سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

شغل معلمي

پرسش

تاریخ ثبت : 25 اسفند 1397
489  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. من معلم پايه ابتدايي هستم و از طريق دانشگاه فرهنگيان وارد شدم. تقريبا ٧ سال سابقه دارم، با حساب ٤ سال دانشگاه. الان از انتخاب اين شغل پشيمونم. خيلي دوست دارم استعفا بدم ولي نميدونم كه چه كاري بعدش انجام بدم؟ به اين دلايل:
من هميشه سعي ميكنم كه مطالعه كنم تا بتونم تدريس خوبي داشته باشم و بتونم خيلي خوب كلاس رو اداره كنم و حتي با همكارانم هم سعي دارم هميشه طوري برخورد داشته باشم كه مشكلي پيش نياد، ولي متاسفانه در اين سه سال تدريسم، هميشه مدير و يا همكاران، در حال ايرادگيري و همچنين بدگويي و حرف درآوردن و تهمت زدن و غيبت كردن و خيلي مسائل ديگه هستند! درحالي كه من با كسي كاري ندارم، خيلي دوست دارم از اين كار بيام بيرون و كار ديگه اي رو شروع كنم، ولي نميدونم چه كاري و اينكه از لحاظ مالي هم به پولش نياز دارم، ديگه واقعا نميدونم بايد چيكار كنم؟ چه كاري انجام بدم؟ كه بتونم از اينجا بيام بيرون و راحت بشم از اين وضعيت. هميشه قلبم به خاطر اين مسائل درد ميگيره، ولي اطرافيان بهم ميگن كه معلمي بهترين شغله و ميخواي چيكار كني بدون اين شغل و ...

مهمترین سوال :
لطفا در زمينه شغلي و اينكه چه كاري ميتونم انجام بدم غير از معلمي راهنماييم كنيد.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
17 بهمن 1398 ساعت 18:54

سلام  بانوی گرامی

نامه شما را خواندم و متوجه شدم که از موقعیت شغلی خودتان ناراضی بودید و علت نارضایتی را درواقع محیط شغلی و ارتباط با همکارانتان بیان کردید. 

در نامه خود اشاره ای به اینکه به این شغل علاقه ای ندارید و یا مشکلی با خود شغل داشته باشید نداشتید و اتفاقابه  تلاش های خود برای بالابردن کیفیت شغلی خودتان اشاره داشتید. و اینکه توانستید مهارت های شغلی خودتان را تقویت کنید.

پس به نظر می رسد که ارتباط با همکاران و رفتار آنهاست که برای شما شرایط را ناخوشایند ساخته است در این صورت شما با تغییر شغل انگار فقط صورت مسئله را  عوض می کنید . 

از خودتان بپرسید اگر چه که آنها این رفتارها  را دارند و برای شما ناخوشایند است با این حال چه چیزی درون شما را آنقدر آشفته و به هم ریخته می کند که می خواهید حتی شغلتان را تغییر دهید؟

چه راه های دیگری جز اینکه شغلتان را تغییر دهید دارید تا ارتباط در محیط کاری را تمرین کنید و مسائل را به جای حذف ابتدا سعی به حل کنید و اگر نشد در آن صورت مسئله را تغییر دهید و حذف را در نظر برگیرید.


 در هر حرفه دیگری باز هم همکارانی هستند که ممکن است  رفتارشان با شما و ارزش های شما سازگار نباشد  از این رو می توانید با تقویت مهارت های ارتباطی خود را مجهز کنید تا بتوانید هم در موقعیت های مناسب برخوردی جراتمندانه و سازگارانه از خود نشان دهید و داشته باشید.

و در نهایت اگر مسئله حل نشد و یا دیدید که مشکل نه فقط در ارتباط با همکاران بلکه در خود حوزه شغلیتان نیز هست اقدامات دیگری انجام دهید.


مونا گوشه 

خانه توانگری طوبی


توصیه های پیشنهادی
تقویت مهارت های ارتباطی و حل مسئله
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه