سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ترس از گرفتن مراسم عفد و عروسی به دلیل داشتن بدخواه

پرسش

تاریخ ثبت : 14 خرداد 1398
607  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من در یک شهر کوچیک بومی با مردمی که اغلب سنتی هستند زندگی میکنم.
ما در اقوام نزدیک مون افرادی هستن که متاسفانه بارها پشت سر من و خانواده ام پیش خواستگارانم بدگویی کردن و نظر اونها رو منفی کردن و فهمیدم دوست ندارن من ازدواج خوبی داشته باشم. چند وقت پیش خیلی اتفاقی این قضیه رو متوجه شدیم که هر کسی میاد خواستگار من و میرن از همسر برادرم و مادر ایشون درباره ما سوال میکنن اونها هم چون از برادرم کدورت دارن از ما کینه گرفتن و پشت سر ما پیش خواستگارهای من خیلی بدگویی میکنن و نظرشون رو منفی میکنن.

مهمترین سوال :
به نظرتون این کار درسته من هر زمان خواستم به خواستگاری جواب مثبت بدم تا روز بله برون و عقد از این افرادی که میدونم بدگویی منو میکنن خواستگارم رو پنهون کنم؟
سوال دیگه من این هست که آیا درسته من فقط یه مراسم عقد محضری بگیرم و بعد مراسم عروسی نگیرم و برم ماه عسل، به خاطر اینکه میترسم اگه مراسم عقد و عروسی بگیرم این افراد بدخواه بیان پیش خانواده و اقوام شوهر آینده ام بدگوییمونو کنن و در زندگی مشترکم مشکل پیش بیارن و خدایی نکرده کاری کنن من عقدم یا عروسیم به هم بخوره.
و آیا نگرفتن جشن عقد و عروسی با اینکه دوست دارم یه مراسم حداقل مختصر داشته باشم از ترس اینکه همسر برادرم یا ا فرد دیگه بدگوییمو کنن همسر برادرم بخواد کینه هاشو موقع عروسی من بیرون بریزه ، کار درستیه؟
من میخوام اینده ام به خاطر کینه ورزی یه فرد دیگه خراب نشه ولی نمیدونم این کارهایی که میخوام بکنم درسته یا نه؟
من از طرفی میترسم اگه مراسم نگیرم خانواده همسر اینده ام من رو کم حساب کنن و فکر کنن خیلی کم توقع هستم و بعدا اگه خواسته ای داشتم فکر کنم پرتوقع شدم ایا این تفکر من درسته؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

ساجده ودودی
ساجده ودودی
06 آذر 1398 ساعت 18:36

سلام 

احساس نگرانی شما را نسبت به آینده تان درک می کنم حتما خیلی سخت است که تا این حد نگران رابطه تان باشید . از اینکه به ما اعتماد کردید و مسئله خود را عنوان کردید سپاسگذاریم . 

متن شما را خواندم عنوان کرده اید که برخی از نزدیکان شما به خاطر مسایلی از شما و یا برادرتان کینه هایی به دل گرفته اند که باعث به هم خوردن خواستگاری های شما می شود. سوالی که در مرحله اول برای من ایجاد شد این است که آیا از این بابت مطمئن هستید ؟ 

آیا ممکن نیست که این تصورات شما به دلیل فیلتر های ذهنی شما باشد ؟ به قدر کافی شواهد در اختیار دارید ؟ اگر این فرض درست باشد آیا اینکه شما خواستگار خود را پنهان کنید و یا مراسم عروسی برگزار نکنید دیگر امکان ندار این افراد مشکلی برای شما به وجود آورند ؟ 

به نظر می رسد که باید عمیق تر به این مسئله نگاه کنیم و شما باید در مرحله اول نیاز خود را ببینید . اگر این افراد ترس را در وجود شما ببینند ممکن است این تصور ایجاد شود که به هدف خود رسیده اند و باعث تکرار این اعمال از طرف ایشان شود.

پیشنهاد من به شما این است که در مرحله اول مسئله خود را در فضایی دوستانه با ایشان در میان بگذارید و اقدامی برای رفع کدورت انجام دهید و در مرحله دوم نیاز و خواسته ی خود را انجام دهید. قطعا افراد دیگری هم در محله و شهر بومی شما هستند که شما را به نیکی بشناسند اگر خواستگاران شما نظر خود را  معطوف به یک نفر و یک عقیده می کنند شاید اصلا فرد مناسبی برای ازدواج نخواهند بود . 

امیدوارم که این پاسخ بتواند کمی برای شما راه گشا باشد. 

ساجده ودودی

خانه توانگری 


معرفی کتاب
از حال بد به حال خوب / ترجمه مهدی قره داغچی

معرفی درس
رهایی از بی ارزشی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه