سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

یافتن شغل مناسب

پرسش

تاریخ ثبت : 26 خرداد 1398
1,295  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
من خانمی ۳۶ ساله هستم و مجرد. رشته تحصیلیم کارشناسی ارشد زبان فرانسه هست. مدتی است که در یک شرکت کار میکنم و منشی هستم. از کارم راضی هستم اما درآمد خیلی کمی دارم و البته به این فکر هستم که ممکنه آینده ام رو تضمین نکنه و میخوام کار خودم رو داشته باشم. برای یافتن شغل مورد نظرم سردرگم هستم از طرفی دوست دارم در زمینه تحصیلیم کار کنم و از طرفی هم فکر میکنم کمی دیر شده برای سن من قبلا تدریس رو دوست داشتم ولی الان دیگه حوصله درس دادن رو ندارم.
البته خیلی خیلی دوست دارم مهاجرت کنم اما برای هر کاری فکر میکنم دیره الان
ممنون میشم کمکم کنید

مهمترین سوال :
برای انتخاب شغل دلخواهم که هم درآمد خوب داشته باشد و هم مورد علاقه ام باشد چکار کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
19 آبان 1398 ساعت 22:32

بانوی گرامی سلام

به نظر می رسد در حال حاضر بیشتر  نوعی از بی تصمیمی و اجتناب و کناره گیری از اقدام را در نامه شما می بینیم.

اینکه توانسته اید درستان را به اتمام برسانید و در حال حاضر نیز مشغول به کار باشید هر چند که از میزان درآمدتان رضایت ندارید، نشان می دهد که شما دختر مستقلی هستید و تمایل دارید که بتوانید استقلال خود را حفظ کنید و همچنین رشد کنید. نارضایتی فعلی می تواند همین قدر که عامل مانع ساز باشد نیروی محرکه شما نیز باشد.

اگر چه شما در  شغل فعلی خود احساس امنیت نسبی را تجربه می کنید  این موضوع می تواند مانع از ریسک کردن شما و تلاش برای پیدا کردن شغلی جدید باشد و ذهن مانع ساز به جای حل مسئله شروع می کند موانع مختلف بر سر راه شما قرار می دهد تا به شما ثابت کند که نیازی به تغییر نیست و شما را در حوزه امن شناخته شده ( شغل فعلی) نگه دارد با این حال می  توانید احساسات ناشی از این افکار را مشاهده کنید و افکاری نظیر ( کمی دیر شده برای سن من قبلا تدریس رو دوست داشتم ولی الان دیگه حوصله درس دادن رو ندارم.) ر ا مشاهده کنید. بااین حال به خود بگویید که می خواهم فرصت جدیدی را برای رشد و پیشرفت خود مهیا کنم. مادامی که شما اقدامی انجام ندهید در این چرخه افکار و به اصطلاح خودتان سردرگمی باقی می مانید.

برای پیدا کردن شغل مورد علاقه ابتدا از خود بپرسید که هدف شما از کار کردن و داشتن شغل چیست؟

اولویت های شغلی شما چیست؟ ( درآمد، موقعیت اجتماعی، موثر بودن، زمان کاری، مسیر ، محیط کاری .  امنیت ...)

با کار کردن و شغل چه نیازی از شما برطرف می شود؟

شاید با پاسخ دادن به سوالهای فوق دیدگاهی نسبت به شغل و حرفه مورد نظرتان پیدا کنید. بعد از آنکه متوجه شدید دنبال چه جور شغلی هستید، حال می توانید جستجو کنید که برای رسیدن به آن چه اقداماتی لازم هست انجام دهید.

اگر به این نقطه رسیده اید می توانید از خودتان بپرسید که تا به الان چه اقداماتی برای پیدا کردن شغل مورد نظر انجام داده اید؟

آیا اقداماتتان شما را به خواسته تان نزدیک کرده است>؟

اگر نکرده است چه اقدام تازه ای می توانید انجام دهید؟

در این میان مراقب ذهن مانع ساز باشید که می خواهد شما را در حوزه امن شناخته شده فعلی نگه دارد. و در نظر داشته باشید که در هر حال هر تغییری برای شما ناامنی ایجاد خواهد کرد و به مرور زمان می تواند دوباره به حوزه امن شما تبدیل شود. و از طرفی هر انتخابی که داشته باشید ممکن است تمام معیارهای شما را پوشش ندهد بنابراین اینجا اهمیت اولویت بندی ارزشها و معیارهای شما برای شغل دلخواهتان پررنگ می شود. هر چه قدر اولیت های اولیه شما  بیشتر تامین شود رضایت مندی شما  بیشتر خواهد بود.

به مهاجرت اشاره کردید اما هیچ بیان نکردی هدف از اینکار چیست؟ و شما با این کار در واقع چه نیازی از خود را برطرف خواهید کرد، ابتدا ضرورت این امر که مشخص شود در آن صورت می توانید موانعی که سر راه آن وجود دارد( به عنوان مثال سن)  را بررسی می توانید بکنید و راه حلی شاید برای آن پیدا کنید.

با تشکر از اعتماد شما 

مونا گوشه 

خانه توانگری طوبی



معرفی درس
بسته توانگرشو های 1،2،3
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه