سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رفتار درست بین دو رابطه ایی که به هیچ کدام مطمئن نیستم چیست؟

پرسش

تاریخ ثبت : 11 فروردین 1398
508  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
دختری 31 ساله هستم که مدت 4 سال با آقایی ارتباط داشتم. از این رابطه راضی بودم، البته رابطه فیزیکی خیلی خیلی کمی باهم داشتیم یا شاید مثل خواهر و برادر بودیم. چون در رابطه هیچکدام احساس نیاز به رابطه جنسی باهم نمی کردیم اما از اول باهم توافق داشتیم که رابطه فقط دوستی باشد. پس از دوسال احساس کردم که دوست دارم وارد زندگی متاهلی شوم با این فرد که ایشان قبول نکرد و به من گفتند با خواستگارهایت قرار بگذار و به خاطر من زندگی ات را خراب نکن. بعد از مدتی من این کار را انجام میدادم، ولی همه را با این شخص مقایسه و در نتیجه نمیتوانستم کسی را انتخاب کنم. تا سال پیش که با یکی از همکارانم آشنا شدم و رابطه ای با ایشان شروع شد، در عین حال که رابطه قبل نیز وجود داشت. تا زمانی که تصمیم من قطعی شود همچنان شخص اول کمرنگ تر در زندگی من بود و بزرگترین ترسم برای تصمیم گیری از دست دادن این آدم برای همیشه بود که به شکلی نقش پدری را برای من داشت. دلسوز و حمایت کننده و مراقب. عذاب وجدان از این مدل رابطه و گیر کردن بین تصمیم درست گرفتن منجر به آسیب دیدن رابطه جدید هم شد

مهمترین سوال :
و در این رابطه هم به مشکلاتی برخوردم و آگاهم که اولین جواب قطع ارتباط با شخص اول می باشد، ولی ترس از دست دادن این آدم برای همیشه غیرقابل تصور است و حالا رابطه دوم هم که خیلی عاشقانه نبود و شاید طبق نیازی که به زندگی متاهلی در این سن پیدا کردم بیشتر جذب این رابطه شدم. اما اختلاف نظرهای زیادی در رابطه داریم و این ترس ها اجازه نمی دهد که بتوانم تصمیم بگیرم که هر دو رابطه باید کات شود یا فقط اولی کات شود؟ چطور با این ترس از دست دادن ها روبرو شوم؟
رابطه اول ترس شدید از دست دادن یک حامی به تمام معنا
رابطه دوم ترس از دست دادن یک رابطه عاطفی البته همراه با تنش و تعارض که البته از وابستگی ذهنی من به رابطه اول اطلاع دارد و با مشکلاتی که پیش آمده هر دو برای ازدواج دو دل هستیم.
با این علم که شروع رابطه دوم اشتباه بوده است حال که ما بین این دو رابطه مانده ایم. باید چکار کنم؟ دو رابطه ای که از هیچ کدام مطمئن نیستم. چه کار کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

سارا میرزامحمدی
سارا میرزامحمدی
27 دی 1398 ساعت 11:34

همراه عزیز 

نامه شما را خواندم 

اینکه در دو رابطه ای گیر کرده اید که هیچکدامشان شرایط درستی ندارند و به درگیری های ذهنی شما دامن میزنند، باعث میشود بیشتر وبیشتر از آرامش روحی دور شوید. 

در این فضا آنچه اهمیت دارد نگه داشتن رابطه اول یا دوم نیست. شما ابتدا باید به خودتان بپردازید. 

سوالات مهم در این شرایط اینهاهستند که اصلا چطور میشه که شما همزمان دو رابطه رو پیش میبرید در حالیکه از هیچکدامشان انچه را که میخواهید دریافت نمیکنید؟ یا چرا ارنباط با مردی‌که نقش پدر را برایتان ایفا میکند نه لزوما پارتنر ( با توجه به عدم ارتباط جنسی و نوشته های خودتان) برایتان جذاب میشود؟ آیا مشکل حل نشده ای با پدرتان داشتید؟ چرا با اینکه شخص اول به شما صریحا اعلام کردند که قرار نیست با شما ازدواج کنند شما همچنان به ادامه ارتباط اصرار دارید؟ ترس از دست دادن از کجا میاید که اینقدر در شما قوی است؟ 

سوالاتی از این دست میتواند نگاه شما را به درون خودتان عمیق تر کند. 

اغلب ما در کودکی نیازهای رفع نشده زیادی داشتیم که باعث ایجاد تله های مختلفی شده است.  این تله ها و نوع رفتاری که در مقابل انها پیش میگیریم  در بزرگسالی باعث مشکلات فراوانی میشود. 

مثلا ممکن است در کودکی نیاز شما به امنیت و رابطه امن از طریق والدینتان به درستی ارضا نشده است و همین امر باعث ایجاد تله رهاشدگی شده باشد که ترس زیاد از تنها شدن و رها کردن را نصیبتان میکند. 

برای پیدا کردن این تله ها نیاز به بررسی بیشتری دارید. برایتان کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید را معرفی میکنم که در این مورد بسیار کمک کننده است. 

از نظر بنده قبل ار اینکه وارد پروسه ازدواج شوید یا بخواهید در مورد روابطتان تصمیم گیری کنید ابتدا آگاهی تان را در مورد خودتان بیشتر کنید. معیارهای انتخاب پارتنر را بررسی دوباره کنید و از منابع خوبی برای تصمیم گیری آگاهانه قبل ازدواج استفاده کنید. 


از اعتمادتان به مجموعه ما سپاسگذارم

سارا میرزامحمدی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید نوشته جفری یانگ ترجمه حسن حمیدپور انتشارات ارجمند

معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
بسته کامل نبوغ عاطفی (4 جلسه)
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه