سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

عدم تمايل احساسي و جنسي

پرسش

تاریخ ثبت : 25 فروردین 1398
628  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام وقتتون بخیر
من ۳۱ سالمه. یک بار ازدواج ناموفق داشتم، خواستگاران خوب با شرایط اجتماعی و مالی و شخصیتی خوبی داشتم، اما هیج تمایلی از نظر ظاهری و به دنبال آن جنسی به آنها نداشتم.
۳ سال از جدایی من میگذره و خودم هم نگران این شرایط هستم که چرا از هیچ کسی به عبارتی خوشم نمیاد و اساسا چرا این میزان، ظاهر فرد برایم مهم هست؟ طوریکه فرم دندان هاش، حالت نگاه و راه رفتنش، فرم دست ها و پاهایش، خلاصه تمام موارد ظاهر آن فرد برایم مهم هست
خواستگارانی داشتم که پزشک بودند، جراح، مهندس، با شرکت های خوب و خصوصیات اخلاقی به نسبت سالم. اما تنها به دلیل عدم تمایل و‌ کشش ظاهری و همین طور جذابیت مردانه رفتاری و جنسی ردشان کردم. با وجود آنكه ميدانم زندگي زناشويي چيزي بيشتر از صرف پرداختن به يك معقوله خاص جايگاه اجتماعي يا صرفا علاقه عاطفي است و شايستگي همسري افراد مهم است، اما نتوانستم خودم را قانع كنم.
لازم به ذكر است بعد از جدايي، با آقايي رابطه عاطفي داشتم كه ضربه شديدي خوردم و به شدت به ايشان تمايل داشتم و دارم اما براي هميشه با ايشان رابطه ام را تمام كرده ام

مهمترین سوال :
بعد از گذشت 3 سال از طلاق و همجنين يك سال و نيم از جدايي عاطفي از هيچ فردي خوشم نمياد.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
17 دی 1398 ساعت 23:59

سلام . وقت به خیر.

ممنونم که به ما اعتماد کردید.

بیان کرده اید که 3 سال است که جدا شده اید و یک سال و نیم است که  رابطه عاطفیتان تمام شده اما طی این مدت به کسی تمایلی نشان نداده و هیچ کدام از کسانی که مایل به ارتباط باشما بوده اند را نتوانسته اید که بپذیرید.  دلیل اینکه چرا به کسی تمایلی نشان نمی دهید احتمالا به خاطر کمال گرایی شماست که انتظار دارید ظاهر کسانی که سمت شما می آیند کامل و بهترین باشد کما اینکه به گفته خودتان اغلب افرادی که برا ی برقراری رابطه آمده اند دارای موقعیت های شغلی و جایگاه اجتماعی بالایی بودند.در چه موقعیت های دیگری به دنبال کسب بهترین ها  بوده اید؟ بهترین هر چیزی را به دست آوردن تا چه حد برای شما اهمیت دارد؟ احتمالا سطح بالای تحصیلاتتان را نیز به خاطر اینکه باید در تحصیل  بهترین می بودید کسب کرده اید. 

از طرف دیگر عامل مهم دیگری که می تواندمانع انتخاب کردن های شما باشد مقایسه ای ا ست که افراد جدید زندگی تان را با فرد مورد علاقه تان یا با همسر سابقتان می کنید. و با توجه به اینکه نگرش شما در پی کسب بهترین است پس باید کسی که وارد زندگی شما می شود از نفرات قبل بهتر باشد .

اینکه گرایش احساسی و جنسی ندارید نشان دهنده این است که در رابطه قبلی خود احساسات ناخوشایندی را تجربه کرده اید که هنوز در ناخودآگاه شما فعال است و شما را از هر گونه ارتباطی دور نگه می دارد .مدتی به خودتان زمان بدهید تا این گرایش در شما بیدار شود . بعد از جدایی با فاصله زمانی کمی وارد رابطه دیگری شده اید . به نظر میرسد با گذشت زمان و توجه به افکاری که به دنبال بدست آوردن بهترین هاست و کنترل و تعدیل آنها ، بتوانید با فرد معقول و مورد علاقه تان ارتباط بگیرید.

برایتان روزهای روشنی را آرزو میکنم....

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی


معرفی درس
پس از جدایی عاطفی و طلاق
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه