سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

خواستگارم به دلم ننشسته

پرسش

تاریخ ثبت : 10 اسفند 1397
774  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من ٢٤ سالمه، ليسانس حقوق هستم و دارم آماده ميشم براي آزمون هاي حقوقي. خواستگاري داشتم كه از هر جهت به نظرم خوب بود و خواهان ازدواج با ايشون بودم. با وجود اينكه ١٢سال فاصله سني داشتيم (كمي نگران فاصله سني بودم) خوبي هاش بالاتر از اين بود كه اين فاصله سني اذيتم كنه، ولي ايشون حساسيت نشون داد و به ازدواج ختم نشد. ايشون فوق ليسانس حقوق و وكيل بودند. بلافاصله خواستگار ديگه اي اومد كه سطح تحصيلاتش زير ديپلم بود، از نظر طرز برخورد هم جذابيت ايشون رو نداشت ولي از نظر مالي نسبتا خوبه. خونه و ماشين داره و شغل و درآمدش هم خوبه. صاف و صادق و بي رياست. از نظر فيزيكي و ظاهري هم اوكي هستم باهاش، از نظر طرز رفتار هم بي ادب و بي شعور و بي شخصيت نيست، ولي گاهي حس ميكنم خيلي ساده لوحانه است! من قصد ادامه تحصيل و فعاليت دارم و ايشون ازنظر جذابيت رفتاري دقيقا اوني نيست كه مورد نظر من باشه، مردد هستم. يك بار جواب منفي دادم، ولي الان باز هم ايشون فرصت خواستند كه آشنا بشيم.

مهمترین سوال :
نميدونم با اين رابطه چه كار كنم؟ و اينكه ايشون از نظر رفتار اونقدري براي من جذاب نيست كه مثلا اگر خواستگارم نبود به عنوان دوستم انتخابش كنم، يا اگر كيس ديگه ای هم بود باز انتخابم باشه.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
16 بهمن 1398 ساعت 14:04

درود بر شما

ازدواج یکی از مهمترین تصمیمات زندگی ما است که می تواند بر سایر ابعاد زندگی هم تاثیر بگذارد. بنابراین لازمست با دقت و تفکر کافی صورت بگیرد. یکی از مهمترین کارهایی که قبل ازدواج باید انجام دهید این است که خودتان را درست بشناسید و مطمئن باشید که واقعا تصمیم دارید ازدواج کنید یا نه و اگر پاسخ مثبت است به چه دلیل؟ 

کسی که خودشناسی می کند، برای زندگی خودش هدف قایل می شود، برنامه ریزی می کند، کمتر تحت تاثیر حرف دیگران مسیر زندگی اش را تغییر می دهد و دوست دارد خودش بداند با زندگی اش چه کار می کند.


بعد از آن باید یکسری معیارهای غربالگری اولیه برای همسریابی انتخاب کنید. و سپس میزان تفاوتها را در نظر بگیرید که بسیار مهم است مثلا: تفاوت سن، فیزیک و ظاهر، تفاوت تحصیلات، تفاوت طبقاتی، تفاوت قومی، تفاوت زبانی و دینی. نکته مهم این است: این شما هستید که تعیین می کنید یک ویژگی برایتان مهم است یا خیر. 

ضمن اینکه میزان تحصیلات می تواند سبک زندگی افراد را مشخص کند که به نظر می رسد همین موضوع در رفتار ایشان و ننشستن به دل شما تأثیر داشته. برای شما تحصیلات ارزش می باشد ولی برای ایشان حتی در حد گرفتن دیپلم نیز مهم نبوده. همین تفاوت می تواند نشان دهنده وجود تفاوتهای فکری دیگری هم باشد.


بنابراین اگر این خواستگار به دلتان ننشسته و مجموعاً نظر شما را به خودش جلب نکرده، ادامه دادن توصیه نمی شود. پیگیری ایشان دلیل نمی شود که بخواهید فردی را وارد زندگی خود کنید که مطلوبتان نیست. بهترست نظرتان را با حفظ احترام ایشان، قاطعانه بگویید و به فکر موارد دیگر باشید.


توجه داشته باشید که در انتخاب همسر نکات زیر را بررسی نمایید:

1- فلسفه ازدواج: تصویر ذهنی شما از ازدواج خوب چیست؟ به چه شرایطی می گویید زندگی خوب و موفق؟ نظر طرف مقابل شما چیست؟

2- فردیت و بلوغ های چند گانه:

  • بلوغ عاطفی: توانایی مدیریت عاطفی/ شناخت احساسات خود: چرا از کسی خوشم می آید؟
  • معنوی: باورها و اعتقادات فردی در این زمینه
  • شخصیتی: مسائل مربوط به شخصیت سالمتر مثل مهرطلبی یا وابستگی/ آیا بندنافش از خانواده بریده شده و قادر به گرفتن تصمیمات مهم زندگی است؟
  • جن.سی: توانایی جسمی در این خصوص، آگاهی از سلیقه خود
  • مالی: داشتن شغل ثابت؛ مدیریت مالی و توان برنامه ریزی و بودجه بندی
  • اجتماعی: جایگاه اجتماعی فرد

3- داشتن مطلوبیت ظاهری برای هم

4- اخلاق فردی/ اخلاق مالی ( نوع خرج کردن ها ) /تیپ شخصیتی دو نفر

5- نحوه کنار آمدن با تفاوتهای شخصیتی و تفاوتهای ارزشی

6- نظام ارزشی ، هم فرکانس بودن در آینده

7- سرگرمی ها، علایق، نحوه گذراندن اوقات فراغت

8- هوش شخصی ، ارزش ها، علایق ، دوستان ، مطالعات و ...


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


معرفی درس
ازدواج مثبت

توصیه های پیشنهادی
اگر این آقا به دلتان ننشسته محترمانه نظر منفی خود را اعلام کنید
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه