سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بلاتکلیفی در انتخاب به خاطر شرایط و رفتار طرف مقابل

پرسش

تاریخ ثبت : 23 فروردین 1398
532  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من حدود ۳۶ساله و فوق لیسانس هستم. شش ماهی با آقایی آشنا شدم که ایشون ۳۹ساله و فوق لیسانس هستند. اوایل آشنایی مون از بعد عاطفی همه چی خوب پیش میرفت و چون ایشون به خاطر کارشون مدام درسفر بود، حتی با اینکه هر دو ساکن یک شهریم با فواصل زیاد همدیگه رو میدیدم. بیشتر تلفنی صحبت میکردیم. الان شرایط طوری شده که ایشون می تونه من رو ببینه ولی هر بار به دلیلی به تعویق میافته. کما اینکه مدام اظهار داره که من رو برای ازدواج میخواد و باید به خاطر درست شدن شرایط کاریشون که عوض شده صبورتر باشم. این دوری و این رفتار من رو عصبی کرده و علت کار ایشون رو متوجه نمیشم و این باعث اختلاف بین ما شده. ایشون بارها اظهار داشته که من رو دوست داره و از ابتدا آشنایی برای ازدواج بوده. الان هم اگر من حرف از جدایی بزنم ایشون خیلی ناراحت میشه ولی برای بهبود وضعیت رابطه هم تلاشی نمیکنه. من موندم واقعا چه کار کنم؟ فکر می کنم ایشون به دلیل مشکلات مالی این اواخر از دیدن من دوری میکنه.

مهمترین سوال :
با توجه به توضیح بالا من رو راهنمایی کنید. چطور می تونم این رابطه رو درستش کنم؟ بارها در مورد این مشکل و دیدارهای بافاصله طولانی ما با هم‌ مشکل داریم.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

ساجده ودودی
ساجده ودودی
21 دی 1398 ساعت 00:45

سلام 

نامه شما را خواندم . به نظرم بلاتکلیفی خیلی سخت است . و انسان را به اشفتگی می رساند . اما نکته ایی که نظر مرا جلب کر این موضوع است که چه چیزی باعث می شود شما صبر کنید تا دیگری تکلیف تان را روشن کند ؟ این موضوع برای شما چه معنایی دارد ؟ آیا شما در موقعیت های دیگر زندگی هم اینگونه هستید ؟ معمولا دیگران بخشی از مسئولیت های تصمیم گیری های زندگی تان را بر عهده دارند ؟ یا بهتر بگویم شما به عهده ایشان میگذارید ؟ 

به نظر من در مرحله اول شما باید با خود خلوت کنید و متوجه باشید که دقیقا چه نیازی دارید و  چه بازه ی زمانی می توانید صبر کنید تا نیازتان مرتفع گردد . و کاملا با خودتان شفاف شوید . در مرحله دوم حقیقت موجود و احساستان و تصمیمتان را به پارتنر خود اعلام کنید و یک دد لاین تعریف کنید یعنی زمان مشخصی را تعیین کنید برای اینکه ایشان نیز بکر کنند و تصمیم گیری و در نهایت اقدامی انجام دهند . تا بیش از لین فرصت های خود را از دست ندهید . 

از اعتماد شما سپاسگزاریم .

ساجده ودودی 

خانه توانگری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه