سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

احساس تنهایی و افسردگی

پرسش

تاریخ ثبت : 10 اسفند 1397
617  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. من دختری ۳۴ساله هستم که تا به حال حتی یک نفر هم ازم خوشش نیومده، چه برسه به اینکه خواستگار داشته باشم (به جز یه نفر که به اصرار شوهر خواهرم اومدن خونه، اما تا من رو دید مایل نبود با من صحبت کنه و هیچ وقت اون صحنه از جلوی چشمام نمیره). چند وقتیه حس خوبی به خودم ندارم.
درمورد خودم بگم که توی یه منطقه محروم زندگی میکنم و همزمان با اینکه دانشگاه تدریس میکنم، حسابداری هم انجام میدم. با مدرسه همکاری دارم، اما به خاطر لکنت زبان که در کودکی داشتم زیاد صحبت نمیکنم، چون هنوز بعضی مواقع شدت میگیره. توی یه خانواده فرهنگی بزرگ شدم، تیپ معمولی دارم. از لحاظ ظاهر، ویژگی خیلی خاص ندارم، ساده و رسمی. از نظر دوستانم من مهربون و آروم و مودبم. اعتماد به نفس ندارم. جدیدا حتی توی جمع خانوادگی هم نمیرم، حوصله هیچ کسی رو ندارم. از همه فاصله میگیرم چون حس میکنم حتما ویژگی بدی در من هست که کسی حتی یک بار هم به من ابراز علاقه نکرده، البته من دوستان(دختر) زیادی دارم.

مهمترین سوال :
فقط برام سوال پیش اومده که چرا؟ کنجکاو شدم. کلا به خودم شک کردم، برای خودم سوال پیش اومده که مگه میشه حتی یک نفر هم تا به حال علاقه ای به من نداشته باشه؟ یعنی اینقدر من بدم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
12 اسفند 1398 ساعت 21:33

با سلام

وقت شما بخیر


نامه تان را خواندم. امیدوارم زمانیکه این پاسخ را میخوانید در وضعیت بهتری باشید. در عنوان پرسش تان به احساس تنهایی و افسردگی اشاره داشتید و عدم تجربه رابطه عاطفی مطلوب.

اینکه چگونه می شود که چنین روابطی را تجربه نمی کنید به عوامل متفاوتی مرتبط می شوند. از ویژگی ها و همچنین برخی محدودیت هایتان گفتید. و اینکه چند وقتی ست حس خوبی به خودتان ندارید و جدیدا در جمع های خانوادگی شرکت نمی کنید. ابتدا لازم است بررسی شود این تغییراتِ روحی روانی و ارتباطی،  اخیرا تحت تاثیر چه عواملی قرار گرفته است تا ارزیابی های دقیق تر جهت ارائه راهکارهای موثرتر فراهم شود. با این حال همانطور که می دانید هر فردی با برخی محدودیت ها و موانع فردی همراه است. مساله این است که آیا ما پیوسته از دریچه این محدودیت ها ، به ناکامی های خود می نگریم ؟ 


زمانیکه قلمرو زندگی تان در پس محدود شدن روابط اجتماعی و پویا ، محصور می شود بر عملکرد روحی و روانی نیز تاثیر گذار هستند. البته این قابل توجه است که فرصت های مرتبط با ارتباط مورد نیازتان ، تحت تاثیر برخی محرومیت های محل زندگی، محدود شود . با این حال یکی از نکات حائز اهمیت در شما، دارا بودن جایگاه اجتماعی و شغلی ارزشمندی ست که می تواند بستری جهت گسترش روابط کارامد و شکوفایی فردی و اجتماعی تان و همچنین قرار گرفتن تان در یک احتمال بالاتری از  روابط عاطفی  باشد.


در وضعیت کنونی چنانچه علائم افسردگی در شما تشدید یافته است ابتدا به روانپزشک مراجعه نمایید. تا شدت علائم کاهش یابد تا در ادامه بتوانید به تدریج ضمن تغییر تدریجی شرایط،  خود را از پس اجتناب ها و فاصله گرفتن های طولانی رها کنید. زمانیکه خود را در تنهایی و انزایی تکرار شونده قرار می دهید این وضعیت،  بر کاهش اعتماد به نفس و افزایش نگرانی ها و اضطراب هایتان دامن می زند.


با تشکر از شما

شایان غدیری


معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
بسته کامل مجموعه نبوغ عاطفی (5جلسه)
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه