سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

با لغزش در رابطه کسی که دوستش دارم چه کنم

پرسش

تاریخ ثبت : 13 اسفند 1397
727  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من با اقای یک ساله که اشنا هستم و قرار بر ازدواج بود و هم خانواده من و این اقا از این موضوع با خبر هستن..حالا بعد از یکسال این اقا تصمیم گرفته که بره تهران خودش به تنهایی زندگی کنه و از جونیش لذت ببره و حتی از خونوادشم بگذره و با همه قطع ارتباط کنه وقتیباهاش حرف زدم 15 روز فرصت خواست تا درست تصمیم بگیره من چیکارکنم اگه برگشت بگذرم یا نه اصلا مینونه گزینه خوبی برای ازواج باشه؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
10 تیر 1398 ساعت 17:46

باسلام و احترام

باتوجه به سوالی که در نامه تان مطرح کردید، باید ابتدا توجه داشته باشید که نگاهتان در رابطه با موضوعی مثل ازدواج واقع بینانه باشد. از همان ابتدا تمامی جوانب آن را بررسی کنید وسپس تصمیم بگیرید.اینکه شریک عاطفی شما به محض جدی شدن رابطه ومطرح شدن بحث ازدواج اینگونه واکنش نشان دادند، میتواند بیانگر واهمه ایشان از قبول مسؤلیت های بزرگتر مثل همسر بودن ویا پدر بودن باشد . این رفتار نشانگر عدم مسؤلیت پذیری شخص است. ضمن اینکه توجه داشته باشید ممکن است که ایشان بعد از این ١۵ روز بازگردند اما هیچ تضمینی وجود ندارد که دوباره در شرایط مشابه از زیر بار مسؤلیت شانه خالی نکنند وشما را در چنین شرایطی تنها نگذارند .

اینگونه بلاتکلیفی ورفتار ها میتواند معرف افراد خاکستری باشد، یعنی حتی تکلیفشان با خودشان نیز روشن نیست ،( مثل شریک عاطفی شمااول تصمیم به ازدواج دارند و بعد به فکر تنهایی ولذت بردن از زندگی هستند) این سردرگمی و بلاتکلیفی در رابطه عاطفی بسیار آسیب زننده است.چرا که اینگونه افراد طرف مقابلشان را در میان زمین و آسمان معلق نگاه میدارند.

باید شما خودتان تکلیف خودتان را روشن کنید و منتظر یک دل شدن وبه نتیجه رسیدن از سمت ایشان نباشید وفرصتهایتان را برای داشتن رابطه درست و موفق از دست ندهید.بهتر است در جایی سرمایه گذاری عاطفی داشته باشید که حداقل های ازدواج ازجمله مسؤلیت پذیری وجود داشته باشد.چرا که زندگی به اندازه کافی انسان را با چالش‌های غیر منتظره مواجه میکند که در صورت عدم مسؤلیت یکی از طرفین، زن یا مرد با مشکلات جدی مواجه میشود وبه تدریج صمیمیت، تعهد ومیل ورغبت از بین میرود و رابطه به سمت فروپاشی میرود.

امیدوارم در بحث ازدواج کمی خودخواهانه وبادقت بیشتری تصمیم بگیریدوبا استفاده از درس غیر حضوری که خدمتتان معرفی میشود انتخاب درستی داشته باشید.


معرفی کتاب
عشق ویرانگر

معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه