سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

وابستگی عاطفی، نبود شفافیت

پرسش

تاریخ ثبت : 08 اسفند 1397
431  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. من میخوام از رابطه عاطفی که می دونم اشتباه هست بیرون بیام. من حدودا ۳ سال هست با آقایی آشنا شدم که قبل از اون با هیچ کس نمی تونستم رابطه عاطفی خودم رو شکل بدم. ولی با ایشون از همه نظر اوکی هستم و تنها مردی بوده که تونستم همه چیز رو باهاش تجربه کنم. هیچ مشکل فکری و رابطه ای از لحاظ اخلاقی و جنسی با هم نداریم، فقط ناراحتی من در این رابطه شفاف نبودن هست. یعنی ایشون هیچ داده مشخصی نداره. تلفنش همیشه خاموشه و روی واتساپ در دسترس هست و تلگرام رو همیشه جواب نمیده. من فقط دفتر کارش رو بلد هستم. یک خط موبایل هم داره که همیشه خاموشه. یبیشتر زمانی پاسخگو هست که خودش بخواد دیدار داشته باشیم. همیشه می گه به خاطر کارش و شرایط کاریش تلفنش این طور هست ولی من نگران این هستم که نکنه ایشون زن داره. همش زمان دادم، ولی هیچ چیز مشخص نمیشه. من اهل گیر دادن نیستم و آدمها رو آزاد می گذارم، ولی الان میبینم که گیر کردم تو این رابطه ای که هیچ چیزش مشخص نیست. نمیدونم واقعا باید چی کار کنم؟ سی سالم هم هست و کیس های ازدواجم رو به خاطر این رابطه کنسل می کنم.

مهمترین سوال :
چطور از این رابطه عاطفی اشتباه بیرون بیام؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
16 بهمن 1398 ساعت 00:19

باسلام واحترام

از اینکه در رابطه به مواردیکه به عنوان زنگ خطر است توجه نموده اید جای خوشحالی دارد چرا که ارتباط یا حتی ازدواج با فردی که داری خصوصیات زیر است قطعا اشتباه است.

🔸 وضعیت مشخصی ندارد

🔸 صادق نیست

🔸 تصمیماتش ثابت و پایدار نیست

🔸 نمیتوانید روی حرفش حساب باز کنید

🔸 همیشه در دسترس نیست 

🔸 سوالات زیادی درذهنتان از او بی پاسخ می ماند.

اما برای جدایی باید بدانید که هر رابطه ای حتی به هر بدی و ناسالمی هم که باشد باز هم جدایی ورهایی کار دشواری است.

قطع رابطه با شخصی که دوستش دارید راحت نیست و نخواهد بود. پایان دادن به رابطه‌ای که شما را روزبه‌روز به قهقرا می‌برد هم حتی به‌سادگی میسر نیست. ناراحتی و اندوهی را که پس از آن به سراغ‌تان می‌آید بپذیرید و به‌جای اینکه آن را سرکوب کنید، پذیرایش باشید و بدانید که چاره‌ای جز گذر از این دوره موقتی ندارید. اندوه را به‌عنوان بخشی از این تجربه بپذیرید و به خودتان زمانی بدهید تا زخم روح‌تان بهبود بیابد.

فاصله انداختن بین خود و شخصی که با او زمان زیادی را گذرانده‌ بوده‌اید، اصلا کار راحتی نیست ولی اگر می‌خواهید از این رابطه خارج شوید چاره‌ای نیست؛ سختی‌هایش را تحمل کنید.بنابراین باید بطور حضوری در رابطه با تصمیمی که دارید طرف مقابلتان را در جریان بگذارید وبا وعده و وعیدها یا حرف های ایشان دوباره به رابطه امید نداشته باشید. تصمیمتان را قاطع اعلام کنید.

شاید وسوسه شوید تمام وسیله و اشیائی که شما را به یاد رابطه گذشته‌تان می‌اندازند، نزد خودتان نگه دارید، ولی ممکن است این کار به قیمت پشت سر نگذاشتن رابطه ناسالم‌تان تمام شود. اگر دل‌تان نمی‌آید  آنها را دور بریزید می‌توانید آنها را تا وقتی که دوره جدایی‌تان را می‌گذرانید، موقتا جایی نگه دارید که جلوی چشم نباشند.

تا می‌توانید حواس‌تان را از رابطه پرت کنید و به خود بپردازید. کارهای جدیدی را که تابه‌حال انجام نداده‌اید امتحان کنید و انرژی‌تان را صرف تفریحی کنید که تا کنون به آن نمی‌پرداختید. مدام دلیل ناسالم‌بودن رابطه‌تان را با خود مرور کنید و بر این موضوع تمرکز کنید که در یک رابطه چه چیزی بوده که شما را به خود واقعی‌تان نزدیک می‌کرده است.

مهم‌ترین اصل این است که خود روی اصلاح ایرادهایی که شخصا در رابطه داشته‌اید کار کنید.

معمولا بعد از اتمام یک رابطه شما مراحلی را باید طی کنید. این مراحل شامل انکار، خشم، غم و نهایتا پذیرش می باشد، بنابراین نباید بعد از جدایی برای کنار آمدن با شرایطتان وداشتن حال خوب بلافاصله با فرد دیگری وارد رابطه شوید.زمانی میتوانید رابطه جدیدی شروع کنید که وقتی به رابطه قبلی فکر میکنید مانند یک فیلم از جلوی چشمانتان بگذرد وحال بدی را تجربه نکنید.

امیدوارم بتوانید به درستی تصمیم بگیرید ودر رابطه بعدی انتخاب درست ومعقولی داشته باشد.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
عشق ویرانگر

معرفی درس
پس از جدایی عاطفی و طلاق
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه