سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چرا هیچ جنس مذکر ی از من خوشش نمیاد؟

پرسش

تاریخ ثبت : 18 اسفند 1397
10,059  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
تا قبل از دانشگاه که با پسری در ارتباط مستقیم نبودم ولی بعد از اون با همکلاسی‌ها،و همکارها م تو فعالیت‌های فرهنگی در ارتباط بودم، ولی هیچوقت هیچکدوم هیچ نشونه ای نشون ندادن که یک ذره از من خوششون میاد، دوست داشتن پیشکش. بعد هم که به مقطع ارشد رفتم همینطور. خواستگارهایی هم که دارم در مرحله اول متوقف میشند و دیگه اثری ازشون پیدا نمیشه. در محل کارهای موقتی هم که داشتم همینطور. الان احساس میکنم واقعا کسی نیست که من رو دوست داشته باشه، خیلی احساس بدیه که تو عمرت یکبار طعم دوست داشته شدن رو نچشیده باشی، نمیدونم مشکل کجاست ولی من همیشه و هرجا سعی کردم خود واقعیم باشم و برای دیگران فیلم بازی نکنم و مهربون و مودب باشم و در حد خودم آراسته و تمیز. قیافه م هم که دست خودم نبوده، خدا خواسته اینجوری باشه. شاید به خاطر قیافه معمولی م یا شاید به خاطر ظاهر مذهبی م که تو این دوره زمونه عامل دفع افراده کسی نمیتونه و نمیخواد پیش قدم بشه. ولی این اعتقادات منه و نمیتونم ازشون دست بکشم. اینکه مردان جامعه طبعشون عوض شده و دوست ندارن با دختر محجوب باشند تقصیر من نیست. ولی تبعات این قضیه اذیتم میکنه همچنان.

مهمترین سوال :
آیا این مشکل فقط به خود من برمیگرده و باید چیزهایی رو اصلاح کنم؟ یا از جامعه هم هست؟ راه حل پیشنهادی چیه؟ احساس میکنم بهترین سال‌های عمرم داره بدون هیچ عشقی همینطوری میگذره و نیاز زنانه م به دوست داشته شدن مدام سرکوب میشه

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
26 فروردین 1398 ساعت 23:19

باسلام واحترام

درنامه تان شما یکی از نیازهای مهم هر انسانی یعنی دوست داشتن ودوست داشته شدن را مطرح کردید ، نیازی که بواسطه آن امنیت و احساس ارزشمندی در انسان تقویت میشود . بنابراین بررسی اینکه چرا شخصی تا به حال این نیازش بواسطه رابطه عاطفی ارضا نشده است میتواند از اهمیت برخوردار باشد چرا که این خلاء کاملا در زندگیش محسوس است ،بنابراین سؤال شما میتواند دلایل متعددی داشته باشد ؛به طور کلی میتوان به دو عامل فردی: عواملی که خود فرد باعث ایجاد آن میشود و عامل بیرونی: عواملی که فرد در بوجود آوردن آن دخالتی ندارد اشاره کرد،بنابراین با بررسی عوامل فردی میتوان به اصلاح آنها پرداخت.

عواملی که ممکن است در این مسئله دخیل باشند را خدمتتان ارائه میکنم وشما میتوانید با بررسی آنها ببینید کدامیک در مورد شما مصداق دارد .

۱) اینکه تا کنون نتوانسته اید ارتباط عاطفی داشته باشید وحتی خواستگارانتان نیز در همان ابتدا منصرف میشوند ، شاید به دلیل مدل والگویی است که در شما وجود دارد یعنی الگوی « دختر خوب» که این الگو سبب شده است شما به خود مجوزی برای دختر زیبا وجذاب دیده شدن را صادر نکرده باشید، (البته زیبایی وجذابیت هیچ منافاتی با اعتقادات افراد ندارد).

۲) شاید شما فردی درونگرا هستید که برقراری ارتباط با دیگران برایتان خیلی راحت نیست ، این در حالیست که برای برقراری ارتباط و دیده شدن نیاز است که تاحدی از محدوده امن خود فاصله بگیرید وبتوانید کمی از خودتان، ویژگی ها ومهارتهایتان بگویید.

۳) در جایی از نامه تان اشاره کردید که مؤدب ومهربان هستید ، در اینکه مهربانی وادب از لازمه های یک ارتباط موفق است شکی وجود ندارد اما کافی نمی باشد وبرای برقراری رابطه عاطفی چیزی فراتر از ادب ومهربانی نیاز است ، بنابراین شاید  نیاز است در حوزه روابط عاطفی  مهارت ها وتوانایی هایی به دست آورید.شاید رفتارهای سرد و رفتارهای منزوی در رابطه تان به بهانه داشتن نجابت  است که  ارتباط شکل نمیگیرد.

۴)نکته دیگر شاید این باشد که در پس چهره مهربان ومؤدب شما دختری پنهان شده است که با نادیده گرفتن پسران این پیام را که « شما اصلا برایم مهم نیستید» را انتقال دهد.

۵) احتمال دیگر اینست که ارتباطات شما هرچند محدود شاید به گونه ایست که رفتار شما شبیه یک خواهر است واین میتواند مانع شهامت پیشنهاد از جانب یک آقا برای ابراز علاقه یا ارتباط شود.

۶) در نهایت احتمال دیگر به کاهش عزت نفس مربوط میشود ، چرا که زمانیکه شخصی برای خودش احترام قائل شود برای دیگران نیز ارزشمند ودوستداشتنی است.

در انتهای نامه تان به اجتماع ومردان جامعه اشاره داشتید که طبع مردان تغییر کرده وحاضر به برقراری ارتباط با دختران محجوب نیستند؛ با در نظر گرفتن بسیاری از مسائل مربوط به این زمینه ، به نظر میرسد تعمیم این نظر به کل مردان وحکم کلی در این مورد صادر کردن یک دید ونگرشی است که قطعا داری خطای شناختی است ومیتواند از یک باور مرکزی اشتباه نشأت گرفته باشد بنابراین تا زمانیکه این باور  اصلاح نشود ، نمی توان در این زمینه به داشتن ارتباط عاطفی خوب امید داشت چرا که همین اعتقاد وباور میتواند یکی از دلایل بروز رفتارهایی از جانب شما شود که باعث دوری مردان شود. 

بنابراین پیشنهاد من به شما اینست که با بررسی رفتارهای خودتان وکسب مهارت های ارتباطی در زمینه روابط عاطفی ، و درس غیر حضوری که خدمتتان معرفی میشود ودر این زمینه میتواند کمک شایانی به شما کند ، زمینه ارضاء این نیاز مهم را برای خودتان فراهم کنید.

باسپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
زنان زیرک

معرفی درس
جذابتر شدن و محبوب ماندن
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه