سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ماندن بین پدر و مادر

پرسش

تاریخ ثبت : 24 فروردین 1398
541  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام، پدر من به مادرم خیانت کرد و من متوجه شدم. اولش به شکل های مختلف سعی کردم بفهمونم بهش، ولی همیشه انکار میکرد و دعوا میشد. در یک سال گذشته همش مشاجره و دعوا داشتن پدر مادرم سر همین خیانت. تولد پدرم نزدیکه. سوالم اینه، با توجه به اون اتفاقات من براش کادو بخرم؟ روز پدر خریدم براش اما مامانم دیشب باز پدرم بهش بی احترامی کرد و گفت نمیخواد هیچی براش بخری. موندم بین این دوتا، طوری که اگه شرایطش رو داشتم تو خونمون نمیموندم. سرکار و دانشگاه میرم و کمتر تو خونه ام. اما همون زمان هم میتونه حالم رو تلخ کنه. روز پدر هم که براش کادو خریدم یه تشکر هم نکرد حتی.

مهمترین سوال :
چیکار کنم در این شرایط؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
17 دی 1398 ساعت 15:09

سلام . وقتتان به خیر .

 نوشته تان را خواندم . درک میکنم که درگیر شدن بین رابطه  پدر و مادر کار دشواری است و حس ناخوشایندی به هر کسی می دهد.

بیان کردید که از رابطه موازی پدرتان مطلع شدید  و هر بار که در آن مورد صحبتی به میان می آید پدرتان واکنش نشان داده ، بحث بالا گرفته و اختلاف ایجاد می شود. دلیل اینکه شما در باره این موضوع با پدرتان گفتگو می کنید چیست؟ این مساله مساله ای است که به مادر و پدرتان مربوط شده و ورود شما به این ماجرا صحیح نیست. کلا در اختلافاتی که بین والدین شما صورت می گیرد وارد شدن شما  مشکل را شدیدتر می کند. به اصطلاح با والدین تان مثلث سازی نکنید . رابطه آن ها دو طرفه است و با ورود شما مثلثی ایجاد می شود که مشکل را عمیق تر خواهد کرد . هر واکنش و حمایتی که از جانب شما انجام شود بی ثمر است . خودتان را از بازی آنها بیرون بیاورید و حتی اگر از شما کمک هم خواستند وارد این ماجرا نشوید. هر کدام از والدین ما که  ما را وارد روابط بین خودشان می کنند  ، خودشان را در نقش قربانی دیده  و طرف مقابل را جلاد رابطه دانسته و ما را هم به عنوان رابین خود و ناجی وارد رابطه می کنند.

 به خاطر داشته باشید که شما نجات دهنده رابطه پدر  و مادر خود نیستید . اینکه چون مادرتان  با ایشان اختلاف دارند پس شما برای پدر نباید هدیه بخرید انتظاری نادرست است . 

بنابراین بهتر است خودتان را از فضایی که گاهی به ناچار در آن قرار می گیرید دور کرده و صراحتا اعلام کنید که اختلافاتشان را خودشان مدیریت کرده و  شما را وارد اختلاف  نکنند.

با آرزوی موفقیت برای شما 

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه