سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

وقتی یک آدم اشتباه، تو رو درست دوست داره

پرسش

تاریخ ثبت : 05 فروردین 1398
483  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من دانشجوی یکی از دانشگاهای تهرانم. مدت زمان چهار ساله که یکی از همکلاسی هام بهم ابراز علاقه میکنه، اما هربار من این فرد را رد کرده ام به چند دلیل: علاقه ای نسبت به او احساس نکرده ام. اهل شهری هست که خانواده من به دلیل اتفاقاتی که قبلا در زندگی پدر و مادرم افتاده مادرم به شدت با اهالی اون شهر مشکل دارد و منم از فامیل هامون که اهل اون شهر هستند خوشم نمیاد. حالا بعد از این همه مدت، به اصرار آقا، خواستم که فرصتی به این رابطه بدهم و ببینم میتوانم این فرد را دوست داشته باشم یا نه؟ که فهمیدم در روستا زندگی می‌کنند و خانواده ام به خصوص مادرم با این مسئله به شدت مشکل دارد و مدام می‌گه پسر خوبیه اما به سطح خانواده ما نمیخورند. جدا از این مسئله، من دوست داشتم همسرم آدمی برون‌گرا و پردل و جرات باشه اما ایشون اصلا اینطوری نیست. همین طور به نظر من، جرات حرف زدن با خانواده اش رو نداره و بايد حرفهاش رو با واسطه بهشون بگه. در صورتی که من اصلا چنین آدمی نیستم و فکر میکنم بعدا هم نتونم با این مسئله کنار بیام. با این وجود از نظر ظاهر، بقیه اخلاق ها و تحصیلی به همدیگه میخوریم.

مهمترین سوال :
آیا انتخاب این اقا برای همسر بودن من کار درستیه؟ میترسم در آینده رابطه ام رو با مادرم از دست بدم. از طرف دیگه میترسم در رفت و آمد با خانواده این اقا دچار مشکل بشم. چون من بیش از 15 ساله که با فامیل هامون که همشهری ایشون هستند قطع ارتباط کردم. از طرف دیگه من میخوام برای دکترا اپلای کنم و این اقا هم میخواد با من همراه بشه. اما سر موندن اونجا یا برگشتن با هم اختلاف نظر داریم و آقا میگه من هر طور شده میخوام برگردم. این اختلاف نظر ها گاهی باعث میشه فکر کنم حرف مشترکی نمیتونم با این فرد در آینده داشته باشم. گاهی هم عذاب وجدان میگیرم که نکنه صرفا به خاطر هموار شدن راه اپلای دارم با این آدم همراه میشم؟ چون خانواده ام با تنهایی رفتنم مشکل دارند. از طرف دیگه با وجود این همه مشکل گاهی شک میکنم که واقعا دوستش دارم یا نه؟ خانواده ام من رو برای ازدواج کردن تو شرایط متناقض ميذارن اما حالا احساس می‌کنم دارم افسردگی میگیرم. عاقلانه ترین کاری که الان میتونم انجام بدم از نظر شما چیه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
29 دی 1398 ساعت 13:00

سلام . 

 از اینکه به ما اعتماد کردید و مساله تان را با ما در میان گذاشتید از شما سپاسگزاریم.

بیان کرده اید که با یکی از همکلاسی هایتان در دانشگاه وارد رابطه ای شده اید که از نظر احساسی وابستگی خاصی را به ایشان در خود نمی بینید. از طرفی از نظر خانوادگی نیز تناسبی با ایشان ندیده و نگران هستید که در آینده نتوانید با این موضوع کنار بیایید . موضوع بعدی که باعث تردید شما شده است ویژگی رفتاری ایشان با خانواده شان است که احساس می کنید ایشان جسارت  و شهامت لازم را در رفتار ها و بیان نقطه نظراتشان نداشته و این امر با استانداردهای شما هماهنگ نیست. در باره مهاجرت و انتخاب مکان زندگی نیز با ایشان تفاهم نداشته و اختلاف نظر دارید.

لازم است به این نکته توجه کنید که  در امر ازدواج تناسب بین موارد زیادی بین زوجین حائز اهمیت است که عدم هماهنگی در این موارد باعث بالا رفتن ریسک ازدواج می شود . عواملی که بهتر است به آنها توجه کنید شامل وجود توازن در طبقه اجتماعی ، تحصیلی ، خانوادگی ، اقتصادی ، شغلی ، مذهب و  ویژگی های ظاهری است . 

از طرف دیگر ابتدای هر رابطه ای معمولا با هیجانات بالا و علاقمندی های افراطی همراه است که به مرور زمان تعدیل شده و از شدت آن کاسته می شود .شما بیان کرده اید علاقمندی خاصی نیز به ایشان در خود حس نمی کنید بنابر این ممکن است بعد از مدتی تبدیل به بی علاقگی در شما شود.

اینکه چنین تفاوت هایی را در رابطه احساس می کنید و به ادامه آن فکر می کنید ناشی از چه عاملی می تواند باشد؟ مزایایی که ادامه این روند برای شما دارد چیست؟ بیان کرده اید که برای به نتیجه رسیدن اپلای تان و موافقت خانواده با مهاجرت ، که موافق مهاجرت شما به تنهایی نیستند به این موضوع فکر می کنید . مهاجرت برای شما اهمیت بیشتری دارد یا بودن در کنار فردی که بتوانید با ایشان احساس خوشبختی بکنید؟ کما اینکه با توجه به سطح تحصیلاتتان و تمایلی که هر خانواده ای برای پیشرفت فرزندشان دارند تلاش برای مجاب کردن خانواده تان نیز کار غیر ممکنی به نظر نمی رسد.

دوست عزیز فراموش نکنید ازدواج  پروسه ای است که بازتاب آن گاهی تا آخر عمر با شما همراه خواهد بود و زندگی خود و فرزندانتان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد . بنابر این با آگاهی و تامل بیشتری نسبت به این امر اقدام کنید.

ارزو می کنم مسیر زندگی تان همواره روشن و هموار باشد...

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
همسر مناسب من پاول تیگر و باربارا تیگر

معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه