سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چگونه از کسی که دو سال اظهار دوست داشتن میکنه بخوام مشخص کنه بالاخره هست یا نیست؟

پرسش

تاریخ ثبت : 15 اسفند 1397
864  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
در مقطع دکتری درس میخونم.دو سال پیش از همکلاسی دانشگاه پیشنهاد دوستی داشتم و رد کردم.با وجود رد درخواست ارتباط ما صمیمی ترشد و همه ی همکلاسیهامون متوجه این صمیمیت و دوست داشتن شدند.چند ماه پیش یکی از همکلاسیهامون که فاصله سنی زیادی با ما دارند(متاهل هستند و فرزند بزرگ ایشون بیست سال دارند)به ایشون گفتند عاشق من شدند.این دومین پیشنهاد و اظهار علاقه از سمت همکلاسیهای متاهلم هست.خیلی ناراحت شدم و گفتم ازدواج میکنم سریع واکنش نشون دادند که صبر کن فعلا ازدواج نکن. احساس میکنم بخاطر شرایط مالی نمیتونه کاری بکنه.نمیدونم باید چکار کنم اگر واقعا منو دوست داره چرا کاری نمیکنه ؟حتی بیان نمیکنن که واقعا منو برای ازدواج میخواهد یا خیر؟

مهمترین سوال :
چطوری بفهمم منو برای ازدواج میخواد؟چکار کنم که بیاد و حرفش رک و بدون حاشیه بزنه ،منم دوسش دارم .

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
26 اسفند 1397 ساعت 09:56

درود بر شما

ازدواج یکی از مهمترین ابعاد زندگی ما است که تاثیر زیادی بر سایر بخشهای زندگی نیز می گذارد. لذا لازمست با دقت و تفکر کافی صورت بگیرد.

در مورد همکلاسی خود توضیحاتی داده اید. قابل درک است که شرایط بلاتکلیف می تواند احساس ناخوشایندی را در روان ما ایجاد کند. برای اینکه بتوانید این شرایط را به شیوه مطلوب، مدیریت کنید ابتدا لازمست چک کنید که دلیل رد کردن پیشنهاد دوستی ایشان از سوی شما چه بوده؟ و بعداً به چه دلیل احساس صمیمیت بیشتری بین شما برقرار شد. آیا منظور شما از "ازدواج می کنم" با همکار متاهل تان بوده؟ اگر پاسخ تان مثبت است در این مورد نیز دقت کنید که چه دلیلی شما را به سوی نفر دوم بودن پیش می برد.


درخصوص مهمترین سوال تان نیز توجه بفرمایید:

قابل درک است که شما در این بازه سنی بخواهید تشکیل خانواده داده و ازدواج کنید. برای اینکه از تصمیم قطعی ایشان مطلع شوید می توانید به طور غیر مستقیم و با عباراتی که زمینه را برای ایشان ایجاد کند با او صحبت کنید. می توانید از ویژگی های مثبت ایشان تعریف کنید، از امتیازات و محاسنی که ایشان دارد و در نظر شما از اهمیت خاصی برخوردار است برایش بگویید و نهایتاً به ایشان اعلام کنید که اگر بنا باشد فردی را برای یک عمر زندگی، در کنار خود داشته باشید ترجیح می دهید این آقا باشد.

با این مدل گفتگو شما آنچه را مدنظرتان است به ایشان اطلاع داده اید زمینه را نیز آماده کرده اید که همکلاسی تان در این خصوص به شما پاسخ بدهند و نظرشان را اعلام کنند. در صورتی هم ایشان هدفش با هدف شما یکی نبود شما تکلیف تان را در مورد این رابطه خواهید دانست.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


توصیه های پیشنهادی
گفتگو با همکلاسی در مورد فرجام رابطه
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه