سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

گیر کردن در تله عاطفی دیگری

پرسش

تاریخ ثبت : 15 اسفند 1397
662  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با پسری که یه سال از خودم کوچیکتره در سایت همسریابی آشنا شدم . ایشون خیلی سریع من رو پسندیده و مدام ابراز عشق و احساسات میکنن و میگن که بعد آشنایی با من تبدیل به خوشبخت ترین پسر دنیا شدن . برای من که دختر منطق گرایی هستم درک این مسئله سخت و باور نکردنیه .

مهمترین سوال :
من چطور میتونم رابطه رو به سمت اصولی با هدف شناخت بیشتر بکشونم؟ ایشون با این حجم احساسات مانع شناخت صحیح میشن و آیا این رابطه میتونه نتیجه ی خوبی داشته باشه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
25 اسفند 1397 ساعت 21:02

سلام بانو


پرسش شما را خواندم . وقتی داشتم الگوی ابراز احساساتِ ایشان را در مدتی اندک از آشنایی با شما میخواندم که چگونه و با چه سرعتی به ایده آل سازی روی آورده اند،  این فرض را محتمل میکند که برای این رابطه، لازم است تامل و بررسی بیشتری را پیش از پاسخ قطعی، درنظر داشته باشید. 

طبیعتا شناختِ رابطه ، در چنین شکلی از ابرازاتِ هیجانی، دشوار می شود. و ادامه آن در این فرمت، نمی تواند ابعاد و معیارهای های لازم جهت ارزیابیِ بلوغ های  های چندگانه ی متقابل را مدنظر داشته باشد. اینکه چنین ابرازهای شدید عاطفی و آرمان سازی، به شکلی دقیق به کدام الگوها و تله ها باز میگردد نیازمند ارزیابی های بیشتری ست با این وجود، توجه به این نکته ضروری ست که افرادی که در الگوهای تکرار شونده ی  ایدال سازی قرار دارند ؛ وجهی از بی اعتبار سازی و بی ارزش سازی تکرار شونده  را نیز در برهه هایی از زندگی و در ارتباط با دیگران تجربه می کنند. 

پیشنهاد می شود در این راستا ضمن توجه به نکات و موارد اشاره شده ، اهمیتِ پرداختن به جنبه ها و ملاک های لازم برای شناخت بیشتر را به ایشان منعکس نمایید. و عنوان نمایید این حجم از احساسات مانع از بررسی های جامع در این خصوص خواهد شد. و ادامه رابطه را با چالش جدی مواجه می کند. 


بازه زمانی معینی را برای شناخت بیشتر با هماهنگی ایشان درنظر بگیرید. در عین حال، موانع و چالش های  موجود در این رابطه را  مورد توجه داشته باشید پیش از آنکه در موجِ احساسات و وابستگی های احتمالی گرفتار شوید. دیدارهای مستقیم و تماس های کنترل شده در چارچوب و ساختار مشخص ، به این افراد کمک میکند تا محدودیت های سالم در یک رابطه  را بپذیرند. در عین حال، تغییراتِ معنادار در پس این قواعد را در نظر بگیرید که آیا،  آنها منجر به نوساتِ خلقی و یا رفتاری در ایشان می شوند یا نه؟ 


گاهی در روابط عاطفی، تحت تاثیر عواطف و هیجانات قرار گرفته و ما را از درک شناختِ عمیق  الگوهای شخصیتی و خلقیِ  فرد مقابل باز میدارد.

در نظر داشتن الگوی نوسانات و تغییراتِ بارز، در بازه ی زمانی آشنایی،  بسیار مهم است. چرا که آنها شیوه هایی خواهند بود که احتمالا در بخش های دیگر زندگیِ مشترک، تکرار می شوند. 


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید

معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
بسته کامل مجموعه شخصیت سالمتر من (4 جلسه)

توصیه های پیشنهادی
شناخت بیشتر در خصوص این رابطه با در نظر گرفتن بازه زمانی معین
توجه به الگوهای خلقی و شخصیتی و نوسانات احتمالی در رابطه
در نظر گرفتن چارچوب هایی معین در رابطه جهت بررسی بهتر رابطه و موانع احتمالی پیش رو
مطالعه کتاب و دروس غیرحضوری پیشنهادی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه