سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آیا ازدواج‌ با دختری که‌ هنوز وارد‌ دانشگاه نشده صحیح‌ هست یا نه؟

پرسش

تاریخ ثبت : 13 اسفند 1397
410  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
دختری‌ انتخاب‌کردم‌ که از لحاظ سنی ۱۹ سالشه، ولی از لحاظی درسی هنوز ۲ سال مونده‌ که‌ دبیرستانش تموم‌ بشه. در طی مدتی که‌ با هم هستیم، از خیلی جهات‌، نزدیک به معیارهایی است که برای خودم لیست کردم.

مهمترین سوال :
به نظر شما این‌ انتخاب‌ صحیح‌ هستش‌؟ درسته که‌ قدم های بعدی‌ برداریم‌ یا نه؟ اگه‌ آره بعدها دچار مشکل میشویم یا خیر؟؟؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
09 بهمن 1398 ساعت 01:57

باسلام واحترام

باتوجه به آنچه مطرح فرمودید مشخص نیست که هدفتان از برقراری رابطه ازدواج است یا یک رابطه عاطفی ودوستی.

اما اگر هدفتان ازدواج است باید به این مسئله توجه فرمایید که در بحث بلوغ های ازدواج ،بلوغ عاطفی مطرح است. 

 بلوغ عاطفی به معنی توانایی تشخیص، درک و مدیریت احساسات خودمان و همچنین توانایی تشخیص، درک و تأثیر احساسات دیگران است. افرادی که از لحاظ عاطفی به بلوغ رسیده اند، می‌دانند که چگونه احساسات آن‌ها بر خود و دیگران تأثیر می‌گذارد، خصوصاً وقتی تحت فشار قرار بگیرند. آن‌ها می‌توانند برای رشد شخصی و داشتن روابط سالم، احساسات خود را مدیریت کنند.

برای درک بهتر این مثال را در نظر بگیرید:اگر مجبور شده باشید که مدت طولانی با یک کودک یا نوجوان سر و کله بزنید می‌دانید عدم بلوغ عاطفی به چه معناست. یک کودک نوپا اگر نتواند به آنچه می‌خواهد برسد احتمالا شروع می‌کند به قشقرق راه انداختن؛ او راهها وتوانایی کمی برای ابراز هیجانات درونی خود دارد.

باتوجه به تحقیقات انجام شده مغز انسان تا حدود ۲۵ سالگی هنوز هم در حال تکامل است و فرد قادر نیست به درستی قضاوت کرده و عواقب کار‌ها را در نظر بگیرد و هنوز هم نیاز دارد تا بلوغ عاطفی و هوش هیجانی را تمرین کند. البته رسیدن به ۲۵ سالگی تضمین نمی‌کند که کسی به بلوغ عاطفی رسیده است.قطعا افراد بسیاری را دیده‌اید که در سن ۴۰ سالگی یا ۶۰ سالگی هنوز هم مانند کودکان رفتار می‌کنند.

بنابراین برای داشتن  زندگی سالم و روابط موفق بلوغ عاطفی یک ویژگی اساسی است.برخی از جنبه‌های بلوغ عاطفی با سن مرتبط است. تجربه و یادگیری از اشتباهات گذشته باعث می‌شود هر چه سنمان بیشتر شود، کار‌ها را بهتر انجام دهیم.

همچنین ازدواج در اواخر نوجوانی یا سنین پایین  شانس موفقیت کمتری دارد و احتمالا زندگی مشترک دشوارتری به همراه خواهد داشت.البته در این زمینه استثنا نیز وجود دارد اما برای یک تصمیم درست باید به قاعده کلی رجوع کرد.

با سپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی



معرفی مقاله/فیلم
عشق کافی نیست

معرفی درس
20+40 نکته نبوغ عاطفی
ازدواج مثبت
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه