سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ماندن کنار عشقی که خانواده اش همه چیز را اشفته کردن

پرسش

تاریخ ثبت : 17 اسفند 1397
653  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
یک سال است باپسری ک عاشق هم شدیم در ارتباط ام دوهفته است ک خانواده اش که در کشور دیگری هستن برایش دختری ک از کودکی نشان کرده بودن خاستگاری کردن و حالا نامزداند مخالفت شدید نشان داده و رهایم نکرده خانواده اش تهدید به قطع ارتباط کردن و توجهی به خاسته اش ندارن و بهم نمیزنن به دلیل نرفتن ابرو اما او همچنان بامن ارتباط دارد اما نه مثل قبل و من رنج و ازار زیادی میبینم زیرا با او هم حرف میزند و دختره حاضر به جدایی نیست بااینکه بارها بهش گفته ک من را دوست دارد.میگوید درستش میکند اما من امیدی ندارم چون ارتباطش را با دختر قطع نمیکند و میترسد از یک اتفاق بد اماوقتی بهش گفتم پس ماباید جدا شویم بسیارنگران شد وگفت نمیخواهد مرا از دست بدهد و طلب وقت کرد تا درستش کند اما من همیشه ناراحت ام و بسیار پریشام میخواهم کنارش بمانم اما قدرتش را از دست میدهم وقتی میگوید بااو حرف زده و پیام مینویسد و ... ارتباطش نیز بامن کمرنگ شده و مانند قبل نیست

مهمترین سوال :
چگونه باید در این همه استرس باهاش برخورد کنم ؟ ایا حرف هایش درست است؟ایا درست است ک صبر کنم ؟ چگونه از این مشکل خلاص شویم؟ چه پیشنهادی برام دارید ؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
11 تیر 1398 ساعت 20:47

باسلام و احترام

در رابطه با نامه تان چند نکته لازم میدانم خدمتتان مطرح کنم تا با توجه به این نکات بتوانید تصمیم درست و عاقلانه ای بگیرید.اولین نکته اینست که شما در سن نوجوانی قرار دارید، سنی که افراد به لحاظ عاطفی هنوز ثبات لازم را به دست نیاورده اند و انتخاب هایشان کمترمبنای منطقی و عقلانی دارد.اما زمانیکه افراد از نوجوانی به سمت جوانی میروند به دلیل تغییر در نگرش ها، رشد فکری، انتخاب ها و انتظارات معقولتر ومنطقی تری خواهند داشت.این را به این خاطر خدمتتان عرض کردم که اگر به فکر رابطه جدی یا ازدواج هستید ، برای داشتن انتخاب درست به خودتان فرصت دهید تا با آمادگی وارد این مرحله مهم از زندگی شوید، چرا که ازدواج در سن پایین چه برای دختر بچه برای پسر به دلیل عدم رشد عاطفی، فرهنگی، اقتصادی ، اجتماعی و...مشکلات فراوانی را ایجاد میکند . ضمن اینکه برای داشتن یک ازدواج موفق نیاز به بلوغ های ازدواج ومهارت لازم برای برقراری ارتباط درست میباشدکه به احتمال قوی اینها در سنین کم وجود نخواهد داشت.

در ثانی شما وارد رابطه ای شده آید که از همان ابتدا با مخالفت خانواده پسر همراه بوده است ، این در حالیست که در خانواده ایرانی ازدواج نمی تواند به دلایل تبعات سنگینش بدون رضایت خانواده ها انجام شود، کما اینکه به نظر می‌رسد این پسر در انتخاب همسر آینده اش اختیار چندانی ندارد ویا با این انتخاب خانواده مخالفتی ندارد و فقط به صرف از دست ندادن شما در این مدت ، اینگونه وانمود می‌کند که مخالف است و تمایلی به این ازدواج ندارد.اما چیزی که واضح است اینست که پارتنر شما تصمیمش را گرفته وشما به عنوان زنگ تفریحی در این رابطه هستید رابطه ای که نه در آن تعهدی، نه قاطعیت ونه اراده ای وجود دارد .بنابراین بهترین پیشنهاد من به شما اینست که شما خودتان قاطعانه برای خودتان تصمیم بگیرید و منتظر نشوید تکلیفتان توسط ایشان روشن شود،از این رابطه بیرون بیایید ، زیرا جایگاهی که این رابطه وپارتنرتان با حرف ها و انعکاس اخبار رابطه اش به شما میدهد در آن حقارت است وانتظارکشیدن اشتباه وبلاتکلیفی ودر نهایت افسوس خوردن  بهترین زمان زندگیتان که می‌توانست صرف رشد و بالندگی تان شود  است.

اینکه چگونه از این رابطه خارج شوید بستگی به پذیرش نکاتی است که خدمتتان ارائه شد،ضمن اینکه بپذیرید کات کردن رابطه درد و رنج وتلخی دارد ، فراموشی در کار نیست اما کار درست اینست که هوشمندانه از این رابطه خارج شوید ودرد ورنج آن را به امید داشتن یک ارتباط درست در زمان درست تحمل نمایید.

در نهایت توجه داشته باشید که یک ازدواج کارآمد مرحله ای مهم و ارزشمند در رشد روانی هر فرد  و دورانی لذت بخش از زندگی خواهد بود به شرط اینکه به موقع وبا رعایت اصول ازدواج صورت گیرد.

با سپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه