سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

نمیدونم دوستش دارم و ادامه یا دوستش ندارم و تمام

پرسش

تاریخ ثبت : 30 خرداد 1398
875  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام من دختر ۲۱ساله و ترم آخر کارشناسی و فرزند آخر خانواده م که تا حالا هیچ کدوم موفق به ازدواج نشدند حتی با وجود موردهای خوب.من حدود یک ماه و نیم پیش با یکی از اقوام که شناخت کامل داریم روی ایشون به خواست خودم و انتخاب عاقلانه کاملا ،جواب مثبت دادم تو صحبت های اولیه به دلم نشست و از نظر اطرافیان طاهر عالی دارند،موقعیت اجتماعی و مالی و اخلاق و خانواده هم خداروشکر،هیچ کس بدون نقص نیست ولی هرچی بیشتر میشناسم ایشون رو به انتخاب عاقلانه م مطمئن تر میشم،ولی الان مشکل من از جانب حسم به ایشونه،گاهی دچار تردید میشم و پشیمون گاهی از اینکه هستن خس خوبی دارم،نسبت به روزای اول پیشرفتی کردم از نظر علاقه اما بازم میترسم که چرا مثل ایشون عاشق و شیفته نشدم،با وجود خوبی ها و بیرون دائم در حال مقایسه ایشون با دیگران و(رابطه های قبل با وجود اینکه میدونستم موردهای خوب و درستی نبودند )هستم،ایشون چهارسال تمام به من فکر کردند و اومدند حلو بسیار صادق و‌مودب و مسئولیت پذیر و خانواده دوست و خیلی چیزهای دیگه،اما به شدت احساسی جوری که من دوبار اشک ایشون رو دیدم تا به الان که واقعا از ایده ال من برای مرد قاطع

مهمترین سوال :
و محکم به دور بود و منو سرخورده کرده،مثلا نمیخوان عصبانی شدن و جدی بودن ایشون رو ببینم همیشه و همیشه با من مهربون و آروم هستند و این منو سرخورده کرده،چون هم خیلی دوستم دارند و هم درگیر مشکل تیروئید پیشرفته هستن که از اثراتش ضعف احساسی و تحریک پذیری حسی هست که خودشون بیشتر دلیلش رو این میدونن چون میگن چهارسال پیش (چون تازگی تشخیص دادن این بیماری و از امروز درمان رو شروع کردند برای نرمال ترشم شدن هورمون ها)خیلی آدم حدی و منطقی و محکم شناخته میشدن و هواخرشونم درگیر این بیماری شده و الان خداروشکر همه چی خوبه،حالا من میخوام به من کمک کنید من مطمئنم که مورد خوبی هستند اونطور که میگن اخلاق حرف اولو میزنه من ازشون مطمئنم ولی درباره همین حس و حال احساسی که شده نقطه ضعف من و متاسفانه نذاشته احساس من به ایشون جلو بیاد و یه جورایی هنوزم از نظر احساسی تو شکم و هم چنین مقایسه ایشون از نظر همون جدی بودن و رفتاری با اقایون به طور ناخودآگاه جون واقعا از لبخند به لب داشتن همیشگی و آرامش و یه جور مظلوم بودنش کاری میشم،ترسیدم البته ما به حر دست دادن و کنار هم نشستن رابطه دیگه نداشتیم،من عاشقش میشم ؟؟؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
03 شهریور 1398 ساعت 19:18

باسلام واحترام

نامه تان را خواندم ومتوجه نگرانی واحساس شما شدم. اما به نظر میرسد در انتخاب همسر وداشتن رابطه موفق دچار نوعی کمال گرایی شده اید . برای داشتن یک انتخاب درست کافیست اصول اولیه آن به درستی رعایت شود، در ازدواج بررسی بلوغ های ششگانه ازدواج( بلوغ جن سی، اقتصادی، عاطفی، معنوی، اجتماعی، فرهنگی) وبررسی هماهنگی وداشتن سنخیت از لحاظ شخصیت وسلانت روان از جمله موارد مهم واز الزامات ازدواج موفق است . 

اما گاهی اوقات بسیاری از افراد تصور اشتباه وکاملا نادرستی از ازدواج دارند وفکر میکنند که ازدواج میکنند که توسط طرف مقابلشان خوشبخت شوند یا بسیاری از نداشته هایشان را با این ازدواج واین فرد به دست آوردند. تصور میکنند که قرار نیست مسئله ومشکلی پیش بیاید ودائم در این فکر هستند که مبادا شخص بهتری میتوانستند انتخاب کنند یعنی دچار نوعی وسواس در انتخاب میشوند که بیشتر این وسواس حاصل مقایسه های نابجا وبی مورد با دیگران است بدون توجه به اینکه مقایسه گری یکی از خطاهای اصلی فکر است ومیتواند باعث ازبین رفتن رضایت در زندگی وعدم لذت شود . 

بنابراین اگر شخصی بیشترین معیارهایتان را داراست، در چارچوب الویتها ی شما میگنجد، دیگر تمرکز بر موارد ی که کمتر اهمیت دارد جایز نمیباشد، پیشنهاد من به شما اینست که بپذیرید هر انتخابی حتی اگر بهترین هم باشد قطعا ایراداتی دارد ، یک ازدواج خوب ساختنی است یعنی به جای تمرکز بر اینکه به دنبال انتخاب فردی کاملا دلخواه باشید که ( تقریبا محال است) به دلیل وجود جهان بینی، خانواده وفرهنگ وجنسیت متفاوت  ، به فکر آموزش مهارت حل تعارض به شیوه کارامد باشید. چرا که در زندگی مشترک زن و مرد با مسائلی روبه رو میشوند که اگر به این مهارت مجهز نباشند قطعا رابطه شان به شکست منجر خواهد شد. 

ضمن اینکه شما میتوانید در رابطه با مسائلی که باعث آزار شماست با ایشان صحبت کنید. فکت بدهید، از احساستان بگویید در نهایت انتظار یا پیشنهادتان را مطرح کنید. بدون برچسب زدن ومحکوم کردن طرف مقابل.

در نهایت اگر تمامی الزامات یک ازدواج درست وجود دارد ، سخت گیری نکنید وبه مهارت های مورد نیاز برای یک زندگی موفق مجهز شوید چرا که زندگی مشترک روزهای خوب خواهد داشت، روزهای بد و وحشتناک نیز خواهد داشت ورابطه ای دوام خواهد آورد که طرفین نحوه درست حل تعارض و مواجه با مشکلات را بدانند و تصورشان را قبل از ازدواج اصلاح کنند و واقع بینانه پیش بروند.

باسپاس از اعتماد شما 

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه