سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ازدواج با فردی اهل شهرستان

پرسش

تاریخ ثبت : 25 فروردین 1398
524  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
دختری 30 ساله ساکن تهران و شاغل، دارای مدرک دکترا. تا الان پسری رو برای دوستی انتخاب نکردم. چون پاک زندگی کردم و حس میکنم پسری لیاقت من رو نداره.
به تازگی با پسری آشنا شدم. من استادش بودم و ایشون خیلی معقول و با ادب و با اصالت هستند و به من پیشنهاد ازدواج دادند. از یه جنبه هایی ایشون رو به همه پسران ترجیح میدم. اما ایشون ساکن شهرستان هستند و میترسم اختلافات فرهنگی در آینده برامون مشکل ساز بشه. یک بارم باهاشون بیرون رفتم، خیلی مودب و ولخرج بودند.
ایشون میگویند می‌خواهند بیایند تهران و محل کارش رو هم بیاره تهران، ولی بعیده قول هایی که میده عملی بشه. میترسم ایشون رو از دست بدم و ردش کنم و دیگه پسر نجیبی مثل ایشون گیرم نیاد.

مهمترین سوال :
من به ایشون جدی فکر کنم؟ ما با هم فرق داریم من بچه شمال تهران ایشون اهل شهرستان، من دکترا دارم و...

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
17 دی 1398 ساعت 14:40

سلام .

نوشته تان را خواندم .

بیان کردید که در مرز 30 سالگی هستید و تاکنون با کسی وارد رابطه نشده اید . دلیل این امر را پاکی خودتان می دانید . پاک بودن برای شما چه معنایی دارد؟ به نظر شما اگر کسی در قاعده و چارچوب مشخصی رابطه ای را با فردی که  به او علاقمند است  برقرار کند انسان ناپاکی است؟ دلیل دیگری گه مطرح کرده اید این است کسی لیاقت شما را ندارد . اینکه کسی لیاقت شما را ندارد به خاطر کدام ویژگی شماست؟ تحصیلاتتان ، رفتارتان، اینکه با کسی وارد رابطه نشده اید یا ...؟ از اینکه کسی در حد شما نیست چه احساسی دارید؟ افکاری که باعث چنین ذهنیتی در شما شده است کدامند؟

با فردی اشنا شده اید که تا حدودی ایشان را با استانداردهای خودتان هماهنگ میبینید. بیان کرده اید که شما استاد ایشان بوده اید پس به نظر میرسد که از لحاظ تحصیلات از شما پایین تر هستند . از طرف دیگر محل سکونت ایشان  نیز با شما متفاوت است . مساله ای که برای شما پیش آمده این است که آیا ایشان به حرف هایی که زده اند پایبند خواهند بود یا خیر؟ چه عاملی باعث شده که فکر کنید ایشان برخلاف گفتارشان عمل خواهند کرد؟ آیا در همه موقعیت ها به دیگران بی اعتماد هستید؟

دوست عزیز در اینکه در هر ازدواجی بهتر است هماهنگی هایی در زمینه های متفاوت بین دو طرف وجود داشته باشد شکی نیست. یعنی لازم است که شما در جنبه های خانوادگی ، اقتصادی ، مذهبی، فرهنگی ، شغلی و تحصیلی شباهت هایی را با هم داشته باشید. اما این نکته به این معنا نیست که چون شما ساکن  شمال تهران هستید و ایشان در شهرستان زندگی می کنند در نتیجه به درد هم نمیخورید. یا اینکه چون تحصیلات شما دکتری است پس من با دیگران فرق دارم و فردی که من با او وارد رابطه می شوم باید از من بالاتر باشد.

به نظر می رسد نوع نگاه شما نگاه برتری بین است و خود را از دیگران بالاتر میبینید. این موضوع ممکن است در روابط شما ایجاد مشکلاتی کند. بهتر است با کار کردن روی این موضوع تا حدودی این تفکر را تعدیل کرده  تا بتوانید با دیگران تعامل بهتری داشته باشید. 

 مطالعه کتاب  ها و سی دی های آموزشی توصیه شده میتواند برایتان تا حدودی راهگشا باشد.

 امیدوارم مسیر زندگی تان هموار و روشن باشد.

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی 



معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید انتشارات ارجمند

معرفی درس
بسته کامل نبوغ عاطفی (4 جلسه)
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه