سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آیا گذشتن از یکسری معیارهای مد نظر درسته؟

پرسش

تاریخ ثبت : 19 اردیبهشت 1398
523  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
۲۸سالمه. تقریبا ۱هفته هست باپسری آشنا شدم که ایشون از نظر شغلی، اجتماعی و خانوادگی درحد معقولی هستند. خوب از نظر اخلاقی الان نمیتونم نظری بدم چون خیلی زودهست. در حد چند دیدار اولیه اوکی بودن فقط قد ایشون از نظرمن کوتاه هست(هم قدیم) و من قد برام خیلی مهمه (معمولادوست دارم پارتنرم از من حداقل۱۵_۲۰سانت بلندتر باشه) حالامیخواستم بدونم با این وضعیت، من اصلا چیزی رو شروع کنم یا نه؟ قدشون خیلی زد توی ذوقم، ولی آدم باشخصیتی هست و حس خوبی دارم بهش. به نظرشما درسته که از یکسری معیارها گذشت؟ میترسم رابطه ای رو شروع کنم و در آخر به خاطر گذشتن از معیارم پشیمان بشم. یا برعکس چیزی رو شروع نکنم و به خاطر از دست دادن شخصی که فک میکردم مناسبه پشیمان بشم!!!!

مهمترین سوال :
آیا گذشتن از معیارهای خود کار درستی است ؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
03 دی 1398 ساعت 22:04

درود بر شما

یکی از فاکتورهای مهم درارتباط، داشتن مطلوبیت فیزیکی طرفین برای همدیگر است.

منظور از مطلوبیت فیزیکی این است که آیا چهره و اندام و رفتار و سکنات و نحوه حرف زدن ایشان در شما هیجان مثبت و کشش به سوی او ایجاد می کند یا خیر؟ در این مورد بحث سلیقه شما مطرح است. تا این حس اولیهء جذابیت ظاهری وجود نداشته باشد، احتمال دارد که ارتباط جدی شکل نگیرد. 


بنابراین لازمست طرفین به دل هم بنشینند. این به دل نشستن گاهی اوقات در جلسه نخست آشنایی اتفاق می افتد و گاهی هم ممکن است کمی طول بکشد. اما اگر بعد از چند مرتبه دیدن و یا مدتی معاشرت، ایجاد نشد بعید است بعدها هم ایجاد شود. ما از معیارهایی می توانیم صرف نظر کنیم که اولویت نباشند و نبودن شان ایجاد تردید یا حتی دلزدگی نکند. جذابیت ظاهری از جمله ی این معیارهاست که اگر وجود نداشته باشد قابلیت آسیب زدن به رابطه را خواهد داشت. 

البته لازمست بررسی کنید که شما در این مورد خاص دچار دغدغه خاطر شده اید یا کلاً در سایر موارد زندگی هم چنین توجهاتی دارید؟ اگر در این مورد بخصوص است، مسئله ی جذابیت ظاهری ایشان مطرح می باشد که باید سلیقه خود را بدانید و هیچ تعارفی هم در این مورد نداشته باشید. اما اگر در سایر ابعاد زندگی تان نیز این شیوه تفکر وجود دارد خوبست مسئله را با یک مشاور بررسی کنید.


در حال حاضر برای اینکه بتوانید تصمیم نهایی را بگیرید چک کنید: 

اگر این آقا نقاط مثبت زیادی دارد و از طرفی فیزیک ایشان اینطور نیست که اصلا به دل شما ننشسته باشد و احتمال می دهید با آشنایی و چند جلسه معاشرت بیشتر ممکن است نظرتان تغییر کند؛ می توانید فرصت بیشتری بدهید برای اینکه سایر محسنات ایشان را درک کنید. اگر تغییر در شما حاصل شد پیش بروید و اگر هم نشد دیگر جلوتر نرفته و تمامش کنید. ادامه دادن یک ارتباط باعث نمی شود سلیقه جنسی کسی تغییر یابد. آن آقاپسر هم حق دارد در جایی قرار بگیرد که هیجان مثبت و علاقه طرف مقابل را دریافت کند.

موفق باشید


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه