سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رفع بلاتکلیفی

پرسش

تاریخ ثبت : 11 فروردین 1398
436  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
باسلام و وقت بخیر
من دختری هستم متولد 58. تاکنون هیچ گونه نامزدی یا ازدواجی نداشته ام. تحصیلات لیسانس و کارمند رسمی هستم. از 12 سال پیش عاشق یکی از همکارانم شدم. از همه لحاظ دوستش دارم. ایشون هم با وجودی که دوستم داشت ولی بعد از چند سال ازدواج کرد. ولی من هنوز دوستش داشتم و حتی نمی تونستم و نمی تونم به مرد دیگه ای فکر کنم. همسر ایشون چند سالی هستش که برای ادامه تحصیل رفته خارج از کشور. ولی این طور که حس میکنم و شواهد نشون میده این دو نفر از هم جدا شدند. من بعد از ازدواج ایشون هیچ ارتباطی با این آقا نداشتم ولی دو سه سال قبل به صورت خیلی اتفاقی متوجه شدم که همسر ایشون ایران نیست. در این دو سه سال اخیر من به بهانه های مختلف کاری یه رابطه کمرنگی را با ایشون شروع کردم، در حد یه پیام و نه بیشتر. ما به خاطر شرایط کاری مون اصلا شرایط بیرون رفتن نداریم. با وجودی که هم من مستقل زندگی میکنم و هم ایشون، ولی هیچ ارتباطی با هم نداریم. احساس میکنم ایشون هنوز من رو دوست داره و از شناختی که ازش دارم مردی نیست که اهل برنامه ای باشه. خیلی مغرور هستش و دیسیپلین خاصی داره

مهمترین سوال :
با توجه به حرفهایی که زدم، من چطور میتونم به این آقا بیشتر نزدیکتر بشم؟ ضمناً ایشون یکسال از من کوچکترند و من قصدم در صورتی که ایشون جدا شده باشند فقط و فقط ازدواجه. چیز دیگه ای متوجه شدم که تو فضای مجازی این آقا را با خانمش دنبال میکنم و اصلا هیچ گونه ارتباطی باهم ندارند! خیلی چیز ها بهم داره میگه که این دو نفر از هم جدا شدند! من از صمیم قلب این مرد را دوست دارم. من اصلا نمیتونم به هیچ مرد دیگه ای فکر کنم. با وجودی که کیس های زیادی دورم بودند و هستند ولی اصلا از هیچ کسی خوشم نمیاد. یا فقط با این آقا ازدواج میکنم یا برای همیشه تنها میمونم. چه کار کنم؟ آخه خیلی مغرروه و نمیشه به صورت رک و پوست کنده ازش سوالاتی را بپرسم. من نمیخوام غرورم جریحه دار بشه. دوست دارم اون پا پیش بذاره.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

سارا میرزامحمدی
سارا میرزامحمدی
28 دی 1398 ساعت 10:17

همراه عزیز 

نگاشته شما را خواندم 

سوالهای زیادی در این رابطه در ذهنم شکل گرفته است. مثلا اینکه چرا تا به حال هیچگونه رابطه ای  را تجربه نکرده اید؟ شما گفتید ۱۲ سال پیش به همکارتان دل بستید یعنی در آن موقع ۲۸ ساله بودید و نبود رابطه ی عاطفی کمی سوال برانگیز است که باید در جای خود بررسی شود. 

سوال بعدی  اینکه چطور شد با اینکه هر دو بهم علاقمند بودید ایشان شخص دیگری را انتخاب کرد؟  شما چقدر ایشان را میشناسید؟ و ایا ممکن است بار دیگر با شما همان کاری را بکند که بار قبلی کرد؟

به هرحال به نظر من مشکل شما تنها یک راه چاره دارد. صحبت بالغانه در شرایط درست. شما هر دو در سن کمال هستید و دیگر خیلی از مسائل که در سنین پایین تر اتفاق میوفتد برای شما کاربردی نیست. 

از نطر من کمی به درونیات خودتان نظر بیشتری بیاندازید. این باور مرکزی که اگر احساسم را بیان کنم‌و طرف مقابل قبول نکند بی ارزش و آبرو خواهم شد ۱۲ سال است زندگی عاطفی شما را تحت الشعاع قرار داده و باعث از دست رفتن فرصتهای ناب شما برای عشق ورزی و ازدواج شده است.

شاید این کناره گیری از بیان عواطف جاهایی در زندگی‌به شما کمک کرده باشد اما همیشه جواب نمیدهد. 

بررسی کنید که چقدر این الگو را در زندگی تکرار کرده اید؟ چقدر موفق بودید و چقدر ناموفق؟ شاید شکستن الگوهای غلط قبلی برایمان کارامدتر باشد اما قبل از آن باید بدانیم ریشه تفکرات و باورهای مرکزی ما کجاست و از عدم ارضا کدام نیازها در کودکی مان سرچشمه میگیرند؟ 

ایا ابراز هیجانات شما در کودکی سرکوب شده است؟ اگر جوابتان مثبت باشد احتمالا گرفتار تله محرومیت هیجانی هستید. 

البته خبر خوب این است که میشود تله ها را با آگاهی کنترل کرد. 

منابعی برایتان معرفی میکنم که کمک زیادی  در این راه به شما خواهد کرد. 

بعد از شناختن آنها و کنترل روی رفتار و عواطفتان میتوانید در فضایی کاملا بالغانه با همکارتان گفتگو کنید. 

گفتید ایشان دیسیپلین خاصی دارند پس شما هم به این نظم احترام گذاشته و به همین شکل خواسته تان را مطرح کنید .

مطمئنا کار کردن روی نقاط ضعف و تله هایتان آنقدر  به شما عزت نفس خواهد داد که از جواب منفی ایشان آشفته نشوید. کمی ناراحتی قابل قبول است. 


از اعتمادتان به مجموعه ما سپاسگذارم 

سارا میرزامحمدی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید نوشته جفری یانگ ترجمه حسن حمیدپور انتشارات ارجمند

معرفی درس
بسته کامل مجموعه نبوغ عاطفی (5جلسه)
بسته شفای زنانگی 1 و 2
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه