سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ازدواج با برادر خانم برادرم که در کشور دیگه ای زندگی میکنه درست است یا خیر

پرسش

تاریخ ثبت : 27 فروردین 1398
491  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
برادر خانم برادرم سالهاست به من علاقه منده و طبق گفته خودش 15 ساله که به من فکر میکنه. 15 ساله که باهاشون فامیل شدیم. و تقریبا شناخت کافی نسبت به خانوادش دارم. تا حد زیادی هم خودش رو میشناسم. برادرم هم ایشون رو تایید میکنه و کاملا میشناسه. الان ایشون دو ساله که انگلیس زندگی میکنه و بعد از گرفتن اقامت، هم خانوادش مسئله رو عنوان کردند هم خودش به من پیام داد و درخواستش رو مطرح کرد. 3 تا مشکل وجود داره از نظر خودم:
1. تحصیلاتش رو ادامه نداده، دیپلم هم نگرفته. الان هم شغلش آزاده. و من در حال اپلای برای دکترا هستم. اختلاف سطح تحصیلات داریم.
2. نسبت فامیلی که داریم. اینکه خواهرش زن داداشمه و ممکنه زندگی ها به هم وابسته و مشکل ساز بشه
3. اینجا نیست که بتونم شناخت کافی ازش داشته باشم، بیرون برم باهاش و حضوری صحبت کنم. میتونه بیاد ایران اما فقط 3 هفته میتونه بمونه و این زمان خیلی کمی هست.

مهمترین سوال :
سوال من در مورد 3 تا مشکلی هست که بیان کردم
1. اختلاف مدرک تحصیلی
2. نسبت فامیلی
3. دور بودن ایشون و عدم امکان شناخت و صحبت حضوری

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
16 دی 1398 ساعت 14:11

درود بر شما

ازدواج تصمیم بسیار مهمی است و باید با دقت کافی انجام شود.

در مورد توضیحاتی که مرقوم فرمودید و پرسشهایتان، توجه بفرمایید:

1- در صورت رعایت سایر تناسبها، یک یا دو درجه بالاتر بودن تحصیلات یکی از طرفین نسبت به دیگری نمی تواند مشکل زا باشد. اما دوست عزیز، تفاوت تحصیلاتی شما و ایشان, معنادار است. یعنی از آن دست تفاوتهایی که مدل زندگی و نگرشهای افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. درست است که تحصیلات نمی تواند تضمین کننده رفتارهای مثبت یا منفی کسی باشد، اما تفاوتی که در سبک زندگی افراد ایجاد می کند می تواند زمینه ساز اختلاف شود. این تفاوت، ریسک زیادی دارد.

2- به هر حال چنین ازدواجهایی خانواده ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد. اما آنچه مهم است نحوه مدیریت اختلافات معمول درون خانوادگی است تا موارد خصوصی از حریم خانواده بیرون نرود. این مسئله با شناخت و مدتی معاشرت مشخص می شود (نحوه مدیریت استرس در ایشان نشانگر مدل رفتاری اش در این خصوص خواهدبود).

3- اگر پیشنهادش جدی است حتماً باید به ایران بیاید. با این کار هم به شما احترام قائل شده هم فرصت شناخت ایجاد می شود. اگر ایشان برای پیگیری پیشنهادش، حاضر نیست برنامه ریزی نموده و وقت بگذارد، لازمست دقت بیشتری بفرمایید. ضمن اینکه لازمست با خودتان صادقانه چک کنید که آیا تمایل به زندگی در خارج از ایران دارید یا خیر؟ وابستگی های شما در چه حد است؟ چقدر برایتان امکان سازگاری با فرهنگ بیگانه وجود دارد؟ همه اینها را باید چک کنید زیرا مهاجرت یک چالش بسیار جدی است که در صورت نادیده گرفتن نکات روانشناختی آن؛ قابلیت ضربه زدن به فرد را دارد.

دوست گرامی، اینکه یک فرد رفتارها و منش قابل قبولی داشته باشد؛ البته خوب و شایسته است. اما لازمست اولاً مورد مناسبی برای شما باشد و دوم اینکه بتواند در جایگاه همسر هم رفتاری شایسته داشته باشد. به نظر می رسد نکاتی که به نوعی ریسک محسوب می شوند در این پیشنهاد وجود دارد. البته تصمیم نهایی با شماست ولی مهمترین مسئله که تفاوت معنادار تحصیلاتی بین شماست و پش از آن نیز عدم امکان شناخت به عنوان کیس ازدواج را جدی بگیرید. مواردی که خدمت تان عرض شد را چک کنید تا نهایتاً تصمیمی بگیرید که بیشترین فایده را داشته باشد.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه