سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

در تصمیم ازدواج با کسیکه رابطه عاطفی دارم دچار مشکل شده ام

پرسش

تاریخ ثبت : 11 مرداد 1397
764  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. مدت ده ماهه که رابطه عاطفی دارم،در شهری جدا از خانواده مشغول به تحصیل هستم، اوقات زیادی را با این فرد میگذرانم و چند بار به خونش رفتم، هردو تصمیم ازدواج داریم، اما با دیدن یکسری رفتارها و اینکه با ایده آل های من فاصله دارد دچار تردید شدیدی شده ام، اینکه جلوی من به اعضای خانوادش فحش های رکیکی میده و ادعا میکنه که در خانواده خیلی در حقش اجحاف میشه، چند بار هم خواست که به خانواده من هم توهین کنه که من برخورد جدی داشتم و دیگه محترمانه صحبت میکنه درمورد خانواده خودش هم خواستم مودبانه صحبت کن و گفت باشه و اینکه فقط پیش من این طوری صحبت میکنه، دایماً دوست داره که نشون بده خیلی چیزها میفهمه و در بسیاری از مسائل نظر میده در صورتی که تخصصی نداره، در واقع فروتن نیست و میخواد که دیده بشه، من رو خیلی دوست داره و خیلی علاقه داره که زودتر این رابطه رسمی بشه اما این مشکلات به شدت منو دچار تردید کرده، به خاطر این مسائل کمتر دوستش دارم،خیلی وقتها حوصلشو ندارم و دوست دارم همون موقع رابطه تموم بشه ولی چون رابطه اول من به طور جدی هست وابستگی شدیدی پیدا کردم،حس میکنم موقعیت بهتری برام هست، کمکم کنید

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
13 مرداد 1397 ساعت 21:08

سلام دوست گرامی

نامه شما را خواندم و متوجه دغدغه شما نسبت به ادامه یا خاتمه رابطه عاطفی تون شدم.

واقعیت این هست که معمولا  وجود اختلافات فرهنگی و خانوادگی تا حد و حدودی  بین افراد طبیعی است و قابل حل است ، اما  بددهنی و فحش های رکیک  که شما بهش اشاره کردید ، نوعی بدرفتاری محسوب می شود، که به امنیت فرد در رابطه آسیب می زند و همانطور که خودتان برخورد کردید با رفتار جراتمند و قاطع لازم هست جلوی آن را گرفت، و از طرفی خوب هست که دقیق شوید ببینید که ایشان در کنترل خشمشان چطور عمل می کنند.

   اینکه می فرمایید احساس می کنند در حقشان اجحاف شده ، فقط در مقابل خانواده اینطور هستند یا در موقعیت های دیگر هم اینطور هست؟ و به طور کلی شکایت های زیادی از اطرافیان دارند؟ 

اینکه می فرمایید "دایماً دوست داره که نشون بده خیلی چیزها میفهمه و در بسیاری از مسائل نظر میده در صورتی که تخصصی نداره"  به نظر می رسه که احساس بی ارزشی زیر این رفتار وجود داره که باعث میشه فرد به صورت افراطی تلاش برای دیده شدن و مهم و دانا بودن خودش را معرفی کند. 

 و در این میان شما به فروتنی اشاره کردید، این واژه از کلماتی هست که لازم هست تعریف دقیق و روشنی ازش داشته باشیم ، در غیر این صورت با تعاریف مختلف ممکن هست که در ارتباطاتمان دچار سو تفاهم شویم. به این معنی که شاید شما در موقعیت هایی کار های ارزشمند خود را نادیده بگیرید و اسم فروتنی روش بگذارید و در مقابل فردی که ارزش کار خود را می داند و حق خود را طلب می کند و یا مهارت خود را مطرح می کند به نظر توجه طلب بیاید.

در مجموع مسایلی که مطرح کردید نشانی از وجود برخی مسائل ارتباطی می دهد که پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم نهایی برای ازدواج حتما  مشاوره  پیش از ازدواج انجام دهید تا بررسی دقیق تری انجام شود.

با تشکر از اعتماد شما دوست عزیز

مونا گوشه

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه