرادات یکدیگر را بپذیرند.شناخت ویژگی های خودتان وطرف مقابل وپذیرش آنها ،میتواند نشان از پذیرش محدودیت سالم در زندگی باشد که یکی از نیازهای روانی هر فرد است.

باسپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
مهارت های زندگی زناشویی

معرفی درس
20+40 نکته نبوغ عاطفی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه