سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مخالفت خانواده پسر با ازدواج با وجود اصرار پسر

پرسش

تاریخ ثبت : 14 اسفند 1397
513  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من ۲۹ سالمه و دختر مورد علاقه ام ۳۳ سالشه. خانواده‌ی من به مدت سه سال مخالفت کردند. تو این مدت مادرم، پدرم، خواهرانم مخالف بودند و به هر نحوی مخالفت رو ابراز کردند. اما من مقاومت کردم. حتی خانواده ام بدون اجازه، گوشی من رو برداشتند و از چت‌های من با اون خانم، رمز اینستاگرامش رو برداشتند، رفتند تو پیج ایشون و تمام چت های ما و چتهای اون دختر با خواهرانش رو خوندند که درباره‌ی گذشته اش و درباره خانواده ما صحبت کرده بود.
بالاخره رفتیم برای خواستگاری، پدرم شرط ۱۴ سکه رو گذاشت و قرار شد بعد از چند روز زنگ بزنیم. تو این مدت اون دختر، خانواده اش رو راضی کرد به ۱۴ تا، اما ناگهان پدر من گفت کاملا مخالفه، چون تو جلسه خواستگاری، مادر دختر با مادر من حرف نزدند. پدرش گفته اینها چند ساله هم رو می خوان (براش رابطه ما مهم نبوده و از نظر پدرم بی غیرته) و اینکه موز رو دسته‌ای گذاشتن و بی احترامی کردند و چهره دختر بیشتر از سنش میخوره (قبلا دیده بودن و این نظر رو نداشتن)
میگن اختلاف فرهنگی داریم. اون ها خیلی مقید نیستند اما ما مذهبی هستیم.
من نمی خوام جدا بشم و کوتاه بیام.

مهمترین سوال :
چطور باید مقاومت کنم که نه خانواده رو از دست بدم، نه اون خانم رو؟ حرف خانواده ام از نظر خیلی ها بی منطقه. خانواده ام گفتند که حق نداری حتی با پدربزرگ و مادربررگم در این باره صحبت کنم و از اونها کمک بخوام.
من چیکار باید بکنم الان؟
نه می خوام خانواده رو از دست بدم، نه اون دختر رو

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نعیمه داودی منش
نعیمه داودی منش
13 اسفند 1398 ساعت 13:02

سلام.

نامه ارسالی تان را خواندم.


ازدواج یکی از مهم ترین تصمیم های زندگی هر فردی است چرا که ابعاد مختلف زندگی از جمله(فردی،شغلی،روابط بین فردی و ارتباط با دیگران ، اقتصادی و مالیو غیره) را دستخوش تغییر می کند.

از آنجایی که هر تصمیمی لازم به پرداخت هزینه اش است که در تصمیم های مختلف هزینه های متفاوتی در انتظار ماست و حتی تصمیم نگرفتن و تعلل در تصمیم کیری نیز مشمول هزینه ی سنگینی است که اغلب از نگاهمان دور می ماند.با این حال به نظر می رسد سالهاست تلاش می کنید تصمیمی با کمترین هزینه یا حتی بدون پرداخت هزینه (هم داشتن رضایت و همراهی خانواده و همزمان نگه داشتن رابطه تان)بگیرید و هزینه ی سالهایی که به این منوال گذشته از نظرتان دور مانده.

با توجه به موضوعی که شرح دادید اجماع خواسته هایتان با این شیوه ی کمترین هزینه ی ممکن تا حدی سخت به نظر می رسد که این سخت هزینه ی گزافی به مانند گذر سالهای زیادی در این مرحله دارد.


با این حال بررسی مسیرهایی که تا اینجا رفته اید می تواند برایتان کمک کننده باشد. اینکه همه ی اعضای خانواده، متفق القول مخالف این ازدواج هستند به نظر می رسد نگرانی و ترسی جدی پشت آن است. ترس اعضای خانواده تان چیست؟ برای رفع این ترس به جز کارهایی که تا الان انجام داده اید مثل متقاعد کردن و غیره چه کارهای دیگری می توانید صورت دهید؟

خانواده تان چه تصویری از شما می بینند که مخالف این ازدواج هستند؟

این تصویر از کدام رفتارهای شما و تجارب ایشان با شما نشات گرفته است؟

مخالفت خانواده با چیزی که شما می خواهید برایتان به چه معناست؟ در حوزه های دیگر نیز پیش آمده که با خواسته های معقول شما مخالفت کنند؟


در خصوص اینکه الان چکار کنید به نظر می رسد تمرکز بر هزینه ی این تصمیم کمک بیشتری به شما خواهد کرد تا اجتناب از تصمیم گیری برای نپرداختن هزینه ی تصمیم گیری!

و با توجه به هزینه ی تصمیم گیری اقدام به بازنگری شرایط کنید.

بسته ی غیر حضوری شخصیت سالمتر در ارتباط با شناخت خود و دلایل تمایل به پرداخت کمترین هزینه کمک های ارزنده ای برایتان دارد.

و کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید از جفری یانگ انتشارات ارجمند نیز به ابعاد مختلف شخصیتی و تله های پرتکراری که مدام در زندگی تجربه می شود پرداخته است که با شناخت بهتر این تله ها راه برون رفت از آنها ساده تر خواهد شد.

امانتدار اعتمادتان هستم_نعیمه داودی منش خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید از جفری یانگ انتشارات ارجمند

معرفی درس
بسته کامل مجموعه شخصیت سالمتر من (4 جلسه)

توصیه های پیشنهادی
در خصوص اینکه الان چکار کنید به نظر می رسد تمرکز بر هزینه ی این تصمیم کمک بیشتری به شما خواهد کرد تا اجتناب از تصمیم گیری برای نپرداختن هزینه ی تصمیم گیری! و با توجه به هزینه ی تصمیم گیری اقدام به بازنگری شرایط کنید. بسته ی غیر حضوری شخصیت سالمتر در ارتباط با شناخت خود و دلایل تمایل به پرداخت کمترین هزینه کمک های ارزنده ای برایتان دارد. و کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید از جفری یانگ انتشارات ارجمند نیز به ابعاد مختلف شخصیتی و تله های پرتکراری که مدام در زندگی تجربه می شود پرداخته است که با شناخت بهتر این تله ها راه برون رفت از آنها ساده تر خواهد شد.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه