سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مخالفت خانواده ها

پرسش

تاریخ ثبت : 18 خرداد 1398
638  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام دختری ۲۳سالم مدت زیادی که با پسر سه سال بزرگتر از خودم ارتباط دارم که بیشتر تلفنی بوده...
به خواستگاریم اومدن و چون دو شهر متفاوت با دو فرهنگ متفاوت هستیم بیشتر خانواده من مخالفت کردن و سد راه شدن و حتی اجازه بررسی این پسر رو به خودشون ندادن و تنها به علت مسافت بهشون جواب منفی دادن ...
در صورتی که از لحاظ مالی از لحاظ اخلاق و...معیار هستن و از طرفی علاقه ای که بینمون هست نمیتونم تن به خواسته های خانوادم بدم چرا که خانوادم بدون شناخت مخالفت کردن
و اینکه خانوادم کاملا در جریان رابطه ما نیستن و خودم خواستم که پنهان باقی بمونه و خانوادم همواره ترس از خراب شدن زندگی رو بهم میدن که این شخص رو حذف کنم ...
پتانسیل اینکه در ی شهر دیگه ای زندگی رو دارم ولی خانوادم میخوان برام تصمیم بگیرن و من کلافه ام بخاطر مخالفتای بی دلیلشون که قانع کنندم نیست

مهمترین سوال :
چگونه با خانوادم صحبت کنم که اجازه اشنایت بیشتر و رفتن به مشاوره رو بهمون بدن؟و اینکه با صحبتاشون منو نسبت به این ازدواج به شک میندازن و همواره میترسوننم...؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

سارا میرزامحمدی
سارا میرزامحمدی
04 آذر 1398 ساعت 09:57

همراه عزیز سلام

با توجه به نوشته هاتون متوجه دغدغه هاتون شدم. کاملا قابل درک هست که شما به رابطه تون علاقه دارید و نیاز به ازدواج رو هم در خودتون احساس میکنید. بنابراین مخالفت خانواده با توجه به اینکه بدون شناخت کافی از آن شخص هست، براتون آزار دهنده و ناراحت کننده است. 

بیایید یکبار دیگه با هم مشکل تون رو بررسی کنیم. 

اینکه از نظرشما شخصی که باهاش در رابطه هستین معیارهای خوبی برای ازدواج داره خیلی عالیه. ولی آیا واقعا به قدر کافی میشناسیدش؟ شما گفتید این رابطه بیشتر تلفنی بوده و این مسئله مهمی در رابطه هست‌. 

اصولا روابط راه دور مشکلات خاص خودش رو داره که نمیشه ازش به سادگی عبور کرد، خصوصا اگر پای یک عمر زندگی در میان باشه. 

خانواده تون به عنوان آدمهای باتجربه تر بیشتر تفاوت های شما رو با ایشون میبینند. تفاوت فرهنگی، اگر درک نشه و هردوطرف موضع  درستی  در قبالش نگیرند میتونه مشکلات بزرگی تو زندگی زناشویی بوجود بیاره. نگرانی هاشون رو برای فرزندشون باید درک کنید و جدی بگیرید. مطمئن باشید هرچقدر با قاطعیت بیشتر در پی بالابردن آگاهی هاتون در رابطه و ازدواج موفق باشید ترس ها کمتر میشوند و تاریکیها کنار میروند. 

به نظر من یه راهکار میتونه این باشه که در یک شرایط آرام  با خانواده تون جدی تر صحبت کنید و ضمن محترم شمردن دیدگاه هاشون، در مورد احساستون واضح صحبت کنید ودر نهایت پیشنهاد بررسی و تحقیق دوباره در مورد  این شخص و خانواده شون رو بهشون بدهید. 

ضمنا خودتان هم قدم های محکم تری برای شناخت ایشون بردارید. با توجه به اینکه قصد دارید بعد از ازدواج در شهر دیگری و دور از خانوادتون زندگی کنید، آگاهی های قبل ازدواج براتون مهم ترین مسئله ست که باید خیلی جدی  بگیریدش.

بعد از طی شدن حدودا یکسال از ازدواج، و بعد از اینکه احساسات تند ابتدای رابطه فروکش کرد و مغزتون منطقی تر از گذشته شروع به تحلیل مسائل کرد، تفاوتها، اگر درست درک و فهمیده نشده باشند به شدت نمود پیدا میکنند و مایه دردسر میشوند. 

پیشنهاد میکنم با صرف وقت بیشتری کنار این فرد و تحلیل همه جانبه شخصیت و رفتارهای ایشون، کمک گرفتن از شخص یا اشخاص متخصص و خواندن کتابهای مرتبط اگاهی تون رو تا حد ممکن بالا ببرید و آینده ی آرام تر و با ثبات تری پی ریزی کنید.

از اعتمادتون سپاسگذارم 

سارا میرزامحمدی


معرفی کتاب
آیا وصله تن هم هستید؟ نوشته ساندرا سرن توجمه مهرداد فیروزبخت انتشارات جیحون

معرفی درس
ازدواج مثبت
رابطه عاطفی بهتر
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه