سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بحران جدایی

پرسش

تاریخ ثبت : 19 فروردین 1398
508  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
۵ سال پیش به دختری زیبا، صریح الهجه و شاداب علاقمند شدم. او اجراگر کار من بود. اما در آن زمان متوجه شدم در رابطه است. من فاصله گرفتم و رابطه های خودم رو تجربه کردم. اما موفق نبود حتی تا ازدواج هم در این مدت پیش رفت ولی برایم تنها کسی که می توانم در آغوشم و در زندگیم تصور کنم اوست. قبل عید برای کار جدیدم که در مورد زنانگی، مادرانگی، مردانگی و عشق است به دنبال اجراگر می گشتم که باز همه چیز چرخید تا من و او دوباره روبروی هم قرار بگیریم. این بار وقتی فهمیدم تنهاست بیان کردم و قرار شد باهم یک ارتباط عاطفی را تجربه کنیم. او ۲۸ سال دارد. اما در مدت کوتاه ۲ هفته او بیان کرد که در او آن حس عاشقانه پدید نیامده و به نوعی کلا آمادگی ورود به یک رابطه عاطفی را ندارد، به صورت مسیج. من تلاش کردم و با هم رو در و صحبت کردیم. اما باز او با مسیجی به رابطه پایان داد و فقط در کار حضور خواهد داشت. مواردی که بیان کرد: ۱-شور و اشتیاق برایش پدید نیامده ۲- سوگ پدر (۲سال گذشته) ایجاد شده و هنوز در او حل نشده، که نتیجه اش مصرف زیاد الکله ۳- ترس از محدودیت.(من نمی توانم او را با کسی غیر خود بپذیرم.)

مهمترین سوال :
من چگونه به او برسم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
20 دی 1398 ساعت 18:55

سلام دوست گرامی

وقت شما بخیر


امیدوارم زمانیکه این پاسخ را می خوانید در شرایط بهتری قرار داشته باشید. و چنانچه در این ماههای اخیر تغییراتی را در این خصوص تجربه نموده اید می توانید با ما به اشتراک بگذارید.


در پاسخ به  این نوشته و پرسش تان ، به نظر می رسد پاسخ ایشان برای ادامه رابطه عاطفی منفی ست. با این حال یکی از نکاتی که برای من قابل توجه بود تمرکزتان بر شکلی از رفتار انحصار-گرایانه در قالب این فکر که : " من نمی توانم او را با کسی غیر خود بپذیرم"  می باشد. حتی مهم ترین پرسش تان نیز در راستای این انحصار گرایی ست. که می توانید بررسی نمایید این میزان شکل از احساس در یک رابطه عاطفی در کنار میزانی از دلبستگی و تعلق اجتناب ناپذیر ، تحت تاثیر چه افکار و هیجاناتی در شما قرار گرفته است؟ از اینکه او را با کسی غیر خودتان ببینید چه معنایی برای شما خواهد داشت؟ 


زمانیکه رابطه عاطفی از شکل دلبستگی سالم با در نظر گرفتن نیازها و محدودیت های متقابل،  به شکل وابستگیِ در خود فرورونده و خودخواهانه پیش می رود به احتمال زیاد شکلی از رابطه ای پاتولوژیک و آسیب زا را شاهد خواهیم بود. هم برای شما و هم برای فرد مقابل. لذا با در نظر گرفتن نکاتی که بدان اشاره شد و همچنین پاسخ دادن به پرسش های مطرح شده تلاش نمایید ردیابی عمیق تر و دقیق تری را در خصوص خودتان در تجربه رابطه عاطفی داشته باشید تا کمتر تحت تاثیر الگوهای محدود شونده و انعطاف ناپذیر در انتخاب هایتان قرار بگیرید.


دوره حضوری پیشنهادی برای شما:

من بهتر 


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری



معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه