سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

نیاز به محبت دیدن

پرسش

تاریخ ثبت : 26 اسفند 1397
452  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام و تشکر از سایت خوبتون
من از بچگی به شدت نیازمند به محبت دیدن صادقانه و فهمیده شدن بودم و هیچ وقت هم از طرف مادر و پدرم محبتی که نیاز داشتم را ندیدم.
به جز مسایل مهرطلبی، می خواستم بدونم آیا این نیاز در من غیرطبیعی هست؟ و واقعا راه رفع این نیاز در من چیه؟

مهمترین سوال :
آیا نیاز شدید من به محبت صادقانه دیدن و فهمیده شدن، غیر طبیعی هست؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
07 بهمن 1398 ساعت 09:36

سلام. 

نوشته تان را خواندم. از اعتمادی که به ما کردید از شما سپاسگزاریم.

دوست عزیز بیان کردید از کودکی در محیطی پرورش یافته و رشد کرده اید که از طرف پدر و مادرتان محبتی که مورد نیاز شما بوده را دریافت نکرده اید. سوال شما این است که " غیر طبیعی است که من به محبت نیاز دارم؟ " به نظر خودتان این نیاز در شما غیر طبیعی است؟

در پاسخ دهی به سوال شما علیرغم توضیح مختصرتان ، لازم است بررسی کنیم که چه عاملی باعث شده که شما خودتان را محق نمی دانید ؟

هر فردی در طول زندگی برای رشد عاطفی و روانی سالم نیازمند تامین شدن 5 نیاز است که در صورت عدم ارضای این نیاز ها تله های شخصیتی در وی رشد کرده و در موقعیت های متفاوتی که در زندگی با آنها روبرو می شود ، در دام این تله ها افتاده و واکنش های رفتاری ناکارآمدی را از خود نشان می دهد. این نیازها شامل : 1) امنیت     2)خودابراز گری          3)خود مختاری                 4)تفریح             5) پذیرش محدودیت های سالم

است . 

اینکه شما در دوران کودکی تان ا ز طرف والدین محبتی دریافت نکرده اید به احتمال باعث عدم ارضای نیاز به امنیت در شما شده است که باعث شکل گیری تله هایی در شما شده که در روابطتتان به محض اینکه از طرف کسی محبتی می بینید جذب آن فرد  می شوید .وابستگی های شما بسیار زیاد است و نمی توانید از رابطه خارج شوید . یا اینکه احساس می کنید بالاخره روزی این فرد شما را ترک کرده و تنها می مانید. یا اینکه از ترس تنها ماندن و علاقمند شدن وارد هیچ رابطه ای نمی شوید. 

این موارد موضوعاتی است که می توانید با مطالعه کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید  روی آنها متمرکز شده و تا حدودی در جهت تعدیلشان حرکت کنید .

فراموش نکنید حسی که شما به خودتان دارید و پذیرشی که شما نسبت به عواطف و احساسات خود بروز می دهید در شکل دهی رفتار دیگران نیز بی تاثیر نخواهد بود . در کودکی تان نمی توانستید کاری در جهت کسب این نیاز خود انجام دهید اما اکنون در بزرگسالی می توانید با حق دادن به خودتان و تامین این نیاز ها از طرف خودتان گامی در جهت آرامش خود و دوست داشتن خودتان بردارید.این نیازدر شما کاملا طبیعی است . به عنوان یک انسان حق کاملا منطقی است که دارید. 

امیدوارم مسیر زندگیتان هموار و روشن باشد.

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید جفری یانگ انتشارات ارجمند

معرفی درس
رهایی از بی ارزشی
رهایی از مهرطلبی
بسته شفای زنانگی 1 و 2

توصیه های پیشنهادی
1) به خودتان حق بدهید که چنین احساساتی را تجربه می کنید
2) خودتان را دوست داشته باشید و نیاز های خودتان را در اولویت قرار بدهید
3)در روابطتتان به تمابلات خودتان توجه کرده و اگر مواردی هست که بر خلاف میل شماست درباره آنها صحبت کرده و از آنها عبور نکنید
4)تله های خود را شناسایی کرده و در جهت تعدیل آنها حرکت کنید
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه