سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تله عاطفی مو چجوری برطرف کنم

پرسش

تاریخ ثبت : 28 فروردین 1398
489  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام.من دختری ۲۴ ساله ام که از بچگی باتوجه به بی توجهی هایی که از طرف خانواده در حقم میشد همیشه احساس کمبود توجه و محبت میکردم. به همین خاطر همیشه در تلاش بودم که عالی باشم تا دیده بشم و یه جورایی کمال طلبم. الان هم اکثر خصوصیات تله عاطفی رو دارم و دیدم. الان هم با کسی نمیتونم دوام بیارم. تو محیط کار به شدت حاضرجوابم. و اگر ازم انتقاد بشه که معمولا به تندی این اتفاق صورت میگیره، کار رو ترک میکنم. توی خونه هم همین طور. اگر کسی نفهمه من رو یا بهم گیر بده میرم بیرون قدم میزنم. گاهی اگه پول داشته باشم خرید میکنم، برمیگردم و با هیچکس صحبت نمیکنم. توی ۹۰ درصد اوقات از خانواده به خصوص پدر و مادرم شاکی ام بخاطر خلا عاطفی که حس میکنم و اون ها نمیفهمنش. خیلی اوقات به خدا میگم نداشتمشون بهتر بود تا اینکه نصفه و نیمه داشته باشمشون. توی روابط عاطفیم کم میارم، دوستانم رهام کردن و کلا حوصله هیچکس رو ندارم چکار کنم؟

مهمترین سوال :
چطور درمان کنم خودم رو؟ و این رو بگم امکان مراجعه به مشاور نیست. توی شهر کوچکی زندگی می کنیم و خیلی به این سبک مشاور ها اعتقادی ندارم. احساس میکنم اطلاعاتشون پایینه

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
16 دی 1398 ساعت 22:44

سلام. وقت به خیر . 

نوشته شما را خواندم . از اینکه به ما اعتماد کرده و مساله خودتان را با ما در میان گذاشته اید از شما سپاسگزارم.

از تجربه ای که از دوران کودکی داشته اید واحساس میکنید در زندگی تان به شما توجه لازم نشده است و برای اینکه دیده شوید همیشه تلاش کرده اید متاسفم.میفهمم که برای یک کودک چقدر می تواند این حس آزار دهنده باشد .

اینکه نسبت به تله هایتان آگاهی دارید نشانه خوبی است .نسبت به فعالیت این تله ها چه کرده اید؟ برای اینکه در موقعیت های مختلفی مثلا آنچه که سر کارتان اتفاق افتاده است ، تله شما فعالیت نکند چه اقداماتی انجام داده اید؟ اینکه در مواجهه با افرادی که از شما انتقاد می کنند میکنند واکنش نشان داده و محیط کار یا منزل را ترک می کنید نشان دهنده سبک مقابله ای اجتنابی شماست. بررسی کنید که در سایر موقعیت ها واکنش شما به چه صورت است . می ایستید و با مشکلتان روبرو می شوید یا اینکه محیط آزار دهنده را ترک می کنید و از روبرو شدن با مساله تان اجتناب می کنید؟ خرید کردن در مواقعی که حال خوبی ندارید نیز ناشی از دور کردن خودتان از شرایط استرس آور است.

از اینکه دوستانتان شما را ترک کرده و روابط عاطفی خوبی را تجربه نمی کنید  چه احساسی داشته و افکاری که پشت این احساسات ناخوشایند است را ردیابی نمایید. این افکار تا چه حد برایتان کار ساز است ؟ 

بیان کرده اید که مشاوران شهر خودتان را قبول ندارید و به نظرتان  اطلاعات پایینی دارند . برای مراجعه به نزد مشاور باید به بهترین مشاور ها دسترسی داشته باشید؟ اگر امکان این قضیه وجود نداشت واکنش شما چیست؟ اجتناب از آن؟ دقت کنید که در همین موقعیت فعال شدن تله تان برای شما چه دست آوردی دارد.

دوست عزیز توصیه می کنم با مطالعه کتاب هایی که شما را در پیدا کردن تله هایتان راهنمایی می کند ، سعی در کنترل فعالیت آنها کرده و تا حدودی از افکار ناکارآمدتان دور شوید. همچنین سی دی های آموزشی توصیه شده نیز می تواند برایتان راهگشا باشد.

امیدوارم در مسیر زندگیتان راه روشنی را پیش رو داشته باشید.

نسرین قربان زاده _خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
زندانیان باور انتشارات ارجمند

معرفی درس
آموزش غیرحضوری سرور
بسته از بی ارزشی تا من ارزشمند
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه